כנופיית נוכלים ניסתה בסוף-השבוע להפיל בפח רבבות לקוחות של חברת כרטיסי האשראי "ישראכרט".
במסרים ששלחה הכנופיה באינטרנט, שאליהם צורף סמליל מדויק של החברה, התבשרו הלקוחות כי כרטיס האשראי שלהם בוטל בשל "ניסיונות חוזרים ונשנים של הונאה בשימוש בהם" וכי לצורך חידושו המיידי עליהם להקליד באינטרנט את פרטיהם האישיים הדרושים לכך ובכללם גם מספר כרטיס האשראי שלהם.
לקוח של חברת האשראי, שקיבל את המסר הזה, פנה בשבת בבוקר, מייד עם קבלתו, למחלקת הביטחון של החברה, שם נאמר לו, כי מדובר בהונאת דיוג ("פישינג") וכי החברה כלל אינה נוהגת להודיע ללקוחותיה הודעה מסוג שכזה באינטרנט.
רפואה למכה
חקירת החברה העלתה, כי מדובר בקבוצת נוכלים, שהצליחה ככל הנראה לפתות לקוחות תמימים לא מעטים ומבוהלים, למסור באינטרנט את פרטיהם האישיים ושעלולים בשל כך ליפול בפח שהוטמן להם.
אף שחברת "ישראכרט" חוזרת ומזכירה ללקוחותיה שלא להקליד את פרטיהם האישיים, מן הראוי היה, למען הסדר הטוב, לצאת באזהרה רשמית מטעמה ללקוחות, כדי להקדים בכך רפואה למכה. באותה הזדמנות כדאי גם שהחברה תדאג לציין בטפסים הנשלחים ללקוחותיה את מספר הטלפון של מחלקת הביטחון, שמשום מה אינו מצוי בהם, כדי שיוכלו להתקשר אליה, במיוחד בסופי שבוע, כאשר משרדי החברה סגורים ללקוחות וכאשר האופציה היחידה להתקשרות אליה, 24 שעות ביממה, היא רק הודעה על אובדן כרטיס האשראי.