X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: בוצ´צ´ו]
[צילום: בוצ´צ´ו]
לראשונה חושפת המשטרה את החשדות:
שולה זקן - 'צינור' השוחד לאולמרט
בית המשפט האריך בשבוע את מעצרה של שולה זקן בדיון ציינה המשטרה לראשונה כי כספי השוחד עברו לידיו של אהוד אולמרט הן ישירות באמצעות שולה זקן והן בעקיפין באמצעות עו"ד אורי מסר
זקן בבית המשפט [צילום: בוצ´צ´ו]

העבירות המיוחסות לשולה זקן
לקיחת שוחד
תווך לשוחד
שיבוש מהלכי חקירה
מרמה והפרת אמונים
קשירת קשר לביצוע פשע
הלבנת הון

מעצרה של שולה זקן, ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הוארך בשבעה ימים. בית משפט השלום בראשון לציון קיבל בכך את בקשת המשטרה. זקן תוחזק בכלא נווה תרצה.
בדיון גילה נציג המשטרה כי החשדות נגד זקן הם חמורים וכוללים שישה סעיפי חיקוק: לקיחת שוחד, תווך לשוחד, שיבוש מהלכי חקירה, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון.
במהלך הדיון ציין נציג המשטרה בפירוש בפעם הראשונה, כי זקן שימשה כ'צינור' להעברת כספים לבכיר בעיריית ירושלים ששימש לימים גם כשר התמ"ת - דהיינו אהוד אולמרט. הכספים הועברו אל אולמרט ישירות על-ידי שולה זקן, ומ-2003 והלאה בעקיפין, באמצעותו של עו"ד אורי מסר, שקיבל את הכסף מהיזמים, הוציא חשבונית "ייעוץ משפטי", ניכה מהסכום את חלקו במעגל השוחד והעביר את החלק הגדול לאולמרט. בכך ניתן לראשונה אישור פומבי לחשיפה המקורית ב-News1, לפיה (יולי 2008): אולמרט קיבל שוחד גם מיזמים שעסקו בפרויקט הולילנד.
"החשודה שולה זקן, המשטרה מבקשת להאריך את מעצרה לשבעה ימים. החשודה כיהנה במשך שנים כמנהלת לשכתו של מר אהוד אולמרט עת שכיהן כראש עיריית ירושלים, שר התמ"ת ומנהל מקום ראש הממשלה ובהמשך כמנהלת לשכתו. בתקופה הרלוונטית הייתה לחשודה השפעה מכרעת על המהלכים בעיריית ירושלים ובמשרד התמ"ת. על-פי החשד החשודה לקחה במהלך כהונתה בתפקידה כראש לשכתו של מר אולמרט, שוחד בכסף, שווה כסף, הן עבור עצמה והן עבור אחר. תשלומי השוחד הרבים שולמו על-פי החשד לחשודה תמורת סיוע וסיועם של אחרים לקידום פרויקטים ואני מדבר על קידום הולילנד, חברת הזרע ופרויקטים נוספים. שולה זקן הייתה "צינור" אשר דרכה עברו הן כספי השוחד, ומי מטעמם לבכיר בעיריית ירושלים ומאוחר יותר, אותו בכיר שאמרתי כבר את שמו, תפקידו כשר התמ"ת".
עוד ציינה המשטרה כי מעבר לכספים, עברו דרכה בקשות, נותני כספי השוחד, על-מנת שבהשפעתם או בתיווכה יטיבו עם הפרויקטים השונים, הולילנד, צוק מנרה ופרויקטים בחברת הזרע. אם לא די בכך, הן בעירייה והן במשרד התמ"ת על פיה ישק דבר, הרי משנת 2003 היא גם קשרה קשר משולש על-ידי כך שביזמי חלק מהפרויקטים לפעול תחת מסווה דרך אדם אחר, עו"ד שהיה עצור בפרשה. בכך עברה החשודה על עבירות של הלבנת הון, וחוק איסור הלבנת הון, והסוואת כספי השוחד, על-ידי הוצאת חשבוניות, קבלות ועוד.
עד כה נאסף חומר רב, ראיות, ומהווה ראיות חיצוניות שאינן תלויות בשום גורם ושום עדות נוספת,שיש די בהם לטענת המשטרה לקשור את זקן, אף מעבר לחשד סביר, לקבלת כספי שוחד, הן לעצמה והן עבור אחרים.

