X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת-הבת הידרדרה. יוסי אקרמן, מנכ"ל אלביט
התובעים טוענים כי התעשיה האוירית ואלביט השתלטו על דירקטוריון חברת-הבת אימאג'סט, גזלו הזדמנויות עסקיות השייכות לחברה ורוקנו את קופתה באופן שיטתי ובדרכי מרמה
▪  ▪  ▪

משקיעים אמריקניים וצרפתיים בחברת הלוויינים אימאג'סט, הנשלטת על-ידי התעשיה האוירית ועל-ידי חברת אלביט, תובעים מן התעשיה האוירית, מאלביט ומבכירי החברות בעבר ובהווה לשלם להם סך כולל של כמיליארד דולר. בנוסף, תובעים המשקיעים למנוע מן התעשיה האוירית ומאלביט להמשיך ולמסחר את לוויין הרדאר "טקסאר" של התעשיה האוירית שלא באמצעות החברה המשותפת.
בין הנתבעים מנכ"ל אלביט, יוסי אקרמן ובעל השליטה באלביט, מיכאל פדרמן. התובעים הם סטיב וילסון, לשעבר מנכ"ל אימאג'סט ומייסדה, חיים יפרח, לשעבר קצין מודיעין ראשי בצה"ל וכן בעלי מניות מיעוט אמריקניים וצרפתיים.
בכתב התביעה שהוגש (15.4.10) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה נטען כי התובעים השקיעו יחד עם גורמים אחרים סכומים של כמאה מיליון דולר בחברת אימאג'סט, אך התעשיה האוירית ואלביט התחרו בחברה המשותפת באופן בוטה, וגרמו לה נזקים של מאות מיליוני דולרים. לטענתם, התעשיה האוירית ואלביט השתלטו על מועצת המנהלים של חברת אימאג'סט, גזלו הזדמנויות עסקיות השייכות לחברה ורוקנו את קופתה באופן שיטתי ובדרכי מרמה.
"בתחילת שנת 2000 השתלטו התעשיה האוירית ואלביט על דירקטוריון והנהלת אימאג'סט. ממועד זה ואילך, באמצעות הנציגים שלהן בדירקטוריון ובהנהלת החברה, החלו התעשיה האוירית ואלביט לגזול הזדמנויות עסקיות מאימאג'סט ולנצל אותן לטובתן האישית. שתי החברות פיתחו לעצמן עסקים משגשגים ברחבי העולם בתחום מסחור לווייני הצילום ומערכות הצילום המתוקנות עליהם (Payloads) כמו גם בתחום נגזרותיה של הטכנולוגיה הנ"ל. במקום לנתב לקוחות פוטנציאליים ולמסחר הזדמנויות עסקיות באמצעות אימאג'סט, כמתחייב מההתחייבויות החוזיות שנטלו על עצמן, ניצלו התעשיה האוירית ואלביט את ההזדמנויות העסקיות לטובתן שלהן. במקרה של התעשיה האוירית, ההזדמנויות העסקיות המנוצלות לרעה מוערכות במיליארדי דולרים", טענו התובעים.
לדבריהם, התעשיה האוירית ואלביט שימשו כספקיות עיקריות של החברה, אשר התקשרו עימה בעסקות בהיקף של מאות מיליוני דולרים לאספקת לווייני צילום, מערכות צילום, מערכות קרקעיות ושירותים. "לאור השליטה שהשיגו אלביט והתעשיה האוירית שלא כדין בדירקטוריון החברה, היה בידן ליצור חובות מנופחים נושאי ריבית גבוהה ביותר בגין השירותים והמערכות שסיפקו לחברה, גם כאשר שירותים אלה סופקו באופן חלקי בלבד או לא סופקו כלל", כתבו, "התנהלות שערורייתית זו לא הייתה אפשרית אלמלא שליטתן המוחלטת של התעשיה האוירית ואלביט בדירקטוריון ובהנהלת החברה, אשר פעלו למעשה לטובתן של הראשונות במקום לפעול לטובת החברה, כמתחייב מחובות האמון והזהירות החלות על דירקטורים ונושאי משרה בחברה כלפי החברה בכללותה. דרישותיהם של בעלי מניות המיעוט, שניסו למחות על הפגיעה בחברה כמו גם על קיפוחם שלהם ולדרוש חקירה ובדיקה של אירועים אלה, נדחו על הסף על-ידי הרוב האוטומטי של התעשיה האוירית ואלביט בדירקטוריון החברה".
המשקיעים ציינו בתביעה כי כיום, עקב פועלן המזיק של התעשיה האוירית ואלביט, התדרדרה אימאג'סט ממובילה בינלאומית בתחומה, שנהנתה מחוזים חתומים בהיקף של מאות מיליוני דולרים, לחברה כושלת הפועלת בשולי התעשיה.
"החברה מאפשרת לתעשיה האווירית ולאלביט להתחרות בה ללא הפרעה, בעוד שהכנסותיה שלה פוחתות והולכות באופן קבוע. יודגש כי כישלונה של אימאג'סט אינו תוצאה של השקעה עסקית כושלת בתעשיה מתפתחת, הפעלת שיקול דעת עסקי לקוי או רצף של התפתחויות עסקיות בלתי צפויות. מדובר כאן בהשתלשלות של מעשים ומחדלים מכוונים ומתוכננים מראש שבוצעו על-ידי הנתבעים, אשר באופן שיטתי עשו שימוש פסול ב-100 מיליון דולר של כספי משקיעים, כמו גם ב-350 מיליון דולר של כספי ההזמנות, אשר כ-90% מתוכן ניתן לזקוף לזכותם של המבקשים", ציינו.

