X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: AP]
אד קוץ', מעמודי התווך של המגזר היהודי במפלגה הדמוקרטית ולשעבר תומך נלהב של אובמה, תוקף את אובמה: "יהודים ונוצרים גם יחד חייבים להרים קולם לפני שיהיה מאוחר מדי" בכיר בבית הלבן מנסה להרגיע את היהודים: הפסקת הסיוע לישראל אפילו לא על השולחן
▪  ▪  ▪

ובכן, יצא המרצע מן השק: גל הביקורת הגואה בקהילה היהודית בארה"ב נגד מדיניות ממשל אובמה כלפי ישראל אילץ את הבית הלבן לשלוף את נשק יום הדין, הסיוע הצבאי השנתי לישראל, כדי להפגין לעיני כל שחרב זו נצורה היטב בנדנה ושאיש אפילו אינו מעלה על הדעת לשלוף אותה, קל וחומר להשתמש בה.
לא היה זה מקרה שהנפנוף בסיוע נעשה כמה ימים לאחר שאד קוץ', יהודי ואחד מעמודי התווך של המפלגה הדמוקרטית, הכריז שאובמה מוכן לזנוח את ישראל במיזם של פייסנות, כפי שבריטניה הקריבה את צ'כוסלובקיה במאמץ שווא לרצות את אדולף היטלר, ושיהודי ארה"ב מוסיפים להחשות עכשיו, כפי שהחשו אז.
האפשרות של הפסקת הסיוע האמריקני לישראל אפילו אינה מונחת על השולחן, הכריז בסוף השבוע דן שפירו, ראש דסק המזה"ת במועצה לביטחון לאומי בבית הלבן ואחד מאנשי הקשר המרכזיים של הממשל עם הממסד היהודי בארה"ב.
שפירו שוחח בטלפון עם פעילים בכירים בארגונים יהודיים במאמץ לספק מענה הולם להתבטאויות החריפות של קוץ' ושל דמויות בולטות אחרות בקהילה היהודית נגד נשיא ארה"ב, התבטאויות שהתעצמו בעקבות מה שנתפס כ"השפלתו" של רה"מ, בנימין נתניהו, בביקורו בבית הלבן בסוף מארס.
הוא הצדיק את היחס שקיבל נתניהו בוושינגטון בטיעון שישראל, למעשה, אחראית לכך. לדברי אנשים שהשתתפו בשיחה, אמר שפירו שהממשל נאלץ לנהוג כפי שנהג בעקבות "הנסיבות שהתעוררו בביקור של סגן הנשיא, ג'וזף ביידן, בירושלים". כזכור, הודיע משרד הפנים, בעיצומו של אותו ביקור, על אישור בניה של מאות יחידות דיור ברמת שלמה, במזרח ירושלים.

"אין חילוקי דעות לגבי אירן"

