X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אביגדור קלנר והלל צ'רני [צילום: בוצ´צ´ו]
בית המשפט העליון דן בערעורם של הלל צ'רני ואביגדור קלנר החשודים במעורבות בפרשת הולילנד הפרקליטות ביקשה שלא להתערב בהחלטת המחוזי שהשאיר אותם במעצר "מדובר בפרשה שעוד נדמה לי שאני לא אפריז אם אומר שעוד מאות עדים צריכים להיחקר"
▪  ▪  ▪

פרקליטות המדינה הודיעה בבית המשפט העליון כי מאות עדים אמורים עוד להיחקר בכל הנוגע לפרשת השוחד של פרויקט הולילנד.
בדיון שהתקיים לראשונה בפרשת הולילנד בבית המשפט העליון (א', 18.4.10) בפני השופט עוזי פוגלמן, אמרה נציגת הפרקליטות, עו"ד ליאת בן-ארי-שוויקי, כי מדובר בפרשה סבוכה וחמורה מאין כמותה שמשתרעת על פני שנים ארוכות, וכוללת בחובה אינספור חשודים, הן במתן שוחד והן בקבלת שוחד.
בפתח הדיון נמסר לבית המשפט על ההסכמה אליה הגיעו המשטרה ואליהו חסון, על שחרורו למעצר בית בתנאים מגבילים, לרבות ערבות של 12 אלף שקלים. נוכח זאת הוסכם על מחיקת הערר שהגיש חסון. הדיון עסק, רובו ככולו, בערעורם של העצורים הלל צ'רני ואביגדור קלנר.
"מדובר בפרשה שעוד נדמה לי שאני לא אפריז אם אומר שעוד מאות עדים צריכים להיחקר, מדי יום אנחנו רואים שורה ארוכה של עדים שמגיעים למשרדי היחידה על-מנת להיחקר", אמרה עו"ד בן-ארי-שוויקי.
לדבריה, החשש הממשי לשיבוש הליכי חקירה מצריך את הישארות השלושה במעצר לפחות מספר ימים נוספים, עד אשר תוכל הפרקליטות להעריך את המצב שוב ולבדוק מה השתנה והאם ניתן בכל-זאת לשחררם למעצר בית.
על-מנת לחזק את טענותיה הגישה יחד עם נציג המשטרה, רב פקד ליאור וייס, לשופט עוזי פוגלמן, דוח סודי כללי, שמפרט על כל הפרשה וכל הפעולות שקרו מתחילת הפרשה, עובר להחלטות בית המשפט השלום והמחוזי, ודוחות סודיים ספציפיים לחשודים אביגדור קלנר והלל צ'רני.
לדברי עו"ד בן-ארי-שוויקי, יהיה קשה מאוד להשגיח על החשודים אם ישוחררו למעצר בית כדי למנוע שיבוש החקירה. "אמר פה חברי שיש ליחידה את היכולת להשגיח שכל אחד מהעצורים במידה וישוחררו למעצר בית, שמישהו יפקח שהעצורים לא ישתמשו במחשב או בטלפונים, נדמה לי שברור לכולנו שבעידן זה קשה מאוד יהיה להשגיח על העניין זה, יש מחשבים ניידים, יש פלאפונים לכל אחד. לא יעלה על הדעת שכל עצור כזה יארח שוטר בביתו על-מנת שישגיח על כל צעד וצעד שהוא עושה. ברור שאי-אפשר לעמוד במטלה כזאת. לכן אנחנו מבקשים מבית המשפט שלא להתערב בהחלטת בית המשפט המחוזי, להשאיר את העצורים במעצר. הפרקליטות מלווה את התיק הזה, בוחנת עם החוקרים בכל יום-ויום את המצב ואת הפעולות הנדרשות, אנחנו מנסים באחריות רבה לבדוק את הדברים ולא להשאיר את העצורים בבית המעצר", אמרה.
מנגד, טען עו"ד אורן אדרת, כי בית המשפט אינו יכול לקבל את עמדת התביעה השוללת את האפקטיביות של מעצר הבית. "לגישת התביעה מעצר בית הוא לא אפקטיבי, אפשר לשבש, יש מכשירים, אז מדוע הם משחררים? בית המשפט לא יכול לקבל גישה כזאת, מעצר בית הוא מעצר לכל דבר ועניין", אמר.
בתום הדיון החליט השופט פוגלמן כי הוא יקבל במהלך היום את החלטתו בדבר ערעורם של צ'רני וקלנר.

תאריך:  18/04/2010   |   עודכן:  18/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: חשש לשיבוש הליכים; מאות ייחקרו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
ביקשה לקצר עונש מאסר בפועל שהוטל עליה כדי להשתתף בטקס זיכרון לאחיה    בית המשפט העליון קבע כי אין להיעתר לבקשה שהייתה נמנעת לו הייתה מרצה את עונשה בזמן
סוכנויות הידיעות
שווי השוק של הבנק נחתך ב-12 מיליארד דולר    הבנק מואשם כי העלים מהמשקיעים העובדה כי חוזי CDO ששיווק נועדו מלכתחילה להגיע לחדלות פירעון    האישומים הם הראשונים שבהם נוקטים הרגולטורים בארה"ב נגד עסקות שביצעו בנקים בוול סטריט - שאיפשרו למשקיעים להרוויח מקריסת שוק הדיור
אלעזר לוין
יקבלו 16% מהרווחים תמורת שירותי ניהול    הריבוע הכחול תשקיע 60% מההון העצמי, אך תקבל רק 50% בבעלות    התשלום לבעלי הקרקע - 950 מיליון שקל, כמעט כולו לפני תחילת הבנייה    יבנו 97,000 מ"ר מגורים ומסחר
גד פרץ, רועי ברגמן
זאת בהמשך לחשיפת "גלובס" ב-2007 על האופציות שחולקו ליעקב גלברד באופן לא תקין, מה שהביא לעזיבתו את החברה    גלברד תבע לקבל את השכר, הבונוסים והאופציות בסך 40 מיליון שקל
תומר לוי
בחיפה דחו בשאט נפש את טענות האדומים על אי שיתופם של מקרייב ואוחיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il