X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פרקליטות המדינה מאשימה את העיתונאי אורי בלאו בסירוב למסור את המסמכים שגנבה ענת קם מצה"ל טוענת: הצענו לו חסינות מהעמדה לדין ובלבד שיוחזרו כל המסמכים שנגנבו
▪  ▪  ▪
ענת קם [צילום: בוצ´צ´ו]
הפרשה הבטחונית: גניבה, ריגול, שוחד
יואב יצחק
לאחר חודשים רבים של איפול הותר לפרסם: החיילת לשעבר ענת קם והעיתונאי אורי בלאו (הארץ) ביצעו עבירות חמורות על החוק * אורי בלאו נמלט לחו"ל ועכשיו הוא מנהל יחד עם עיתון הארץ מו"מ להשבת המסמכים הגנובים בתנאי שלא יועמד לדין * ענת קם קיבלה עבודה באתר וואלה (מקבוצת הארץ) לאחר שגנבה את המסמכים
לרשימה המלאה

בעקבות פרסום כתב האישום בגין ריגול חמור נגד העיתונאית ענת קם אומרים במשרד המשפטים כי צו איסור הפרסום המלא שהוצא בפרשה היה חיוני עד כה כדי למצות את האפשרות להגיע להחזרת המסמכים שנגנבו, וכדי למנוע שיבוש חקירה של העבירות החמורות ביותר שלכאורה בוצעו בפרשה זו.
עוד הסבירו כי העיתונאי אורי בלאו, שברח מן הארץ, מסרב להשיב לידי הרשויות את המסמכים שבידיו.
"מאז החלה החקירה נמצא בלאו מחוץ לישראל ובוחר שלא לחזור לארץ, למרות שידוע לו שהוא מבוקש לחקירה מזה זמן רב. על-פי הראיות שבידי המדינה, עולה חשד כי מסמכים מסווגים רבים מאוד נמצאים עדיין ברשותו של אורי בלאו מהארץ.
נוכח הרגישות הגדולה של המסמכים, ובשל הפגיעה החמורה בבטחון המדינה שתגרם אם יגיעו המסמכים, המוחזקים בידי גורמים שאינם מורשים ואינם מיומנים לכך, ובאופן שאינו מאפשר את אבטחתם כנדרש, לידיעת גורמים עויינים, עשתה המדינה כל מאמץ כדי לקבל בחזרה את המסמכים המסווגים.
לשם כך, באישור היועץ המשפטי לממשלה הקודם, נערך לפני מספר חודשים הסכם עם אורי בלאו על פיו הוא התחייב להחזיר את המסמכים הסודיים שבידיו למדינה, לרבות מסמכים "הכוללים תוכניות אופרטיביות ומבצעיות". המדינה מצידה, הסכימה לפנים משורת הדין, בין היתר, שהמסמכים שיחזיר לא יהוו בסיס לחקירה פלילית נגדו; כי ככל שתיפתח חקירה לאיתור מקור ההדלפה של המסמכים שיוחזרו, בלאו לא ייחקר כחשוד ולא יישאל על מקורותיו העיתונאים בהקשר למסמכים אלה; וכי המסמכים שאותם יחזיר לא ישמשו כראיה נגד החשוד בהדלפה.
בעקבות ההסכם מסר בלאו למדינה כ-50 מסמכים מסווגים. אלא שבהמשך החקירה עלה חשד ממשי כי בלאו הפר את ההסכם שערך עם המדינה וכי תוך הונאת גורמי הביטחון והפרת האמון שניתן בו הוא ממשיך להחזיק ברשותו מספר גדול ביותר של מסמכים סודיים
.

"הוצעו לבלאו הצעות מרחיקות לכת"

הפרקליטות הוסיפה כי על-מנת לצמצם את הסיכון ואת הנזק שנגרמו למדינה ולביטחונה נעשה מאמץ נוסף על-ידי המדינה להגיע להחזרת המסמכים המסווגים לרשותה.
"במסגרת זו הוצעו לבלאו הצעות מרחיקות לכת מבחינת אכיפת החוק, והכל בשל רגישות המסמכים שבידיו, וכדי לנטרל את הסכנה שהמסמכים יגיעו לידיעת גורמים עוינים. אולם רק שלשום (ביום 6.4.2010) דחה בלאו, באמצעות בא-כוחו, את הצעות המדינה.
כעת, משהובהר סופית כי בלאו לא מתכוון להחזיר מרצונו את המסמכים המסווגים שברשותו וכי הוא דחה את הצעות המדינה, פגו חלק מהטעמים שביסוד איסור הפרסום. בנוסף, בימים האחרונים, הועברו שלא כדין פרטי הפרשה לידיעת כלי תקשורת זרים בידי גורמים אינטרסנטיים ופורסמו ברבים. מטעמים אלה ביקשה היום המדינה לצמצם את צו איסור הפרסום ולפרסם את עיקרי הפרשה, בכפוף למספר מגבלות שנותרו, ההכרחיות גם כיום מטעמי שמירת בטחון המדינה ומניעת שיבוש המשך החקירה. בית המשפט נענה לבקשה והסיר את עיקר איסור הפרסום
", כתבו אנשי הפרקליטות בהודעתם.

