X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיגי סין וארצות הברית נפגשו בוועידה לביטחון הגרעין המתקיימת בארצות הברית המומחה לסין במועצה לביטחון לאומי: "הסינים מוכנים לעבוד איתנו"
▪  ▪  ▪
עוד שותף לדרך. אובמה וג'ינטאו [צילום: AP]

הבית הלבן הודיע (יום ג', 13.4.10) כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא סין הו ג'ינטאו ינחו את אנשיהם לפעול בנושא הסנקציות האפשריות כדי להבהיר לאירן מהו מחיר ההתנגדות לנושא הפיתוח הגרעיני. שני המנהיגים נפגשו בוועידה לביטחון הגרעין המתקיימת בארצות הברית שהחלה אמש.
ג'ף באדר, המומחה לסין במועצה לביטחון לאומי, הוא שניסה למצוא את הקרקע המשותפת לעבודה בין שתי המדינות במהלך הפגישה הממושכת בין השניים. לדבריו, הסינים "מוכנים לעבוד איתנו". הוא תיאר את תוצאות הפגישה כ"סימן נוסף לאחדות הבינלאומית בנושא".
משרד החוץ הסיני גם הוא תיאר את הפגישה כחיובית, ודובר המשרד אמר כי "סין וארצות הברית חולקות את אותה המטרה הכללית בנושא הגרעין האירני".
בנוסף לנושא האירני, ג'ינטאו הגיש הצעה הכוללת חמש נקודות לשיפור היחסים בין סין לארצות הברית. לדבריו, שני הצדדים צריכים להתמיד ולדבוק בדרך הנכונה של קשרים דו-צדדיים, ולנקוט בצעדים שיבססו את השותפות ביניהם כדי להתמודד יחד עם האתגרים שלפניהם.
נקודה נוספת - סין וארצות הברית צריכות לכבד את האינטרסים המרכזיים ואת הדאגות העיקריות האחת של השנייה. זהו המפתח לפיתוח בריא ויציב של קשרי הגומלין בין השתיים. ג'ינטאו הדגיש כי הבעיות של טייוואן וטיבט נוגעות לריבונות הסינית, לשלמות הטריטוריאלית ולאינטרסים העיקריים שלה. סין מקווה כי ארצות הברית תשמור על הבטחותיה ותטפל בנושאים אלו בזהירות, כדי שמכשולים נוספים בקשר בין סין לארצות הברית יימנעו.
נקודה שלישית היא ששני הצדדים צריכים לשתף פעולה ברמות שונות. ג'ינטאו התחייב לשמור על קשר הדוק עם אובמה. "סין וארצות הברית צריכות להניע יחד להשגת תוצאות חיוביות בסבב השני של הדיאלוג האסטרטגי והכלכלי בין סין לארצות הברית", אמר.
ג'ינטאו הדגיש גם כי שתי המדינות צריכות להעמיק את שיתוף הפעולה המעשי. סין הייתה רוצה לחזק את שיתוף הפעולה עם ארצות הברית בנושאים כלכליים ומסחריים, כמו גם בפעילות נגד הטרור, באנרגיה, בנושאים סביבתיים ובאכיפת החוק. סין מוכנה גם לבחון את שיתוף הפעולה בתחום התעופה האזרחית, בענף הרכבות המהירות ובתשתיות.
נקודה חמישית שהעלה נשיא סין היא שארצות הברית צריכה לחזק את התקשורת ואת תיאום הפעולה בנושאים בינלאומיים ואזוריים.

סרקוזי: חושש מההשלכות של תקיפה ישראלית
מאמין בסנקציות. סרקוזי [צילום: AP]

