X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר מועצת יש"ע תוקף בחריפות את אנשי 'תג מחיר' ואת הצעירים שהיכו השבוע חייל: "לו אני האיחוד האירופי, הייתי מממן אותם. הפעילות שלהם תיגמר באסון"
▪  ▪  ▪
דני דיין [צילום: פלאש 90]
מתנחלים פצעו חייל צה"ל
איציק וולף
כמאה מתנחלים מיצהר ביקשו לצעוד ביום העצמאות לכיוון כפר פלשתיני * לאחר שהוצג בפניהם צו שטח צבאי סגור תקפו את החיילים * חייל נפצע קל מבקבוק צבע * מתנחל אחד נעצר
לרשימה המלאה

יושב-ראש מועצת יש"ע, דני דיין, תוקף את אנשי 'תג מחיר' ואת התופעה של עימותים בין צעירים יהודים ביו"ש לבין כוחות הביטחון. עד כה הוא עשה מאמצים ניכרים להתנזר מגינויים שכאלה, בעיקר מתוך רצון לשקם את מנהיגותה של מועצת יש"ע, אבל האירועים האחרונים גורמים לו לפרסם גינוי תקיף ביותר, שלא לומר זעקה.
"יש בקרב ההתיישבות ביש"ע כמה עשרות אנשים, לכל היותר 100 איש, שאיבדו כל רסן, זנחו כל עכבה מוסרית, ועלולים לגרור את המפעל שלנו לאבדון", אמר לנו אתמול דיין, "הגיע הזמן לומר ברורות: הערכים שלהם אינם ערכינו. הם מסכנים את עתיד ההתיישבות ביש"ע פי עשרה מכל הפעילות של שלום עכשיו והקרן החדשה לישראל. לו אני האיחוד האירופאי, הייתי מעביר להם מימון נדיב. הם סכנה אסטרטגית ממש להמשך אחיזתנו ביהודה ושומרון".
כתב האישום של דיין אינו מתייחס ישירות לאירועי יצהר השבוע, אך נראה שהם היו הקש ששבר את גבו. כזכור, סמוך למוצאי יום העצמאות מנע כוח של צה"ל מקבוצת צעירים ביצהר לטייל באתר סמוך ליישוב, בטענה שהדבר יגרור התנגשות עם שכנים ערבים. דין ודברים בין שני הצדדים התפתח לעימות אלים, שבמהלכו נחבל קל איש מג"ב. דובר יצהר טען אחר-כך כי לא הייתה כל עילה לבלום את הקבוצה וכי האירוע הידרדר לאלימות רק אחרי שאחד הלוחמים ירה באוויר.
דיין הוסיף: "אני יודע היטב שיש עלילות. גם הודעות דובר צה"ל לא תמיד מהימנות, ולעיתים הן אף מגמתיות ממש. אבל גם אם רק עשירית מן המעשים המדווחים לאחרונה התרחשו בפועל, זה בלתי נסבל. מדובר בקריעת צמיגים של רכבים צבאיים ושל מכוניות פרטיות של מילואימניקים, יידוי אבנים, הנחת דוקרנים, ואפילו השלכת בקבוק תבערה על ג'יפ של צה"ל. השתגענו? כיצד אנחנו נותנים לזה לקרות בקרבנו זמן כה רב?".
בנוגע לפעילות המכונה 'תג מחיר', אמר יו"ר מועצת יש"ע: "איזה מין דבר זה לשרוף שדה של ערבי כי המנהל האזרחי הרס לנו קרוון? זה לא מוסר יהודי וגם טמטום. מדוע שהציבור הישראלי ירצה להמשיך להחזיק בשטח שהופך למערב הפרוע? אני חושש שזה רק עניין של זמן עד שאחת הפעולות האלה תסתיים באסון כזה או אחר. חייבים להתעשת ולהפסיק את זה בעוד מועד".
דיין מעניק לאנשי 'תג מחיר' את הכינוי 'אנרכיסטים'. לדבריו, "הם אולי פרומיל מן האוכלוסיה היהודית ביש"ע, אבל הם צובעים את כולנו בצלמם ובדמותם. יישובים שלמים - שבהם גרים מיטב אזרחיה של המדינה הזאת, המגזר המתנדב ביותר - נתפסים בציבור הישראלי כקיני צרעות בגלל המיעוט האלים הזה".
דיין מדגיש כי הוא תומך בניהול מאבק תקיף נגד מדיניות הנסיגות, ובכלל זה בפעילותם של ועדים אזוריים שונים שאינם מתואמים תמיד עם מועצת יש"ע. אך, "המרחק בין זה לבין דרך התנהגותם של החבורות הקטנות והאלימות האלה בשולי השוליים - עצום. אנחנו צריכים להיות הראשונים שדורשים מצה"ל וממשטרת ישראל להתלבש על החבורות האלה ולמצות עמם את הדין. הגענו לנקודה שבה זה ממש בנפשנו".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  23/04/2010   |   עודכן:  23/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"מיעוט קטן בתוכנו גורר אותנו לאבדון"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הימין תמיד אסון המדינה .!
הרצחת וגם ירשת ?  |  9/05/10 10:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
גנב רכב פלשתיני גנב רכב משכונת גילה בירושלים    בספסל האחורי הייתה פעוטה    הרכב נמצא בסריקות והילדה חולצה בשלום    הכוחות ממשיכים לחפש את הגנב
עידן יוסף
חברת דן נפרדת מקווי השרון ומעבירה אותן למטרופולין שזכתה במכרז    קווי אגד בשרון יועברו בהמשך לשליטת מטרופולין
אלעזר לוין
המנכ"ל גליה מאור אישרה לדנקנר הלואת-ענק של 1.25 מיליארד שקל, על בסיס ההנחה שקרקעות "תעשיות מלח" שוות 200 מיליון דולר    בפועל התברר שהן שוות רק 105-80 מיליון דולר, והבנק נאלץ לדרוש בטחונות נוספים
איציק וולף
השליח האמריקני המיוחד ייפגש היום גם עם ראש הממשלה ועם נשיא המדינה    מחר יפגוש את אבו מאזן ואת סלאם פיאד
הדס מגן
גוזמן (60) נכנס לתפקידו כנשיא לשכת רואי-החשבון באוקטובר האחרון, לאחר שגבר על יריבו, רו"ח עופר מנירב    גוזמן התמודד בבחירות מתוך רצון להוביל שינוי בלשכה אך בפועל נמנע ממנו להוביל את המהלכים, על-רקע אופוזיציה אינטנסיבית
רשימות נוספות
מג'אדלה חזר לכנסת; הדוח החמור בעניינו נשכח  /  אריאל כהנא
כל אחמד לוקח משדר, מחבר לו מטאטא ומתחיל לשדר  /  יעקב בר-און
רמת שלמה אינה "שטח כבוש"  /  אריאל כהנא
אלוף שלוש הלהקות  /  יעקב בר-און
חוויה עתידנית  /  הרב י.צ. רימון, הרב א. מאלי, הרב ד. שפירא
הייה לי אח: מסע בעקבות אחי  /  נחום מוכיח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il