לפי דיווח באתר "פוליטיקו", שאושש, בראיונות ל"גלובס", ע"י כמה מהמשתתפים בשיחה, המסר העיקרי של שפירו היה: "אין משבר, הדיווחים בתקשורת שגויים, יש יותר הסכמה מאשר אי-הסכמה בין ישראל לארה"ב. אין כל חילוקי דעות בין ישראל לארה"ב לגבי אירן. אנו קוראים מאותו הדף לגבי דחיפות הצורך לסכל את מאמצי הגרעון של האירנים".
הדיווחים שלפיהם מואשם דניס רוס, ממעצבי המדיניות האמריקנית במזה"ת, ב"נאמנות כפולה" בגלל המלצתו להתחשב במצבו הקואליציוני של נתניהו? דיווחים אלה נופחו, לפי שפירו. מה שלא היה בשיחה, אמר משתתף, היה איתות על שינוי כיוון, על ירידה מהעץ הגבוה. בוודאי לא שמענו מיאה קולפה.
מדוע פנה הממשל ליהודים דווקא עכשיו? לדברי גורמים בממסד היהודי האמריקני, יש בבית הלבן ובמפלגה הדמוקרטית תחושה של "אי נוחות" מהביקורת שיוצאת מחלק מהקהילה היהודית בארה"ב על מדיניות הממשל במזה"ת. לאחר הכל, כמעט 80% מהיהודים הצביעו בעד אובמה בבחירות לנשיאות. בבחירות הביניים לקונגרס, בנובמבר השנה, שבהן עלולים הדמוקרטים לאבד את הרוב שלהם בשני בתי הקונגרס, כל קול יהיה חשוב, ובמיוחד במדינות שבהן יש ריכוזים יהודיים גדולים, כניו-יורק, פלורידה, אילינוי וקליפורניה.
מדובר לא רק בביקורת הצפויה שיוצאת מחוגים יהודיים קיצוניים, עם רגל אחת בניו-יורק והאחרת בהתנחלויות (אלה בלאו הכי לא הצביעו ולא יצביעו בעד אובמה), אלא במחאות מהיהדות הממוסדת, שהניעו את בית-הנבחרים לשגר לבית הלבן, בחודש שעבר, עצומה בזכות ישראל שעליה חתומים קרוב ל-80% מהמחוקקים. אחד מנושאי הדגל של המחאות האלה הוא קוץ', לשעבר ראש עיריית ניו-יורק.
קוץ' אינו קוטל קנים. הוא אומנם נץ, שתמך בזמנו בג'ורג' בוש הרפובליקני על פני ג'ון קרי הדמוקרטי, בבחירות לנשיאות לפני חמש שנים, אך הוא בשר מבשרו של הממסד הדמוקרטי. מה שאולי חשוב יותר: הוא היה תומך נלהב באובמה ואפילו יצא לפלורידה, ב-2008, כדי לשכנע את היהודים שם שחששותיהם מהמועמד אובמה אינם מוצדקים. עכשיו, הוא אומר, הוא לא יחזור על שגיאה כזו.

תאריך:  14/04/2010   |   עודכן:  14/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוץ': אובמה משליך ישראל כדי לפייס את המוסלמים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הוא מתאים להיות ראש ממשלת ישרא ל"ת
הוא מתאים  |  14/04/10 12:47
2
היהודים מתחילים להכות על החטא!
ג  |  14/04/10 15:42
3
ובקיצור העם היהודי הוא..... ל"ת
עלי באבא  |  14/04/10 16:19
4
Koch Is A Jew Killer
RAWni  |  17/04/10 07:07
 
- ל RAWni - אתה עוד פסיכופט
רפאל1  |  18/04/10 13:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מזהירים: לקיצוץ בחומצות שומן רווי ואכילה רבה יותר של לחם לבן, פסטה ופחמימות מזוקקות אחרות יש השפעה דרמטית על רמות הסוכר בדם
מערכת PCאון
משרד התקשורת אסר על הכנסתו של מכשיר האייפד (iPad) לארץ    אם כבר הזמנתם מכשיר כזה מחו"ל, יש סיכוי שהוא יתקע במכס    מדוע?
אתי אפללו
שלמה אליהו הודיע על המינוי ופנה במכתב ליו"ר דירקטוריון לאומי בעניין כינוס האסיפה הכללית השנתית לסוף אוקטובר 2010
איציק וולף
ריססו כתובות בעברית והציתו שני כלי רכב    המינהל האזרחי מחק את הכתובות    מפקד אוגדת יו"ש הנחה לחקור את המעשה במהירות ולמצות את הדין עם מבצעיו
אלעזר לוין
ספק אם הניסיון יצליח - רק צו של בית משפט יוכל לעצור את המשך הבנייה, והצו ינתן רק אם החשודים יורשעו בשוחד    המפסידים העיקריים (אם כך יקרה) - פולאר, נידר, רמי לוי ו"דן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il