X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך הודיע משרד האוצר הייתה חייבת כ-285 מיליון ש"ח אותם פרעה בגיוס של 400 מיליון ש"ח באג"ח מגופים מוסדיים
▪  ▪  ▪
טקס מסירת הצ'ק של חברת הדואר לשר האוצר, היום [צילום: יח"צ]

חברת דואר ישראל פרעה היום את חובה לקופת המדינה. כך הודיע (יום ג', 13.4.10) משרד האוצר. חוב החברה עמד על כ-285 מיליון ש"ח לטובת החשב הכללי באוצר - חוב שהוא בעצם תשלום למדינה על העברת נכסי הדואר, שהיו עד אז בבעלותה, לידי דואר ישראל. ההלוואה הייתה צמודה למדד ונושאת ריבית של 6.5%.
בסוף חודש מרס השלימה דואר ישראל גיוס של 400 מיליון שקלים בהנפקת אגרות חוב מגופים מוסדיים, בריבית של 3.88%. הנפקה זו נחשבת בשוק ההון למוצלחת במיוחד: להנפקה נרשמו ביקושים בהיקף של כמעט פי ארבעה מן הסכום המוצע - מיליארד וחצי שקלים. האג"ח הונפקו במח"מ של כ-6 שנים. הקרן תוחזר ב-20 תשלומים חצי-שנתיים החל מאפריל 2012. אגרות החוב דורגו על-ידי מידרוג ברמה של Aa3 (מקביל לדירוג "AA-" של S&P - מעלות).
מטרת הגיוס הייתה בעיקרה לשיפור מבנה החוב של דואר ישראל לחשב הכללי, גיוון מקורות האשראי ותזרים המזומנים של החברה, כניסת חברת הדואר לתחום הסלולר כמפעיל וירטואלי (MVNO) ולשדרוג תשתיות בנק הדואר.
את הגיוס הובילו פועלים IBI, בשיתוף אקסלנס חיתום, מיטב חיתום וכלל חיתום. עורכי הדין מני נאמן וניר מילר ממשרד הרצוג פוקס נאמן ליוו את תהליך ההנפקה. יועץ ההנפקה לדואר ישראל היה שמואל גורטלר.
שר האוצר יובל שטייניץ בירך על השלמת המהלך ומסר כי "זהו צעד ראשון להרחבת השירותים הפיננסים של הדואר ובנק הדואר בעיקר לתושבי הפריפריה ולשכבות החלשות באוכלוסיה היום שמתקשים לקבל שירותים פיננסים מהבנקים המסחריים".
שר התקשורת משה כחלון אמר כי "הפעולה שביצעה חברת דואר ישראל והגיוס המהיר של האג"חים מעיד על האמון שמעניק עולם העסקים לחברת דואר ישראל. אין לי ספק שהכסף יאפשר לחברת הדואר להתפתח לתחומים נוספים. למרות שחברה מחזירה כעת סכום נכבד למדינה כשר הממונה אני רוצה להבהיר שמדובר במהלך כלכלי גרידא ולא על צעד שמצביע על שינוי כל שהוא בסטטוס של חברת הדואר".
החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, סבור שההסכם הנוכחי יביא לקידום חברת הדואר, לרבות השגת שקיפות והגברת היעילות בהתנהלותה הפיננסית והעסקית. צעד זה ובצידו הנפקה מתוכננת של אגרות חוב לציבור על-ידי חברת הדואר, יתרמו לאיתנותה הפיננסית של חברת הדואר ובאמצעות זאת לפיתוח שוק הדואר.

תאריך:  13/04/2010   |   עודכן:  13/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת דואר ישראל פרעה את חובה לחשב הכללי באוצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
יוזמה חדשה בשם WCI, עליה הכריזו השבוע חברות מובילות בתעשיית המחשוב והתקשורת, תאפשר בעתיד לספק אינטרנט אלחוטי בסלולר במהירות של 300Mbps    כיצד? מי הן החברות שעומדות מאחורי היוזמה?
עידן יוסף
זה ההסבר שניתן לכך שלא הגיש תלונה במשטרה על ניסיונות סחיטה שלו כביכול בידי העד המרכזי בפרשת הולילנד    היום: דיון בהארכת מעצר של חלק מהמעורבים
מתן אברמוביץ'
תושבי רעננה ביקשו לבטל את השתתפותו של לואיס באירועי יום העצמאות בעירם בשל העובדה שלא שירת בצה"ל    בעירייה הוחלט להשאיר את הדברים על-כנם ולואיס יופיע כמתוכנן
עופר וולפסון
הבנק קובע כי התועלת מטיפולי שיניים בסיסיים לילדים גבוהה מאוד ועלותם נמוכה, ולכן ממליץ על הכנסתם לסל    משקי הבית מהחמישון התחתון מוציאים חצי אחוז יותר מהכנסתם על טיפולי שיניים מאשר החמישון העליון, תוך ויתור על חלק מהטיפולים
יפעת גדות
השנה מוענק הפרס בתחומים הנדסה, חקלאות, מדעי החברה, מדעי החיים ומתמטיקה    החוקרים יקבלו מידי הלורד רוטשילד את הפרס בסך 45,000 דולר לכל זוכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il