X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מפקד המחוז הדרומי במשטרת ישראל אמר כי "ארגוני הפשיעה בישראל מגלגלים מחזורים שאינם מביישים חברות גדולות" ציין כי "ישראל היא מדינה שבה יש לשפר את נורמת הציות לחוק ולכן יש לחזק את הרתעה"
▪  ▪  ▪
ניצב יוחנן דנינו [צילום: פלאש 90]

"אנחנו לא נמצאים במקום שבו היינו רוצים להיות, בהתמודדות עם פשיעה בכלל ופשיעה כלכלית בפרט, למרות שהתקדמנו הרבה בשנים האחרונות" - כך אמר (יום ד', 14.4.10) ניצב יוחנן דנינו, מפקד המחוז הדרומי במשטרת ישראל, במסגרת כנס "מגמות עדכניות, אתגרים ודרכי התמודדות עם מעילות והונאות", שערכה פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PwC Israel.
לדברי דנינו, "בכל ארגון פשיעה מתחיל, החזון הארגוני הוא כסף והרבה, כשהנושא המרכזי הוא הלבנת הון. על-פי מחקר שפרסם פרופ' רטנר, ניכרת מגמה של ירידה באמון הציבור בכלל מערכות השלטון. עם זאת, בשנים האחרונות, ניכר כי, במקביל לעליה בנפחי הפשיעה מסתמנת מגמת עליה באמון הציבור במשטרה וברשויות החוק".
מפקד המחוז הדרומי אמר כי יש לזכור שהירידה באמון הציבור מהווה תמונה חלקית כיון שהיא מבוססת על דיווח הציבור. "יש קורלציה בין רמת הפשיעה המדווחת לבין רמת אמון הציבור ברשויות האכיפה. בשנים האחרונות, רמת האמון במשטרה במגמת ירידה, דבר שמשפיע על רמת הדיווח", אמר.
דנינו הוסיף כי "לשחיתות הציבורית השפעה הרסנית בכל מה שקשור לנורמות הציות לחוק דבר שמשפיע גם על רמת האמון. דמוקרטיה שחפצה חיים צריכה לשים את השחיתות הציבורית בראש מעייניה. ככל שארגוני הפשיעה גדולים יותר, יש השפעה גדולה יותר על השחיתות הציבורית. ברגע שאני מחוקק חוק על ארגוני הפשיעה אני בעצם מכיר בעובדה שקיימים ארגוני פשיעה בישראל. אנחנו היום בונים פרופיל כלכלי, מנתחים אותו על-מנת לבדוק איך להגיע למקורות הכסף. מדינת ישראל היא מדינה שבה יש לשפר את נורמת הציות לחוק ולכן יש לחזק את הרתעה".
ירון חזן, מנהל תחום הונאות ומעילות בקסלמן וקסלמן PwC Israel, אמר כי "אחד הדברים בהתמודדות עם הונאות ומעילות הוא לא רק המעילה עצמה אלא אפיון מבצע המעילה, מאפיינים פסיכולוגים וטיפוסיים של האדם. ההתמקצעות בתחום חשובה לאיתור מקרים אלו, כאשר יש לבצע פעילות אקטיבית בנושא אחת המסקנות הן שתכונות של מנהלים טובים הם תכונות של מועלים טובים. פרופיל המועל הוא של אדם נורמטיבי שאינו מזוהה כעבריין.
"קיימים תירוצים נפוצים לביצוע המעילות, אחד מהם הוא שימור רמת החיים. הונאת מיידוף לדוגמא, החלה בגלל רבעון רע. גם אנשים נורמטיביים, אם ההזדמנות קיימת, ומופעל עליהם לחץ, הם עלולים לגנוב נכסים מהארגון בו הם מועסקים. לחצים להישגים, פחד מפיטורים והאמונה הרווחת כי 'כולם גונבים' גורמים לאנשים לעבור את הקו האדום. בשנתיים האחרונות התופעה הופכת לרחבה יותר וקשה לאיתור".
ממחקר של PwC בנושא הפשיעה הכלכלית, המחקר הגדול מסוגו אשר מקיף כ-3,000 מרואיינים בכ-54 מדינות, שליש מהנשאלים דיווחו כי הארגון אליו הם משתייכים חווה פשע כלכלי במהלך 2009. לפי הסקר, עלות הפגיעה מפשיעה כלכלית היא כחצי מיליון דולר בממוצע, כאשר קיימות השפעות נוספות המהוות תגובות שרשרת, כסף שבצידן נזק כספי ישיר נוסף ונזק עקיף כמו פגיעה בקשרים עסקיים, מוראל עובדים, מוניטין שנפגע ועוד. "על-מנת להתמודד נכון עם התופעה, יש לשנות דיסקט, לתת תשומת לב ומשאבים במקום הנכון, ללמוד ולהתמקצע", אמר חזן.
אייל בן-אבי, מנהל תחום ניהול סיכונים בקסלמן וקסלמן PwC, הסביר כי "תחום ניהול סיכונים מתחדד במיוחד בתקופה שלאחר המשבר. הוא תופס חשיבות רבה לא רק בקרב ארגונים פיננסים. מנהלי סיכונים נמצאים היום בראש הפירמידה, כאשר לא רק חברות ממשלתיות ובנקים ממסדות את התחום. ההערכה היא שגם חברות ציבוריות יידרשו למיסוד תשתית לניהול סיכונים כולל. סקר מנכ"לים של PwC מראה שתחום ניהול סיכונים נמצא בראש הרשימה. הנושא של מעילות והונאות נמצא בעשרת הסיכונים המרכזיים שדורשים טיפול. יש לקבוע מדיניות או בשמה האחר, 'תיאבון לסיכון', לבצע הערכה, למפות את האזורים החשופים לסיכון ולבצע תהליכי מניעה וטיפול על-מנת להתמודד עם התופעה".

תאריך:  14/04/2010   |   עודכן:  15/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דנינו: ארגוני הפשע מגלגלים מיליארדים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
שחיתות בקרית מוצקין
אלמוני  |  15/04/10 01:42
2
יש שחיתות עצומה במערכת המשפט
אופניק  |  15/04/10 02:00
3
דנינו, מה אתה עושה חוץ מללקק.
אליהו חיים  |  15/04/10 10:42
4
גם בנדלן מגלגלים מיליארדים ל"ת
שרה  |  15/04/10 12:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
14 שנים מנסה משרד התקשורת להקים ערוץ מסחרי בשפה הערבית    היום יצא המכרז, ושאלת מיליון הדולר - האם יהיו גם קופצים
עירן פאר
בכירי פסגות חשודים במעורבות בפרשת התרמית בניירות ערך    סגירת העסקה שתוכננה לספטמבר עשויה להדחות    אייפקס לא ביקשה עד כה הפחתה במחיר העסקה    הרשות שוקלת לדרוש גם פרישת מנכ"ל פסגות ניירות ערך, שי ירון
עדי דברת-מזריץ
מחלקת הגברים תפתח רק בעוד ארבעה חודשים בשטח של כ-200 מ"ר
עופר וולפסון
בנק ישראל רכש דולרים בכל יום השבוע, בהיקפים קטנים יותר    לשם השוואה, בכל חודש מרס רכש הבנק כ-500 מיליון דולרים
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר בית"ר לרדיו ת"א על ה-2:0 להפועל ת"א: "הם בעונה מדהימה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il