השופט היימן: קיים גם קיים חשש לשיבוש חקירה

בתום הדיון קבע השופט אברהם היימן כי הוא מקבל את טענות המשטרה בדבר חיוניות פעולות החקירה הנדרשות בעת שזקן תישאר במעצר וכי משום אופי החקירה, משום טיבו של חומר החקירה, משום היקפו של החומר ומעורבותה של זקן באשר נטען בבקשה, קיים גם קיים חשש לשיבוש החקירה.
"בידי המשטרה חומר חקירה רב ביותר שעליה לעמת החשודה עימו. החקירה שנערכה לחשודה עד כה, לטעמי קצרה היא ולא כללה נושאים רבים. מטבע הדברים, יש ליתן כל האפשרות במקרה שלפני למצות את החקירה, וכפי שקבעתי לעיל, משום שקיים חשש שהחקירה תשובש, וחשש זה אך גבר לאחר מעצרה של החשודה, וחקירתה, אני סבור שאין לשחרר את החשודה לחלופת מעצר כפי שהציעה בא-כוחה של החשודה", קבע.
לדבריו, ברור הוא שתכלית המעצר של זקן איננה לאסוף חומר חקירה המתייחס לאחרים. "תכלית המעצר, במקרה שלפני פשוטה היא בתכלית, חקירת החשדות המצויים בידי המשטרה, על-פי חומר החקירה, עד תום, בכפוף לכך שיסולק כל חשש של שיבוש החקירה. ואני קובע שקיים גם חשש. אשר על כן, ככל שאני בוחן תקופת המעצר הנדרשת, אל מול מכלול הנושאים שלפני אני נעתר לבקשה, אני מורה שמעצרה של החשודה יוארך עד ליום 2/5/2010", חתם את דבריו.

עו"ד פטמן: רק עד המפתח המפוקפק קושר את זקן

פרקליטה של זקן, עורך הדין מיכה פטמן, טען בדיון כי מעצרה הוא "מעצר מר ונמהר". לדבריו, לאור הסכמת זקן לשתף פעולה עם המשטרה בחקירה ראוי היה להתחשב בעובדה שהיא מסיימת טיסה של 16 שעות ולא לעצור אותה כבר בשדה התעופה.
"ברור לי שמעצר בשדה התעופה מצטלם נהדר, אבל אחרי טיסה של 16 שעות, ואדם שמוכן לכל עימות ובדיקה, צריך להתייחס אולי הפעם בחשד כלשהו אולי בתום לב של הפרשה הזו", אמר.
לדבריו, זקן הספיקה להיחקר היום במשך כשעה אחת בלבד ובמהלכה מסרה גרסה ביחס לאולמרט שהינה סיפור תמים שאינו קשור לעבירת שוחד ולא בתיווך לשוחד ובוודאי לא בהעברת כספים.
"מעבר לכך אותו אדם, מר אולמרט, הגיע ארצה לפני למעלה משבוע, והבחירה שלא לחקור כנגדו היום היא בחירה של היחידה החוקרת והבחירה לחכות לגב' זקן שתחזור ארצה היא בחירה לגיטימית. אבל לקבוע שזו עילת מעצר - זו פשוט לא עילת מעצר", אמר.
עוד ציין כי איש מלבד עד המפתח של המשטרה לא קשר את זקן לפן כלשהו של פרשת הולילנד. "אין אף עד פרט לעד המפתח או איש המפתח שקושר את גב' זקן לאיזשהו פן בפרשה. והסיבה פשוטה, ושוב אנחנו מכירים את הדמויות הפועלות, גב' זקן את מרביתם לא מכירה, וחלק מכירה בשלום שלום, אורי מסר שנחקר לא יכול היה להגיד עליה מילה, משום שהיא לא קשורה בפרשת שוחד עם אף אחד הוא לא יכול לומר עליה דבר, אותו דבר לגבי רבין. ואני אומר שלא יכול להיות. נשאר בעצם דמות אחת, שאיתו צריך להתעמת וצריך לבדוק את גרסתו, עד המפתח", אמר.
לדבריו, זקן מוכנה להתעמת עם העד המרכזי ואף לעבור בדיקת פוליגרף. "אני מצהיר בשם החשודה כאן והיום, והיום התחילו לחקור, היא מוכנה לפוליגרף, אין דבר כזה, האיש לא יכול לעבור בדיקת פוליגרף כזו מכיוון שהדברים לא היו בעולם האמיתי. אז מה עוד מציגים, מציגים רישומי יומן, ואיך אני יודע את זה כי רישומי היומן מציגים חודשים ארוכים, ששם הופיע השם של איש המפתח בפגישות. אם אלה היו פגישות אישיות של גב' זקן איתו היא תסביר ותספר לחוקרים כל מה שהיה, אם הייתה פגישה עם מר אולמרט , הרי גב' זקן היא קובעת את הפגישות, אם יש פגישה היא לא נוכחת בה, יכולים לדון בפגישה בפרטים טכניים, היא לא נמצאת שם. לכן אין לה שום מעורבות , ידיעה או יכולת, לא לשבש את החקירה, אלא לתרום לחקירה בנושא זה. אז עם מי נשאר לה לשבש?", אמר.

