X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לפי סקר חדש; יותר ארגונים בעולם חוסמים את הגישה לרשתות ומקשיחים את נוהלי הגישה גם בישראל מצטרפים באחרונה למגמה - חוששים מבעיות אבטחה ובזבוז זמן מצד העובדים חלק מהארגונים מצאו פיתרון בדמות רשת חברתית פנימית - בנק מזרחי-טפחות לדוגמה; בפרטנר חסמו לחלוטין
▪  ▪  ▪
בעיות אבטחה ובזבוז זמן [צילום: פלאש 90]

כ-25% ממנהלי המידע בארה"ב הקשיחו באחרונה את נוהלי הגישה לרשתות חברתיות בארגוניהם, כך מגלה סקר של חברת Robert Half Technology. אלה מצטרפים ליותר מ-50% ממנהלי מערכות המידע, שחוסמים לחלוטין את הגישה לרשתות חברתיות בארגוניהם ול-15% מהמשיבים שציינו כי הקשיחו גם את עמדותיהם ביחס לשימוש הארגוני והעסקי ברשתות חברתיות.
נתונים אלה חופפים במידה רבה גם לנתונים המתפרסמים בסקר הגלישה ממקומות עבודה בישראל של TIM. לפי הסקר, כ-39.5% מהגולשים בישראל גלשו בפייסבוק ממקום העבודה, בדירוג הגלישה הכללי אחוזי החשיפה לרשת החברתית היו גבוהים בהרבה ועמדו על 67.5%.
"בישראל קיימת הבחנה ברורה בין ארגונים פיננסיים וביטחוניים לבין ארגוני היי-טק בכל הנוגע לגלישה בשעות העבודה", מספר שחר גייגר-מאור, אנליסט אבטחת מידע ותקשורת בחברת המחקר STKI. "בעוד שחברות ביטחוניות חוסמות לחלוטין מדיות חברתיות ולעתים אף גישה לאינטרנט, ארגונים מוטי-טכנולוגיה מעודדים, לרוב, חיבור לפורומים והעניין הפך לחלק בלתי נפרד משגרת העבודה". כדוגמה, ציין גייגר-מאור את קהילת הקוד הפתוח. בארגונים שבהם נאסר השימוש ברשתות חברתיות פומביות, כמו פייסבוק וטוויטר, מפותחות כעת רשתות חברתיות פנים-ארגוניות ופורטלים פנימיים במתכונת דומה לזו של פייסבוק. לדברי רימון לוי, יו"ר איגוד האינטרנט הישראלי, "הסטטיסטיקה מראה כי גלישת עובדים לצרכים פרטיים במהלך שעות העבודה מתגברת והולכת". מאידך, יש הטוענים כי יש בכך גם מן החיובי. "העובדים משפרים יכולות כמו חיפוש באינטרנט ושימוש במיילים בכך שהם עוסקים במה שמעניין אותם, ואותן יכולות משמשות אותם לצורכי העבודה", מסביר לוי.
לפי סקר בינלאומי של חברת Clearswift, מרבית המעסיקים שחוסמים את הגישה לרשתות חברתיות עושים זאת מטעמי אבטחה. כ-50% מהמנהלים שנדגמו בסקר ציינו כי להערכתם העובדים מתעלמים לחלוטין מסוגיות אבטחת המידע הכרוכות בשימוש ברשתות חברתיות. לדברי גייגר-מאור, גם בישראל נפוץ השימוש בהסבר המתייחס לאבטחת מידע. עם זאת, לדברי גייגר-מאור, במקרים רבים הסברים אלה נועדו להסוות את חששם האמיתי של המעסיקים מפני ירידה בתפוקת העבודה.
"שימוש ברשתות חברתיות מוביל לירידה בפרודוקטיביות של העובדים ומנהלים נחושים להימנע מכך. בשל הקושי לעקוב אחר שימוש העובדים ברשתות חברתיות, ובשל שאלות החדירה לפרטיות שעלולות להתעורר, מרבית הארגונים בישראל נמצאים באחד משני הקצוות - חסימת כתובות URL או פתיחות מוחלטת", אמר. עם זאת, לסוגיית האבטחה משקל רב. כ-47% מהחברות שהשתתפו בסקר של Clearswift, דיווחו על לפחות פריצה אחת למערכותיהן כתוצאה משימוש באפליקציות אינטרנטיות, כשרק ל-64% אחוז מהחברות יש כלים מתאימים להתמודד עם הבעיה.
"ניסיונות פישינג הם עניין שבשגרה באתרים אלה, כמו גם הווירוסים הרבים שמסתובבים בהם, כך שהפיתרון הפשוט ביותר הוא לחסום אותם" אומר גייגר-מאור, "אך החברות הישראליות, במיוחד חברות ה-IT, יודעות להתמודד עם פרצות שכאלה". בשנתיים האחרונות האקרים רבים עושים שימוש בקהילות חברתיות פופולריות - בהן סקייפ, פייסבוק וטוויטר - כדי להפיץ תוכנות מזיקות.
משרדי ממשלה: מסנג'ר OUT, רשתות חברתיות IN
אגף תהיל"ה ממשרד החשב הכללי, האמון על אספקת תשתית האינטרנט הממשלתית, הוא המגדיר את הרשאות הגישה לעמדות האינטרנט במשרדים הציבוריים. מדיניותו מאפשרת גישה לכל הרשתות החברתיות - בהן פייסבוק וטוויטר - אך חוסמת אתרי פורנו ואת שירות המסנג'ר - המאפשר חדירות שקשה להתגונן מפניהן.
