X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"תהיה יהודי" [צילום: מארק ניימן /לע"מ]
יו"ר הכנסת פתח את הטקס המרכזי והקריא את שמותם של ילדים שנתפסו בבית מחסה בצרפת ונשלחו למחנה הריכוז דְרָאנסי יו"ר האופוזיציה ציפי לבני בחרה להנציח את זכרם של מחנכים, מורים ומנהלים, שהמשיכו בפעילות החינוך שלהם תוך כדי השואה עד שנספו
▪  ▪  ▪
"בשואה אשמים הרפורמים והקונסרבטיבים"
עידן יוסף
מרצה בכיר בערוץ "הידברות" טוען כי השואה היא עונש על ההתבוללות * "כמעט כל בתי הכנסת שנשרפו בליל הבדולח היו רפורמים"
לרשימה המלאה

נשיא המדינה שמעון פרס השתתף היום (יום ב', 12.4.10) בטקס לכל איש יש שם אשר נערך בכנסת ובמסגרתו קראו נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וניצולי שואה את שמותיהם של יקיריהם אשר נרצחו בשואה.
בדברים שנשא הנשיא התייחס לסיפורו האישי וסיפר כי כל בני משפחתו ובהם סבו, הרב צבי מלצר אשר נשארו בעיירה וישנייבה הוכנסו אל בית הכנסת של העיירה שהיה עשוי כולו מעץ ונשרפו חיים על-ידי חיילים גרמניים ומשתפי פעולה פולנים.
במסגרת דבריו סיפר פרס כי "סבי צבי (הירש'ל) מלצר מורי ורבי, אשר בעת פרידתנו בתחנת הרכבת, בעלותי לארץ ישראל, אמר לי שתי מילים: תהיה יהודי".
יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פתח את הטקס המרכזי והקריא את שמותם של ילדים שנתפסו בבית מחסה בצרפת ונשלחו למחנה הריכוז דְרָאנסי, ששימש תחנת מעבר לקראת שילוחם לאושוויץ. על-פי תיאורו של פרופ' שאול פרידלנדר בספרו "שנות ההשמדה", שלח קלאוס בארבי, מפקד הגסטפו בליוֹן, הודעה למפקדו, ובו דיווח על "לכידה מוצלחת ביותר": 41 הילדים בני שלוש עד שלוש-עשרה נתפסו באפריל 44' ועימם עשרת אנשי הצוות היהודים. הם נשלחו לאושויץ, ואיש מהם לא שרד. בין השמות: נינה אהרונוביץ, בת 12 מבלגיה; יעקב בן-אסייג, בן 8 מאלג'יריה; הנס אמנט, בן 10 מאוסטריה; אוטו ורטהימר, בן 12 מגרמניה; ושארל ולטנר, בן 9 מצרפת.
אתמול אמר ריבלין לנכדיהם של חסידי אומות העולם מצרפת, עמם נפגש, כי "גם היום יש מי שמכין את התשתית להשמדתם של 6 מיליון יהודים. אז אף אחד לא האמין שדבר כזה יכול להתרחש... הפעם, ישראל תדע להגן על עצמה, ואולם הלקח צריך להיות שהפונדמנטליזם הזה הוא סכנה לעולם החופשי כולו".
לזכרם של מחנכים שנספו עם תלמידיהם
יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, השתתפה גם היא בטקס ובחרה להנציח את זכרם של מחנכים, מורים ומנהלים, שהמשיכו בפעילות החינוך שלהם תוך כדי השואה עד שנספו, חלקם עם תלמידיהם:
סטפניה וילצ'ינסקה, ששימשה כאחראית על בית היתומים היהודי של יאנוש קורצ'ק. למרות ההזדמנות לעזוב את פולין היא עברה איתו ועם הילדים. כאשר התקבלה הפקודה לגירוש היתומים סטפניה, ד"ר קורצ'אק ושאר חברי הצוות, צעדו עם 192 היתומים. כולם נרצחו.
אברהם לוין, היסטוריון ומורה בוורשה, המשיך בפעילותו החינוכית במחתרת. במהלך האקציה הגדולה נלקחה ממנו אשתו, ומאוחר יותר בתו היחידה, אורה. הוא ניספה באקציית ינואר 1943.
שפירא, הרב קלמיש קלונימוס, האדמו"ר מפיאסצ'נה. מהמנהיגים החסידים הצעירים והבולטים בפולין. המשיך גם בשנות המלחמה לנהל "שולחן חסידי" (טיש) מדי שבת ולא חדל לעודד את היהודים הכלואים בגטו. הוא נלקח מגטו ורשה למחנה העבודה בבודז'ין, באזור לובלין ושם נרצח כפי הנראה ב-3 בנובמבר 1943.