תאריך:  26/04/2010   |   עודכן:  27/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שולה זקן - 'צינור' השוחד לאולמרט
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
כל מזכירה של בוס צריכה להיזהר
אם הבוס מקבל משהו  |  26/04/10 20:18
2
חבל שלא הדליקה משואה...
תם  |  26/04/10 20:30
 
- שולה תדליק מדורה...
א.ל. רמת-גן  |  26/04/10 23:16
3
לדעתה המדינה השתגעה כי עוצרים
טמבל1  |  26/04/10 21:13
4
עו"ד פטמן תמים או סייען? ל"ת
חץ  |  26/04/10 21:20
5
בסוף נחקור גם את החוקרים.
שפתי כהן  |  26/04/10 22:09
 
- ערב טוב יגאל,התעוררת?שולה בטוח
הולכת " לשבת"!!!  |  26/04/10 23:04
 
- נראה שיגאל שוחרר טרם שהבריא
או שיצא רק לחופשה  |  27/04/10 08:48
6
מס על כספי שוחד
המגשר  |  26/04/10 22:33
7
מדוע לא עוצרים את אולמרט ?
דן ה  |  27/04/10 02:38
8
המדינה אכן השתגעה
בורוכוב  |  27/04/10 04:52
9
שרון ואולמרט מושחתים
נביל  |  27/04/10 04:58
10
יגאל "שפתי" כהן # 5 טועה
רחובותי ותיק  |  27/04/10 07:07
11
עתונאי השמאל ידעו, ושתקו ! ל"ת
בושה לתקשורת!  |  27/04/10 07:38
12
לפרסם שמות הפרויקטים האחרים
מיכל מירושלים  |  27/04/10 08:39
13
האם תביא לו את הצינור? ל"ת
אליהו חיים  |  27/04/10 08:52
14
מה עשה הצינור של אולמרט לשולה? ל"ת
אינסטלטור  |  27/04/10 11:05
15
צלש למשטרה
שרה  |  27/04/10 12:15
16
עוצרים את המפלצת
יש מיש  |  27/04/10 13:03
17
סופר פארם
יגאל מהצפון  |  28/04/10 06:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך הנחה מנהל רשות המיסים    מעבידים ומנכים יידרשו לציין קיומו של אישור עבודה לעובד זר בדוחות הקרובים שיוגשו לרשות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הכחולים גיששו אצל הישראלי. יש לציין כי העדיפות היא להשאיר את הארט
ענבל בר-און
לטענת העותרים, העתירה מתמקדת בהרחבת גבולותיהם הגיאוגרפים של האזורים אשר משתתפים בניסוי מכוח 'הוראת השעה', חרף התנגדות הכנסת ובניגוד להוראת השעה    על-אף הסעד המצומצם המתבקש, תוכן העתירה תוקף את מהותה של התוכנית
יואב בורוביץ'
הפועל עושה מהפך? בורוביץ' בתפקיד המאמן מזכיר לשחקני חיפה: אתם האלופים
עופר וולפסון
לאחר השלמת העסקה, יחזיק הקונצרן ב-90% מחברת הגלידות המובילה בישראל    משפחת שטראוס תחזיק בשאר המניות    השימוש בשם החברה ובלוגו של קבוצת שטראוס יישמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il