X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אליהו ישי נתן לעיריית תל אביב לחכות חצי שנה, עד שאישר עסקה קטנה למכירת מגרש ב-18 מיליון שקל כמה זמן יחכו גינדי והריבוע הכחול לאישור עסקת השוק, שבה אמורה העירייה לקבל 229 מיליון שקל?
▪  ▪  ▪
לא מאשר מהיום למחר. ישי [פלאש 90]
אליהו ישי אישר עסקת חבס-ב.ס.ר.
אלעזר לוין
מבחינתו, יכולה עתה חבס למכור לב.ס.ר. מגרש בפארק צמרת בת"א ב-137 מיליון שקל * מימוש האופציה נדחה בשבועיים * העירייה חיכתה חצי שנה לקבלת האישור
לרשימה המלאה

נראה, שלגינדי השקעות, האחים משה ויגאל גינדי והריבוע הכחול, יש מקור חדש לדאגה לגבי העסקה לרכישת מתחם השוק בתל אביב: העסקה טעונה אישורו של שר הפנים, אליהו ישי; אירוע מסוף השבוע מגלה, שהשר איננו ממהר. כל עוד לא אישר את העסקה, אי-אפשר יהיה לחתום עליה סופית ולהתחיל בבנייה.
זה הסיפור: עיריית תל אביב היא בעלת 24.1% ממתחם השוק (הבעלים העיקרי היא תנובה, 60%). בעלי המתחם חתמו ביום ה' שעבר (15.4.10) על חוזה למכירת המתחם לגינדי-הריבוע הכחול, ב-950 מיליון שקל במזומן, ועוד אחוזים מתמורת המכירות, שישולמו בעתיד. העירייה אמורה לקבל 229 מיליון שקל.
מועצת העירייה אישרה את המכירה כבר לפני שבועיים, אבל כאן מתעורר מכשול בלתי צפוי: על-פי פקודת העיריות, טעונה כל עסקה כזו אישור אישי של שר הפנים. הבוקר (ד', 21.4.10) התברר, שמר ישי איננו ממהר. העירייה ביקשה מהשר כבר לפני שישה חודשים לאשר עסקה קטנה, מכירת חלק ממגרש בצפון תל אביב בכ-18 מיליון שקל, שנחתמה בספטמבר 2009. אליהו ישי "סחב" את העירייה חצי שנה, ואישר את העסקה רק בסוף השבוע [ראה ידיעה משמאל בנושא].
אם יש אצלו כזו סחבת באישור עסקה קטנה, כמה זמן ייקח לו לאשר את עסקת הענק של 229 מיליון שקל, הגדולה פי 12 מעסקת המגרש בצפון העיר?!
סמכותו של שר הפנים מוחלטת. הוא יכול לאשר או לא לאשר את העסקה, כמובן בנימוקים סבירים. הוא לא חייב לאשר את העסקה מיד, הכל כפוף לשיקול דעתו. למשל: החוק מחייב את העירייה להשקיע את 229 מיליון השקל ברכישת נדל"ן חדשים לרווחת תושבי העיר. מר ישי יכול לדרוש מהעירייה להציג בפניו רשימה מפורטת של פרויקטים, ולהתנות את אישור העסקה בכך שחלקם לא יבנו, או שהעירייה תבנה מבני חינוך, סעד, בריאות או כל תחום אחר.
אלא שבינתיים "תקועים" היזמים. בלי אישור שר הפנים אין עסקה. היזמים לא יכולים להתחיל לבנות. אם שר הפנים אינו ממהר, הם יכולים להתכבד, לשבת ולחכות ולחכות ולחכות.
דוברת משרד הפנים אמרה הבוקר ל-News1, בתגובה: "השר יבחן את הבקשה לאישור העסקה על-פי הנהלים המקובלים, ויקבל את היועץ המתאים מהגורמים המקצועיים במשרד. ברור, שעסקה מעין זו לא מאשרים מהיום למחר".

תאריך:  21/04/2010   |   עודכן:  21/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אליהו ישי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לתשומת לב גינדי: שר הפנים אינו ממהר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיטת שס: יזם=כסף=מאעכר ל"ת
ועיריית ת"א לא   |  21/04/10 16:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סער גמזו
נוספה הופעה ב-18 במאי לאור הביקוש הגדול לכרטיסים
גלית יצחק-אוגנוב
אסופתא והמועצה האזורית חוף השרון הקימו את הדגל כמחאה על-כך שמדי יום נזרקים בישראל שני מיליון בקבוקים שלא נאספים    [דגל מדינת ישראל / צילום: דרור ורבר]
מתן אברמוביץ'
האלבום מכר מעל 20,000 עותקים ונמצא בראש מצעדי המכירות בחנויות התקליטים
אלעזר לוין
שתי החברות החליטו להעריך מחדש את שווי המגרשים והבניינים בבנייה, מחשש שיצטרכו להקפיא את הבנייה ולהפחית את שוויים    הערכה: גם רמי לוי ונהור ייאלצו להעריך מחדש שווי המגרש שקנו
עופר וולפסון
לאחר שישה ימים של עוצר טיסות ברחבי אירופה והפסדים הנאמדים בכ-1.7 מיליארד דולר, החלו שדות התעופה ביבשת לשוב היום לפעילות שגרתית    הרשויות באירופה עדיין צריכות להתמודד עם השאלה כיצד לפעול במקרה של משבר עתידי דומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il