הרב יהודה לייב אורליאן, ששימש מנהל בית ספר לבנות בית יעקב בוורשה. בגטו ורשה הקים רשת של בתי ספר של בית יעקב וניהל שניים מהם. פעילותו זו, סייעה לו להציל אלפי ילדים מרעב ומהתנוונות. ב-43 נשלח לברגן בלזן, שם המשיך ללמד ולהפיץ תורה, הובל למחנה אחר ושם נעלמו עקבותיו.
אלתר קורצמן - איש החינוך מקרקוב, פטרון בית היתומים היהודי הגדול בקרקוב. עבר עם הילדים לגטו, הלך באוקטובר 42 בראש של 300 ילדי בית היתומים יחדיו עם המנהלת אנה פויירשטיין, בעלה ומחנכים נוספים למחנה ההשמדה ושם נספה עימם.
אלתר שנור - למד עם הילדים ולימד א-ב ופרשת שבוע, ואף לימדם לקרוא ולכתוב. שולח עם אשתו זלאטה לאושוויץ. הוא לא שרד את הסלקציה.
סטלה ריין, שהייתה מנהלת בית הספר התיכון שפעל בגטו לודז' באזור מרישין. כונתה "הגברת הראשונה של בתי הספר התיכוניים". ריין נרצחה באושוויץ עם אחת מבנותיה. בתה האחרת, שרדה.
פייגה זליצקה - מהמורות הבולטות בגטו לודז'. פייגה זליצקה קיימה את השיעורים בביתה למרות מצבם הקשה. עם חיסול הגטו לודז', באוגוסט 1944, גורשו פייגה ואביה לאושוויץ, שם נרצחו.
חיים אהרון קפלן - מחנך ומורה לעברית, שהמשיך בכתיבת היומן, בעברית גם בגטו. כתיבת היומן נקטעה בעצם ימי האקציה הגדולה בגטו, ב-4 באוגוסט 1942. המילים האחרונות ביומן הן: "אם יבוא קיצי – יומני מה יהא עליו!".

תאריך:  12/04/2010   |   עודכן:  12/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממשלת ישראל מתייחדת עם קורבנות השואה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא עדיף לטפל בניצולי שואה?
אליהו חיים  |  12/04/10 18:03
2
אנשי שלטון לפני הרבה שנים הית
ישע  |  14/04/10 16:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך מציע איגוד לשכות המסחר במסמך ששיגר למשנה ליועמ"ש לממשלה    לדעת האיגוד, זכות הערעור על החלטות ביה"ד הארצי לעבודה צריכה להיות מוחלטת
עידן יוסף
חושף מסמך תשובה מפורט שנשלח והפריך את הטענות שפורסמו בעיתון כאילו פעל צה"ל בניגוד לחוק ולפסיקת בג"צ
עופר וולפסון
ועדת חוקה, חוק ומשפט האריכה את תוקפן של התקנות לתקופה האמורה וביקשה ממשרד הביטחון ומאל"ח לתת דיווח בעוד 4 חודשים על מחירי המוצרים בקנטינות ועל התפתחות המכרז    חברת ד.ד.ש: "המוצרים הנמכרים על ידי שירן לחיילים יקרים באופן משמעותי גם מהמחירים שהיא עצמה הציעה במכרז אחר"
תלם יהב
קיים חשש כי הגרעין ייפול לידי טרוריסטים    בצל הוועידה ממשיכה פקיסטן להקים כורים גרעיניים
עופר וולפסון
במכתב ביקורת ששלחה למבקר המדינה ולשר האוצר, מציינת תנועת אומ"ץ כי מדברים של השופטת מרגלית נוף עולה כי הוועדה בראשותה "סימנה מראש מועמדים שבחירתם מובטחת"    דורשת מהוועדה להציג מספר כפול של מועמדים
רשימות נוספות
האם נותרו פרות קדושות בסרטי שואה?  /  אורון שמיר
מצבת-עד ל־6,000,000 יהודים  /  עידן יוסף
"להתייצב בזמן מול החיה"  /  עידן יוסף
השואה ואנחנו  /  עדי שטרנברג
זוועות השואה: הייתי שם  /  אלוני זמורה
די לחשוף את ילדינו לזוועות השואה  /  יעל אבגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il