בתהיל"ה מתכננים להקים רשת חברתית פנים-ארגונית לשימוש העובדים. "לא נתקלנו בחדירת וירוסים דרך הרשתות החברתיות, אלא בעיקר מהתקנים ניידים", אומר איתן מלמד, מנהל מערכות מידע במשרד הבריאות, ומוסיף כי "אנחנו סומכים על אנשינו שיעסקו בעבודתם".
היי-טק ו-IT: "בחברת תקשורת צריך למנף תקשורת - לא לחסום אותה"
"אנחנו לא חוסמים אתרים ומשתמשים ברשת בצורה אסטרטגית", אומרת דניאל שני, מנהלת HR בסיסקו ישראל, יוון, קפריסין ומלטה. "בחברת תקשורת צריך למנף תקשורת - לא לחסום אותה".
לחברה רשת חברתית פנימית הכוללת כלים שיתופיים לעריכת שיחות ועידה ושיתוף קבצים ועוד. גם חברת נטווייז, העוסקת בהקמת מערכות לאינטראקציה עסקית עבור ארגונים, מעודדת שימוש ברשת. "אנחנו סומכים על העובדים שלנו באופן מוחלט ומאמינים שגלישה במדיה חברתית תוביל לרעיונות יצירתיים ולתוצרים טובים יותר", אומר מנכ"ל נטווייז, בועז חן.
צה"ל: עמוד אישי לכל חייל ברשת האינטרנט הצה"לית
בצה"ל קיימת רשת פנימית מפותחת. בעתיד מקווים באגף התקשוב להוסיף לרשת הצה"לית גם עמוד אישי לכל חייל, בדומה לדף פייסבוק.
באשר לרשת האינטרנט האזרחית מקפידים בצבא על כללים קפדניים שאוסרים באופן גורף כניסה לכל אתר שבו נדרש המשתמש להזין פרטים מזהים - כמו שם משתמש וסיסמה. עוד אסור השימוש בהתקנים ניידים ובשירות המסנג'ר. הבקרה מתבצעת באמצעות התראות הנשלחות למערכת מרכזית. מיד עם זיהוי התקן USB, ומשביתות באופן אוטומטי את העמדה ממנה נשלח האות.
סלולר: "הרשת הפכה לכיכר העיר"
חברת פרטנר חוסמת במחשבי הארגון אתרי מייל חיצוניים כדוגמת ג'ימייל וכן את כלל הרשתות החברתיות ובהן יוטיוב.
"החסימות בוצעו ממניעי אבטחת מידע לאחר שסבלנו ממקרי פישינג וחדירת וירוסים למערכת בשל גלישת עובדים ברשתות הללו, מה גם שקיים סיכון רב להוצאת קבצים מהארגון, בכוונה או בשוגג", סיפר גדי גילאון, מנהל מערכות המידע הפורש של החברה. "סיבות נוספות היו הרצון להגביל את הסטרימינג ולמנוע עומס על הרשת הפנימית, וכן משום שעובדים גלשו ברשתות החברתיות במקום לבצע את עבודתם".
בנקים: גישה מוגבלת באינטרנט מאובטח
בנק המזרחי מאפשר לעובדיו לגלוש ברשת באמצעות אינטרנט מאובטח, כאשר הרשאות הגישה של כל מחלקה נקבעות בהתאם לצורך מקצועי.
"אנחנו רואים באינטרנט כלי מקצועי", אומרים בבנק. "הגלישה היא לצורכי עבודה בלבד, במטרה לשמור על רמה גבוהה של אבטחת מידע". כך למשל, עובד במחלקת השיווק יזכה לחשיפה גבוהה לאינטרנט, בעוד מחלקות אחרות תהיינה סגורות יותר. במקביל מפעיל הבנק רשת אינטרנט פנימית - האינטראנט - אשר כוללת מידע רב הנוגע בעיקר לרווחת העובדים.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  26/04/2010   |   עודכן:  26/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סלולר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעל ל-50% מהארגונים חוסמים גישה לרשתות חברתיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סוכנויות הידיעות
חשבונות החשמל בגרמניה ירדו ב-5 מיליארד אירו בשנה בעקבות החשמל שיוצר על-ידי טורבינות רוח    כושר ייצור החשמל מאנרגיית רוח בגרמניה הוכפל מאז 2002, וטורבינות הרוח מייצרות 7.5% מכלל צריכת החשמל הלאומית
עידן יוסף
בלשים המתינו לה בנמל התעופה ולקחו אותה למטה היחידה הארצית לחקירות הונאה, מחשש לשיבוש חקירה    אולמרט טרם נחקר
איציק וולף
לבית המשפט המחוזי בנצרת הוגש כתב אישום בגין הצתה והיזק בזדון נגד חאלד חדירי, שיחד עם שבעה קטינים חילל 40 מצבות בבית העלמין במרחביה
עידן יוסף
מאיר רבין יוסיף לשבת במעצר    השופט: חוסר שיתוף הפעולה מצד רבין אינו תורם להתקדמות החקירה    המשטרה: החשש לשיבוש חקירה מוכח בדוח הסודי    פרקליטי רבין: "למה הבכירים שוחררו והוא לא?"
עדי הרשליקוביץ
פורוורד סקרמנטו: נחת: "אצטרף לנבחרת באמצע יולי. זו הייתה חוויה ענקית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il