הסעדים שדורשים התובעים מבית המשפט:

  • מתן צו המורה לנתבעים להימנע מלהמשיך ולשווק ו/או למסחר את הטכנולוגיה, לרבות טכנולוגיית ה-SAR Payload לצדדים שלישיים שלא באמצעות החברה ו/או להתחרות בחברה, בין במישרין ובין בעקיפין, בתחומי פעילותה בכל דרך שהיא והכל כמתחייב על-פי ההסכמים בין הצדדים.
  • מתן צו המורה למשיבים להימנע ממסחור ו/או שיווק טכנולוגיה חדשה כהגדרתה בהסכמים בין הצדדים באמצעות צדדים שלישיים בטרם תמומש "זכות הראשונים" של החברה;
  • מתן צו הצהרתי הקובע כי החברה זכאית לבוא בנעלי המשיבות 4-6 בכל הנוגע לעסקות שנערכו עם צדדים שלישיים לגבי הטכנולוגיה כמתחייב מרישיון המסחור והשיווק הבלעדי של החברה.
  • ליתן צו המורה למשיבות 4-6 ביחד ולחוד להשיב לקופת החברה את הכספים אשר קיבלו לידיהן מכוח העסקות שערכו עם צדדים שלישיים למסחור ולשיווק הטכנולוגיה, על פירותיהם, לרבות טכנולוגיית ה-SAR Payload.
  • ליתן צו המורה על מינוי שני דירקטורים עצמאיים כמתחייב על-פי ההסכם לרכישת המניות.
  • ליתן צו מתן חשבונות כנגד המשיבות 4-6, המתייחס לעסקות שביצעו באופן עצמאי בתחום פעילותה של החברה ו/או בניגוד להסכמים עימה, לרבות בתחום טכנולוגית ה-SAR וכן באשר לעסקה הידועה כעסקת "טרינידאד".
  • לחייב את המשיבה 4 להשיב לחברה את הכספים שקיבלה לידה שלא כדין בגין לווין ה-Eros B שלא סופק לחברה.
  • לחייב את המשיבים 4-15 ביחד ולחוד בגין הנזקים שנגרמו לחברה כתוצאה מהפרת ההסכמים עם החברה ומגזילת הזדמנויותיה העסקיות על-ידי המשיבות 4-6 אשר התאפשרו בשל התנהלותם הפסולה של המשיבים 7-15, כפי שאלה יכומתו לאחר קבלת הצו למתן חשבונות.

תאריך:  18/04/2010   |   עודכן:  18/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיכאל פדרמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תובעים מיליארד דולר מאלביט והתעשיה האוירית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הנשיא, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ישירו סולו שירי עצמאות יחד עם אלופי המטה הכללי בהווה ובעבר במופע יום העצמאות המרכזי בבית הנשיא
שירלי בר דיין
הצהובים נערכים: שריינו מלון במירלו ליוני. בושינסקי: כל הכבוד לקהל שלנו
חן מענית
כך טוענת התובעת במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ופקיד השומה של מחוז דן לשעבר, שוקי ויטה, שנפתח הבוקר    סניגורו של וינרוט: "כתב האישום מושתת על פרשנות מוטעית לחוק, והוא גורם עוול חמור לעו"ד וינרוט"
עידן יוסף
אישרה בקשת שר החקלאות לפעול לפי קביעות הוועדה לבחינת התנהלות השירותים הווטרינרים - הקמת ועדה ציבורית, החלפת ההנהגה הקיימת וביקורת על התהליכים הכספיים
יפעת גדות
לשכת המידע של המשרד בנתב"ג פועלת 24 שעות ביממה ומספקת לתיירים מידע לגבי מלונות, שירותים, אתרי בילוי ואירועים    שר התיירות: "משרד התיירות פועל לסייע לתיירים המעוכבים בישראל ועומד לרשותם עד ליציאתם מן הארץ"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il