X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריו, סעיף בפקודת בתי הסוהר המתיר לשלוח אסיר לבידוד למשך 14 יום, אינו חוקי בית המשפט העליון דחה את העתירה ופסק כי על האסיר לפנות לנציב שב"ס
▪  ▪  ▪
האסיר: הבידוד לא חוקי [אילוסטרציה: AP]

האסיר משה כהן, המרצה עונש מאסר של 9 שנים, פנה לבית המשפט העליון בעתירה למתן צו על תנאי. העתירה מתייחסת לחוקתיותו של סעיף 58(א)(4) לפקודת בתי הסוהר, התשל"ב-1971, המסמיך קצין שיפוט שהרשיע אסיר בעבירת בית סוהר (המוגדרת בסעיף 56 לפקודה) להטיל עונש של בידוד "לתקופה שלא תעלה על ארבעה עשר ימים, ובלבד שתקופת בידוד לא תהא רצופה יותר משבעה ימים והפסקה של שבעה ימים תהיה בינה לבין המשכה". לדברי כהן, הסעיף נוגד את הוראות חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, ואינו עומד בתנאי פסקת ההגבלה. כהן מדגיש שבפקודה אין סידור היררכי של עבירות בית הסוהר, וניתן להטיל את העונש המרבי של בידוד למשך שבועיים על עבירה קלה כחמורה.
כהן הוסיף שסעיף 58(א)(4) פוגע בזכות שלו ושל כלואים אחרים לתנאי מחיה וכליאה נאותים, המאפשרים קיום מינימלי בכבוד ובבריאות. "ענישה על-פי הסעיף היא אכזרית ומשפילה, ובכך נוגדת את הדין הבינלאומי. הפער בין אפשרות הענישה המשמעתית לאסיר ולעציר (על-פי סעיף 10 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), התשנ"ו-1996 המגביל את אפשרות הבידוד לגבי עציר לשבעה ימים) אינו ראוי". כהן גילה כי נשפט פעמיים לימי בידוד על עבירות בית סוהר.
המדינה השיבה כי יש לדחות את העתירה על הסף. לדבריה, סעיף 58 לפקודת בתי הסוהר חוקק בנוסחו הנוכחי במסגרת החוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס' 10), התשמ"ט-1989 (ס"ח 1277, 14.6.89), בטרם חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו (שחוקק ב-1992); וכי נוכח פסקת שמירת הדינים אשר בחוק היסוד (סעיף 10), אין לבטל את סעיף 58(א)(4). המדינה הבהירה כי כהן טועה באומרו שהסעיף אינו מתיישב עם פסקת ההגבלה, וכי אין לקבל את בקשתו לתת צו המורה למדינה ליזום תיקון חוק.
שופטי בית המשפט העליון, אילה פרוקצ'יה, אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן, דחו את העתירה. "כידוע אין בית המשפט מורה למדינה להגיש הצעה לתיקון חוק, אף שבידו להמליץ והוא עושה כן מדי פעם.
"במקרה דנא - מבלי לפגוע בכך שכל חוק, בודאי הנוגע לזכויות, ראוי ככלל לעיון מחודש מדי תקופה - לא ראינו מקום להידרש לדברים מעבר לאמור. הדרך הנכונה להעלות טענה של אי צדק בהפעלת סנקציה כגון בידוד או סנקציה אחרת - טענה העשויה כמובן להיות לגיטימית במקרים מסוימים, ואיני קובע מסמרות באשר למקרה שאליו נדרש העותר - היא תחילה בפניה לנציב או למי שהסמיך הנציב לפי סעיף 58(ד) לפקודה; במקרה הצורך ניתן להגיש עתירת אסיר ספציפית, הנדרשת למקרה הקונקרטי (כפי שכנראה כבר עשה העותר בעבר). במישור החוקתי אין בידינו לסייע לעותר, וכאמור לא נוכל להיעתר לעתירה".

מספר הליך: בג"צ 1475/10
תאריך:  27/04/2010   |   עודכן:  27/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בידוד בכלא נוגד את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדברי בעלה הישראלי, היא נפלה קורבן לסחר בנשים וסירובו של משרד הפנים לאפשר כניסתה אינו כדין    נפסק כי עליו לפנות שוב למשרד הפנים לבירור טענותיו
מירב אנקורי
לטענת סוכנות ‏UPI‏ מדובר בהחלטה אסטרטגית בעקבות התבטאויות ארדואן באחרונה    גורם במערכת הביטחון: אין כל החלטה כזאת, ואין לנו כרגע הזמנות לרכש ביטחוני מטורקיה    גורם נוסף: כל הזמנה שתגיע תיבחן לגופה
לילך ויסמן, משה ליכטמן
"גלובס" חשף כי הרפורמה בענף הלול שמקדם שלום שמחון נעשתה בניגוד עניינים    במסגרת הרפורמה, ייבנו על שטחי יערות בגליל 80 לולים תעשייתיים ענקים    משרד החקלאות: "הרפורמה לא הוקפאה"
זיו אברג'יל
בהפועל באר שבע רוצים את המאמן האשדודי. המגעים יואצו בסוף העונה
דרור אידר
בשישי האחרון הגיע הסירחון לשיא חדש. כותרת העיתון לא הזכירה את אולמרט כלל. מי שכיכבה שם הייתה העזר כנגדו, אשת הסוד והפנקסים, שולה זקן, שקיבלה במה להצטדק ולטהר את שמה ואת שם הבוס שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il