גם לעיתונאים אסור להחזיק במסמכים מסווגים

בפרקליטות הבהירו עוד כי עמדת המדינה היא כי אין לאיש, לרבות לעיתונאים, זכות להחזיק במסמכים מסווגים שהדין קבע שיוחזקו רק בידי גורמי הביטחון וקבע גם כיצד יוחזקו.
"בוודאי שאין לאיש היתר להוציאם מהרשות המוסמכת, להחזיקם ולהעבירם לאחרים לשם פרסומם ברבים. עיתונאים אינם מוחרגים מהאיסור להחזיק בחומרים שחשיפתם מסכנת את בטחון המדינה וחיי תושביה. אם לראשי מערכות הביטחון במדינה – שותפי הסוד הכמוסים ביותר במדינה – אסורה החזקתם הבלתי מבוקרת של חומרים רגישים בביתם, על אחת כמה וכמה אסורה החזקתם של חומרים שכאלה בתנאים בלתי מבוקרים לחלוטין על-ידי עיתונאים בלתי מסווגים שאינם חבים כל חובה לאיש בתחום הביטחון. לעניין זה, אסור שישלו העיתונאים את עצמם כי יכולים הם לקיים מאגרי מידע של סודות מדינה רגישים".
עוד ציינו כי חופש העיתונות אין פירושו הפקרות ביטחונית ואין משמעו כי עיתונאי יהא רשאי להחזיק באמתחתו מאות רבות של מסמכים מסווגים שנגנבו מצה"ל – פשוטו כמשמעו.
"קבלת העמדה ההפוכה משמעה - היתר לסכן חיי אדם, בשם חופש העיתונות, כביכול. המדינה מכבדת את חופש העיתונות ועושה מאמצים רבים כדי לשמרו. אולם איסוף מידע ביטחוני סודי, ע"י עיתונאי בניגוד לדין, ואגירתו ברשותו הינם מסוכנים ופוגעניים, ואינם יכולים להתבצע בניגוד להוראות החוק. אכן – אין שום אינטרס ציבורי בתחום עקרונות "חופש העיתונות" ו"זכות הציבור לדעת" המצדיק החזקתם של סודות מדינה כמוסים באמתחתם של עיתונאים בלתי מסווגים ביטחונית ונעדרי סמכות ויכולת לעשות כן כנדרש".
"המדינה תמשיך לפעול כמיטב יכולתה לשמירת סודות המדינה ולמיצוי הדין עם כל מי שיסכן את בטחון המדינה, ושלום אזרחיה וחייליה. המדינה תעשה כמיטב יכולתה לשמר את חופש העיתונות תוך גילוי הרגישות הראויה, אולם לא תסכים כי הדבר יביא להפקרות ביטחונית".

תאריך:  08/04/2010   |   עודכן:  08/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אורי  בלאו  ענת קם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות מאשימה: הארץ ובלאו הפרו הסכם
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
עוכרי ישראל-עתונאיי הארץ השמאל ל"ת
dodel  |  8/04/10 14:20
2
שידול אפריורי לעבור עבירה .
חזק הנביא  |  8/04/10 14:30
3
למה לא לקרוא לילד בשמו - בגידה
איש קטן  |  8/04/10 15:35
4
שידול אפריורי לעבור עבירה .
חזק הנביא  |  8/04/10 16:25
5
מדוע לא סוגרים את עיתון הארץ
yrevach  |  8/04/10 16:47
6
יש לעצור ולהוציא להורג
נביל  |  8/04/10 18:13
7
שוב לא "הארץ" אלא "הנכר"
חזק הנביא   |  8/04/10 18:27
8
להציג לבלאו אולטימאטום:
ל רפי  |  8/04/10 20:56
9
למה מלכתחילה לא בקשו מעצר בכלא ל"ת
פרקליטות שמאלנית  |  8/04/10 21:20
10
למה הפרקליטות לא מביאה את
עידן----------  |  9/04/10 01:18
11
No mercy
Gilead  |  9/04/10 06:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איציק וולף
העיתונאית ענת קם נאשמת בשני סעיפים חמורים של עבירת ריגול    החזיקה באלפי מסמכים, מהם כ-700 מסמכים סודיים ביותר ללא סמכות והדליפה אותם בכוונה לפגוע בבטחון המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il