X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תישאר ברמה של 1.5% הדולר נחלש ב-0.6% לקראת ההחלטה עקב ציפיות המשקיעים לעלייה בריבית מבנק ישראל נמסר כי ההחלטה נועדה לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד הבנק מסר כי הנתונים המאקרו-כלכליים הוסיפו להתחזק בחודש החולף
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר [צילום: פלאש 90]

הנגיד סטנלי פישר החליט (יום ב', 26.4.10) כי הריבית במשק לחודש מאי תישאר ללא שינוי, ברמה של 1.5%.
מבנק ישראל נמסר כי ההחלטה להותיר את הריבית על-כנה עקבית עם התהליך ההדרגתי של החזרת הריבית לרמה "נורמלית", שנועד לבסס את האינפלציה בתוך תחום היעד ולתרום להמשך ההתאוששות בפעילות המשק, תוך תמיכה ביציבות הפיננסית. לדברי הבנק, המסלול ייקבע בהתאם לסביבת האינפלציה, להתבססות הצמיחה במשק הישראלי והעולמי, לקצב עליית הריבית של הבנקים המרכזיים העיקריים ובהתחשב בהתפתחות שערי החליפין של השקל. ברמת הריבית הנוכחית, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה.
שיעור האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ירד לרמה של 3.2% ומתחילת השנה ירד מדד המחירים ב-0.9%. בניכוי עונתיות והורדות במיסים העקיפים ובהיטל המים, האינפלציה מתחילת השנה הייתה 0.6%. לאחר פרסום מדד אפריל, צפויה האינפלציה בהסתכלות ל-12 חודשים אחורנית, להיכנס לתוך היעד ובהמשך השנה אף לרדת אל מתחת לאמצע התחום. ציפיות האינפלציה כפי שנמדדות משוק ההון ירדו ל-2.7% לאחר שבמשך כמה חודשים עלו באיטיות לקרבת הגבול העליון של היעד. ציפיות האינפלציה של החזאים לשנה קדימה שמרו על יציבות ברמה ממוצעת של 2.7%.
הנתונים המאקרו-כלכליים שהתווספו החודש, ובמיוחד סקר החברות ונתוני סחר החוץ, חיזקו את ההערכה בבנק ישראל כי תהליך הצמיחה במשק מתבסס. יחד עם זאת, על-פי התחזית המעודכנת של בנק ישראל תהליך סגירת פער התוצר צפוי להיות הדרגתי.
יש לציין, כי בקרב הכלכלנים הדעות היו חלוקות באשר לאפשרות העלאת הריבית, כאשר מחצית מהכלכלנים שנסקרו ע"י בלומברג ציפו לעלייה של רבע אחוז, והמחצית השנייה צפתה את הותרת הריבית ברמתה הנוכחית.
לידר שוקי הון: "שיקול מוטעה של בנק ישראל"
רפי גוזלן, אסטרטג המאקרו של לידר שוקי הון, מסר בתגובה להחלטת להחלטה כי "בנק ישראל בחר להותיר את הריבית לחודש מאי ללא שינוי ברמה של 1.5% למרות שמרבית הגורמים תמכו בהעלאה.
ניראה כי אחד השיקולים המרכזיים שהינחו את הבנק הם הימנעות מהעלאה רציפה של הריבית. שיקול זה אינו מוצדק לדעתנו ואנו מעריכים כי הבנק החמיץ הזדמנות נוחה להעלאת הריבית ולהפחתה נוספת בציפיות לאינפלציה שהייתה מונעת ממנו העלאות ריבית מיותרות בעתיד".
הדולר נחלש בציפייה לעלייה בריבית
שער הדולר נחלש היום ב-0.6% לרמה של 3.719 שקלים על-רקע ציפיות מסויימות בשוק לעלייה בריבית בנק ישראל. בהמשך השבוע, צפוי הדולר להיות מושפע עיני מהחלטת הריבית של נגיד הבנק הפדרלי האמריקני, בן ברננקי. הפתעות הנוגעות לגובה הריבית לא צפויות, אך יחד עם זאת עשוי ה"פדרל ריזרב" לשנות את נוסח ההודעה שלו ולרמוז על שינוי בגישה המוניטרית. המשקיעים אכן יצפו בדריכות להחלטה, כדי לראות האם ברננקי אכן יעמדו במילתו לפיה הריביות יישארו ברמתן הנמוכה לתקופה ממושכת או שאולי השינוי במדיניות המוניטרית יגיע מוקדם מהמצופה.

תאריך:  26/04/2010   |   עודכן:  26/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בן ברננקי  סטנלי פישר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנגיד החליט: הריבית בחודש מאי תישאר ללא שינוי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא ברור מדוע  ל"ת
יעקב1  |  26/04/10 23:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי הרשליקוביץ ועמר בנוביץ
יואל לביא, ראש עיריית רמלה, זועם על השיפוט בהפסד 71:68 לבקעה
איציק וולף
הרב אברהם יוסף טען כי ציטוט עורך דינו של מאיר רבין הוא ניסיון הסתה ורצח אופי נגד אביו, מנהיגה הרוחני של שס
איציק וולף
ראש הממשלה טען בישיבת סיעת הליכוד כי מקור הרמיזות בדבר כוונת ישראל לתקוף בסוריה - באירן ובחיזבאללה המבקשים להסיט את דעת הקהל העולמית
עופר וולפסון
ההתאוששות הכלכלית במשק ממשיכה להתבטא במדד המשולב    עיקר העלייה במדד בחודש שעבר באה הודות לעלייה נוספת במדד הייצור התעשייתי, במדדי היבוא וביצוא הסחורות    מדד פברואר עודכן מעלה בעשירית האחוז
גלית יצחק-אוגנוב
המרפאה תעניק שירותים בשעות בהן המרפאות האחרות סגורות    מנכ"ל ביקורופא: ביקורופא מנהלת כיום משא-ומתן עם צה"ל על מתן שירות לחיילים הנמצאים בעיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il