X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערב יום העצמאות ה-62 מצליחה "מה אתם הייתם עושים?" לעצבן קצת פחות ולהאיר זרקור על החברה שבנינו לנו כאן מסתבר שלא הכל אבוד
▪  ▪  ▪
מקלקל לעצמו. הכט [צילום: עכבר העיר]

לחבב את חיים הכט זה לא עניין פופולרי. בטח לא בקרב מבקרי טלוויזיה או מי שמחשיב את עצמו כמבין עניין בתחום. קיתונות של ביקורת נשפכו על תוכניתו "מה אתם הייתם עושים?" שבהווייתה מזכירה יותר את "בננה ספליט" עם ראלף ענבר מאשר תוכנית תחקירים נוקבת או ריאליטי מציצני. גם יומרת ה"בואו נתקן את העולם" של הכט עולה על העצבים די מהר, בעיקר כשהיא מלווה באינטונציה וחיתוך דיבור רובוטיים ודידקטיים להחריד ובתנועות ידיים מופרזות, ספק לא רצוניות, ספק מתלהמות.
אבל ברוח האמונה בהזדמנות שנייה ובשל הנושא הטעון בו טיפלה התוכנית אמש, הגעתי לצפייה לאחר פילינג עמוק בו הוסרו ונשרו כל הדעות הקדומות (הרבות) שהיו לי עליה, במטרה לבחון אם יש כאן משהו שפוספס.
אלימות נגד נשים מעסיקה בשנים האחרונות את כותרות המהדורות ביתר שאת. עוד ועוד סיפורים על נשים שחיות את האלימות בשקט ונרצחות על-ידי בעליהן הופכות לעדות בשר ודם לבעייתיות הגואה בנושא ובחוסר האונים בטיפולו. כשחיים הכט העמיד את שחקניו במרכזה של גינה ציבורית ונתן להם אור ירוק לגלם סיטואציה אלימה שכזו הוא (וגם אני, אגב) בוודאי לא ציפה להתעלמות גורפת מצידם של אנשים כה רבים אך גם לא להתערבות אמיצה ונטולת-פשרות מצידם של אחרים. בעודי צופה באותה אישה אמיצה שלקחה את השחקנית "המוכה" אל חיקה ומספרת לה את סיפור חייה הקשה כשאישה מוכה בעצמה, או את הג'נטלמן הנדיר ששלף טלפון והתקשר למשטרה ללא היסוס או התחבטות, מצאתי את עצמי עם לחלוחית בעין ואפילו מעט מבוישת. בעיקר מעצמי. בעיקר מפני שאינני יודעת אם לי היה האומץ.
אנחנו אוהבים לומר כמה חרא פה. כמה כולם זבלים ולא יודעים להתנהג. ואיך לאף אחד לא אכפת משום דבר מלבד התחת של עצמו. אנחנו אוהבים את המדינה הזו ואוהבים יותר לשנוא אותה. אנחנו נחרדים מאלימות אך מתעלמים ממנה גם כשהיא מגיעה אל סף דלתנו. וכשמאמצים זווית ראייה קצת אחרת, שמתעלמת מהפרשנויות המעיקות על הכט ומשיחותיו המיותרות עם העוברים ושבים, מצליחים בדרך פלאית, להבין משהו על עצמנו מהתוכנית שלו. ולא, זה לא מה שאתם חושבים.
גם בסיטואציית האישה מוכה וגם בזו של הקשיש חסר האונים ש"מטפלו" מתעמר בו, הבחירה להסתכל על האנשים האכפתיים ששמו בצד את סדר היום שלהם כמו-גם את הפחד לקבל אגרוף לפרצוף, היא לא פחות ממעוררת השראה. בעיקר כשלא בוחנים אותם (כפי שהכט מתעקש לעשות) אל מול כל אלו שהתעלמו והמשיכו בדרכם, אלא כאינדיבידואלים, אנשים פרטיים שצעדו צעד ענק מחוץ לשגרת וטרדות יומם למען מישהו אחר. זר מוחלט. שהיה זקוק להם.
המעטפת הכמעט קומית שמעניקים הכט וגינוניו לתוכנית, פוגעת בה בסופו של יום כי באותם רגעים בהם אותם גיבורים לא צפויים מצליחים לסדוק גם את חומת הציניות של המבקרת המחמירה ביותר, אף אחד לא רוצה שיקפצו עליהם בסגנון 'חייך אכלת אותה'. האנשים הללו הם לתפארת מדינת ישראל, האמבוש עליהם, קצת פחות.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  18/04/2010   |   עודכן:  18/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיים הכט חושף את פרצופה של המדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אבל, חיים הכט אבוד...
אייל.ב  |  19/04/10 05:55
2
הכט שמכט תודה על השליכט
יש מיש  |  19/04/10 10:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריו, המכשיר היה חסום לשיחות חוץ בערב הסעודית ונגרם לו נזק, ובמערכת הניווט היו תקלות    סלקום, שהכחישה את נזקיו וטענה כי התובע חייב לה כסף - שילמה פיצוי בפשרה
איריס פרחי
לדברי התובעים, המלון אוכלס בחבר'ה צעירים רעשניים שהעיבו על חופשתם והם ברחו מהמלון    המלון השיב כי הרעש לא היה חריג מהמקובל    בית המשפט קיבל את התביעה וחייב את המלון בפיצוי
יפעת גדות
חוקרים מקווים שיצליחו לעצור את התפשטות התאים הסרטניים בגוף ולמנוע מוות של רוב חולי הסרטן
עידן יוסף
22,682 נופלים במערכות ישראל, 2,431 נרצחים בפיגועי הטרור    הערב ב-20:00 צפירת דומייה
איציק וולף
ראש עיריית ירושלים לשעבר וחשב פרויקט הולילנד שוחררו למעצר בית    על לופוליאנסקי נאסר להיכנס למשרדי עיריית ירושלים ועמותת יד שרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il