X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העו"ד תבע את המשטרה בגין פרסום לשון הרע והמשטרה השיבה כי הדברים נאמרו בתום לב בית המשפט קיבל את גרסת המשטרה ודחה את התביעה בחיוב בהוצאות
▪  ▪  ▪
כינה בתום לב [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

עו"ד חיים שטנגר תבע את המשטרה בבית משפט השלום בתל אביב בסכום של 158,192 שקל, בגין פרסום לשון הרע. מכתב התביעה עלה כי ביום 24.2.06, בשעה 23:15, צעק שוטר סיור במשטרת ישראל, רס"ר איציק יהודה, ברחוב: "עורך דין שטנגר הוא עורך דין בריון והוא בריון, וצריך לחנך אותו. אנחנו נחנך אותו. נדאג שהמערכת תחנך אותו. בשביל זה יש בית משפט שיחנך אותו".
לטענת העו"ד, הדברים מהווים פרסום לשון הרע, שכן הוא ושכניו שמעו את הדברים היטב. העו"ד הגיש תחילה תביעה אישית נגד רס"ר יהודה, אלא שהמשטרה הודיעה על קיומה של חסינות לפי ס' 7א(א) לפקודת הנזיקין. בית המשפט קיבל את הטענה, דחה את התביעה האישית נגד רס"ר יהודה, והמשטרה הפכה לנתבעת.
בכתב ההגנה הכחישה המשטרה את טענותיו של עו"ד שטנגר, וטענה כי רס"ר יהודה נזעק לסכסוך שכנים בו היה מעורב עוה"ד. לדברי המשטרה, שכנתו של עו"ד שטנגר חששה להתלונן נגדו לאחר שאיים עליה ועל בן-זוגה שירצח אותם. המשטרה הדגישה שהדברים נאמרו באופן לגיטימי לאחר שרס"ר יהודה ניסה לשכנע את השכנה שלא לחשוש מהתנהגותו הבריונית, שהיא וחברה ייחסו לעו"ד שטנגר. עוד נאמר כי הדברים נאמרו בתום לב ולא חרגו מתחום הסבירות. רס"ר יהודה סיפר שעו"ד שטנגר התנהג באופן פרובוקטיבי כשסירב לצאת מדירת שכנו, במשך 10 דקות, ולאחר נמכן הטיח בפניו ש"הסתבך" ושהוא "לא יודע עם מי הוא התעסק".
עוה"ד פתח דלת במטרה להדוף את השוטר לאחור
בפסק הדין דחה השופט חגי ברנר את תביעתו של עו"ד שטנגר, תוך שמתח עליו ביקורת נוקבת וחייב אותו לשלם למשטרה הוצאות משפט בסך של 15,000 שקל. השופט ברנר קבע כי רס"ר יהודה אמר את הדברים שיוחסו לו, אלא שאין בהם משום לשון הרע. לדברי השופט, עו"ד שטנגר ושכנו הגזימו בתיאור האירוע ולא הובאו לעדות שכנים שכביכול שמעו את הדברים מדירותיהם. "אין ספק שהתנהגותו של התובע כלפי השוטרים שבאו לשוחח עימו הייתה בלתי ראויה, פרובוקטיבית ומתגרה, אך אין בה די על-מנת שניתן יהיה לקבוע כי התובע הוא אכן בריון".
השופט ברנר הבהיר בפסק הדין כי דבריו של רס"ר יהודה נאמרו אגב ניסיון לגיטימי לשכנע את השכנה, רוני, שלא לחשוש מהגשת תלונה נגד עו"ד שטנגר. "אני סבור כי מוטלת על איש משטרה חובה מוסרית וחברתית לשכנע נפגע מעבירה להגיש תלונה נגד החשוד בביצוע העבירה, כאשר הוא מתרשם שהנפגע נרתע מהגשת תלונה בשל חששו מן החשוד. טעמו של דבר הוא שישנו אינטרס ציבורי מובהק לעודד נפגעים להגיש תלונה במשטרה כאשר קיים חשד לביצוע עבירה וכאשר הנפגע חושש להתלונן עקב פחדו מפני החשוד".
השופט הדגיש שדבריו של רס"ר יהודה נאמרו בתום לב לאחר שחווה על בשרו התנהגות מתגרה ופרובוקטיבית מצידו של עו"ד שטנגר, שסירב לצאת מדירת שכנו למרות שידע כי שוטרים מבקשים לשוחח עימו מחוץ לדירה, ודרש שימסרו לו הסבר בכתב מדוע רוצים לשוחח עימו. "התובע עיכב את השוטרים מחוץ לדירה בלא כל הצדקה במשך עשר דקות ולא טרח לצאת אליהם עד אשר יהודה נכנס לדירה. לאחר מכן איים התובע על יהודה, אמר לו שהוא 'הסתבך' והוא 'לא יודע עם מי הוא מתעסק'. התובע נהג בדרך לא ראויה כלפי אנשי משטרה שבסך הכול ביקשו למלא את תפקידם. ברור איפוא כי כאשר יהודה אמר לרוני שהתובע הוא בריון שצריך לחנכו, הוא סבר באמת ובתמים כי התובע מתנהג כמו בריון".
השופט ברנר מתח ביקורת על התנהלותו של עו"ד שטנגר במהלך הדיון: "לא נעלמה מעיני התנהגותו הלא ראויה של התובע כלפי יהודה במהלך שמיעת הראיות בפניי, כאשר הבחין שיהודה, שהמתין לאחר תום עדותו מחוץ לדלת האולם, התבונן פנימה דרך חלון הזכוכית, לתוך האולם. התובע, תוך כדי חקירה של עד אחר, ניגש לדלת האולם ופתח אותה במהירות לרווחה לכיוון ראשו של יהודה, במטרה להדוף את יהודה לאחור".

מספר הליך: 35372-06 בית משפט השלום תל אביב
תאריך:  25/04/2010   |   עודכן:  25/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי ברנר  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השוטר כינה את העו"ד "בריון" בתום לב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העו"ד רצה לעשות קופה ע"ח השוטר
קפנר יהודה  |  25/04/10 10:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
החלוץ הישראלי כבש את שערו ה-2 ב-4 המחזורים האחרונים מול ברוז'
עידן יוסף
קמב"ץ העדה החרדית לשעבר אומר כי להימנעות העיתונאים והמנהיגים החרדיים מלגנות את שורפי הדגל וההולכים בצפירה יש חלק בשנאה שרוחשים להם חילוניים
עידן יוסף
פנתה בנושא למשרד לביטחון הפנים    המארגן איתמר בן גביר: מדובר בהתערבות אסורה בשיקולים מקצועיים של המשטרה
עמר בנוביץ
הפסד של גודס לחיפה (21:00, חי באתר) והוא מסיים במקום החמישי
עידן יוסף
מיום א' בבוקר תאושר הכנסתו דרך המכס כמשיר בודד ובייבוא אישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il