X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה עתירתה של חברת ס. נופי נגד מינהל מקרקעי ישראל וחברת מבני תעשיה בעניין פרויקט שחמון באילת קבע כי תנאי הסף במכרז הסגור המונע מהחברה להשתתף במכרז הפיתוח בשכונה עומד במתחם הסבירות
▪  ▪  ▪
[אילוסטרציה: פלאש 90]

השופט יורם נועם מבית המשפט המחוזי בירושלים דחה אתמול (א', 11.4.10) בפסק-דינו בקשה לביטול תנאי סף שנקבע במכרז פומבי, לביצוע עבודות פיתוח של תשתיות ציבוריות בפרויקט בנייה בשכנות שחמון באילת, בה פרסם המינהל מכרזים להקמת כ-1,600 יחידות דיור.
העתירה הוגשה ע"י חברת ס. נופי ובניו. אחת המשיבות בעתירה, חברת מבני תעשיה, היא החברה המנהלת מטעם מינהל מקרקעי ישראל את עבודות הפיתוח של התשתיות הציבוריות בפרויקט. החברה יוצגה ע"י עוה"ד יורם מושקט ממשרד יורם מושקט ושות'.
בעתירה הנוכחית הלינה ס. נופי על ניגוד העניינים לכאורה שנקבע במכרז, לפיו נעדרת האפשרות להשתתף במכרז למי שיש לו זיקה למקרקעין.
לחברת ס. נופי ובניו זכויות קודמות באתר שחמון אותן רכשה ממינהל מקרקעי ישראל במכרז קודם שנערך במרס 2009. בראשית חודש אוקטובר 2009 פרסמה מבני תעשיה "מכרז סגור". לס. נופי נמסר ממבני תעשיה כי אין היר ראשית להשתתף בו בהתאם להנחיות המינהל.
משלא נעתנה בקשתה של ס. נופי להשתתף במכרז הסגור או לחילופין - כי יפורסם מכרז פומבי, הגישה עתירה מינהלית ראשונה. בדיון בעתירה זו הודיעה מבני תעשיה כי היא מסכימה לביטולו של המכרז הסגור, אולם הבהירה כי במכרז הפומבי ייכלל סעיף שתכליתו מניעת ניגוד עניינים, ולפיו תיאסר השתתפותו של מציע שיש לו זיקה למקרקעין שאותם הוא מבקש לפתח.
ס. נופי טענה כי מדובר בתנאי חסר תקדים ובלתי סביר, בפרט שהוא מוחל באורך רטרואקטיבי על גופים שרכשו בעבר זכויות מקרקעין בשכונה. מבני תעשיה טענה מצידה כי ס. נופי זכתה בעבר, כקבלן במכרזים סגורים, בביצוע עבודות במתחם שחמון ללא הפגעה. בפני ביהמ" ציינה מבני תעשיה כי "ס. נופי פועלת כמעט כמונופול בביצוע עבודות ציבוריות באילת".
בפסק הדין כתב השופט נועם כי לא מצא עילה לביטול תנאי הסף שנקבעו במכרז בדבר ניגוד עניינים. "תנאי הסף - ככל שהוא מונע מיזם פרטי בפרויקט מלהשתתף במכרז לביצוע עבודות הפיתוח הציבוריות - הינו ענייני בנסיבותיו של המכרז דנן ובא בגדרו של מתחם הסבירות", כתב.
עוד קבע השופט, כי אין גם ממש בטענת ס. נופי כי המינהל ומבני תעשיה מנועים מלהחיל את התנאי באורח רטרואקטיבי על יזמים שרכשו בעבר זכויות במקרקעין שבגדרם לא נכללה התניה עתידית המונעת השתתפות במכרזי פיתוח.
השופט פסק כי העותרת תשלם לשתי המשיבות - מינהל מקרקעי ישראל ומבני תעשיה - שכר טירחה של 50,000 שקלים כל אחת.

תאריך:  12/04/2010   |   עודכן:  12/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פס"ד: "לא התקיים ניגוד עניינים במכרז פרויקט שחמון"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שיפוט מטומטם או עיוור
שופטים חדלי אישים  |  12/04/10 23:24
2
כולם שווים בפני החוק, אבל...
פיפס  |  19/04/10 03:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
ישראל שירוג השליך בדל סיגריה מחלון מכונית נוסעת    כך לפחות טוען שראה אותו "נאמן נקיון", אשר "ניקיון העיר יקר לליבו"    הוא מצא את עצמו על דוכן הנאשמים, כאשר דוקטרינה מתחום דיני הראיות מכריעה את גורלו
יפעת גדות
אלו דברי פרופ' אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון לשעבר וניצול שואה, על הלקח שלו מן השואה, בטכס שנערך הבוקר במרכז הבינתחומי הרצליה
ענבל בר-און
הנאשם, דוד יפרח, ניצל את מרותו בזמן שהיה יו"ר אגף הרווחה של ההסתדרות הכללית וביצע עבירות מין מסוג הטרדות מיניות ומעשים מגונים בעובדות נקיון    מתסקיר שירות המבחן עולה כי חרטתו אינה כנה וכי הוא לא הפנים את טיב מעשיו    בקושי רב אושרה עסקת הטיעון אשר הפכה על פיה את כתב האישום הקשה לכדי כתב אישום "קל" ו"רזה"
ענבל בר-און
זאת לפי הלכת הפחד, ולפיה מקום בו יהודי האזור היו נתונים לרדיפות מצד הנאצים או עושי דבריהם, הם יוכרו לעניין קבלת פיצוים לפי חוק נכי רדיפות הנאצים    עם זאת, בזאת לא נסתיימה הסאגה ובית המשפט יבחן את מידת הרדיפות שכל ניצול היה נתון לה, באופן נפרד
עופר וולפסון
החברה הוקמה באחרונה ע"י רוני הלמן ואורי אלדובי    חתמה לאחרונה על הסכם לרכישת 10% מזכויות ההיתר הימי במים עמוקים "גל" של חברת רציו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il