סרקוזי: אחריות של הקהילה הבינלאומית

בראיון שהעניק נשיא צרפת לחדשות CBS עם פתיחת הוועידה הזהיר ניקולא סרקוזי כי אם העולם לא יפעל כדי למנוע מאירן את פיתוח הנשק הגרעיני, הוא שיהיה אחראי למלחמה בין ישראל לרפובליקה האיסלאמית.
שעות ספורות לפני שאובמה פתח את הוועידה אמר סרקוזי: "אינני רוצה שהעולם יתעורר לעימות בין ישראל לאירן רק בגלל שהקהילה הבינלאומית לא הייתה מסוגלת לפעול".
לדבריו, תקיפה של חיל האוויר הישראלי נגד מתקני הגרעין של אירן תהיה הרסנית. "זה יהיה אסון. אני לא רוצה אפילו לחשוב על האפשרות הזו", אמר. "הדרך הטובה ביותר למנוע את התרחיש הנורא הזה, היא לנקוט באמצעים כדי להביא את ישראל להבין שאנו נחושים להבטיח את ביטחונה. ונוסף על כך, ישראל חייבת גם היא לעשות את המאמצים הנדרשים כדי להביא לשלום הוגן ומתמשך עם שכניה הפלשתינים".
כשנשאל אם הוא סבור שסנקציות יכולות להרתיע את אירן מלפתח נשק גרעיני, אמר סרקוזי: "אני מאמין בהשפעה שיש לסנקציות משום שהתרשמתי מאוד מהאומץ של העם האירני. ילדים צעירים אלו, נשים אלו שירדו לרחובות טהרן ולערים הראשיות של אירן. איזו דוגמה נהדרת לאומץ הם נתנו לנו... אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות פחות אמיצים מהם".

שר החוץ המצרי: לפרק את ישראל מנשק גרעיני
אחמד עבול אל-רייט [צילום: AP]

אל-רייט ממעיט בערך ההשפעה שיש לסנקציות הבינלאומיות על אירן

שר החוץ המצרי, אחמד עבול אל-רייט, הזהיר השבוע מפני מירוץ גרעיני אפשרי בין אירן לישראל באזור המזרח התיכון. במסגרת ראיון שהעניק לערוץ הטלוויזיה הרשמי של מצרים, יום לפני שטס לארצות הברית לוועידה לביטחון הגרעין, התעקש אל-רייט כי ישראל חייבת להצטרף להסכם לאי-הפצת נשק גרעיני (NPT), וקרא לאירן שלא לנסות להחזיק בנשק גרעיני. "אם אירן תהפוך [למדינה] גרעינית, הדבר יוביל להתפשטות הנשקים הגרעיניים באזור", אמר השר והדגיש כי במקרה כזה העולם הערבי יאולץ להצטרף למירוץ הגרעיני.
אל-רייט הדגיש את הצורך להגיע לפתרון מדיני בנושא תוכנית הגרעין האירני, כשהוא ממעיט בערך ההשפעה שיש לסנקציות הבינלאומיות על אירן. "מצרים מאמינה כי לכל פעולה צבאית נגד אירן יהיו השלכות רציניות על האזור כולו", אמר.
אל-רייט הגיע לוושינגטון כדי לקחת חלק בוועידה לביטחון הגרעין, שמטרתה לנסות ולקבוע מנגנון פעולה שימנע את הגעתו של הנשק הגרעיני לידיים מסוכנות.

תאריך:  13/04/2010   |   עודכן:  13/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועידת הגרעין: סין תתמוך בלחץ על אירן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שוב,אובמה נכשל בהבנת הנקרא
חשדנית  |  13/04/10 17:19
2
אשרי המאמין !
ישמעאל  |  13/04/10 17:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לילך ויסמן
השינוי הבולט בזעזועים בלשכתו של בנימין נתניהו: נתן אשל, ראש הלשכה והאיש הקרוב ביותר לנתניהו ולרעייתו שרה, עומד לעבור ללשכת הפרסום הממשלתית    אשל כיהן בעבר כסמנכ"ל "ישראל היום"    המועמד להחליפו - יובל רותם, המשמש כשגריר ישראל באוסטרליה
עידן יוסף
שלחו מכתב בנושא לראש הממשלה
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה: שעות שינה מעטות אחראיות לצריכה גבוהה יותר של קלוריות ביום שאחרי
עידן יוסף
יואב יצחק
הרשימה כוללת אנשי עסקים, יזמים, עורכי דין ורואי חשבון, אדריכלים ופקידים בכירים    הפרשה נחשפה על-ידי News1 ▪ שמו של האיש המרכזי ומעשיו נמסרו רשמית ביולי 2008 על-ידי News1 לידי בכירי יאח"ה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il