X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת מחקר: משתתפים קשישים עם הרמות הגבוהות ביותר של ויטמין D נהנו מתפקוד פיסי טוב יותר, ולמרות שהתפקוד הפיסי הידרדר לאורך תקופת המחקר, הוא נשאר גבוה יותר במידה משמעותית בקרב אלו שהיו עם רמות הוויטמין הגבוהות ביותר בתחילת המחקר
▪  ▪  ▪
שנים ארוכות וטובות? [צילום: פלאש 90]
ויטמין D כיווץ גידולים סרטניים
יפעת גדות
חוקרים מאוניברסיטת ניו-יורק בדקו את ההשפעות של ויטמין D במשך 25 שנה וגילו כי ויטמין D גרם למותם של תאי סרטן * נמצא בעל השפעה דומה לזו של תרופה המשמשת לטיפול בסרטן שד
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
ויטמין D - שחקן מפתח בהידרדרות מנטלית

   יפעת גדות
ויטמין D - להורדת הסיכון לסרטן המעי הגס

לאור העובדה שתוחלת החיים שלנו ארוכה מתמיד, הרי שהדאגה היום אינה לגבי מספר השנים אלא לגבי החשיבות של איכות השנים. אוסטאופורוזיס, דלקות פרקים ומחלות אחרות מכאיבות של העצמות והמפרקים מתפתחות כשאנו מזדקנים, וקשישים רבים נאבקים עם מה שהיה עבורם בעבר מטלה פשוטה כמו הליכה. השאלה הנוגעת לתוחלת החיים שלנו אם כך היא - אלו בחירות אנו יכולים לעשות כדי להקל על קשיים אלו של תהליך ההזדקנות.
אחד התחומים החשובים בחקר הנושא הוא התפקיד שהתזונה משחקת בשמירה על עצמות ושרירים חזקים גם בזמן ההזדקנות. מחקרים הצביעו על האפשרות שצריכה אופטימלית של ויטמין D - "ויטמין השמש", יכולה לעזור לשמור על שרירים חזקים ולשמר את התפקוד הפיזי.
כדי להבין את הקשר בין תזונה לבריאות, חוקרים מהמרכז להזדקנות באוניברסיטת ווייק פורסט חקרו את הקשר בין מצב ויטמין D לתפקוד הפיסי בקבוצה של קשישים בריאים יחסית שהתגוררו בממפיס שבטנסי ובפיטסבורג שבפנסילבניה.
בתחילת המחקר, החוקרים בדקו את מצב ויטמין D על-ידי ניתוח דגימות דם של כל אחד מהמשתתפים וחיפוש אחר 25-הידרוקסי-ויטמין - אחד התוצרים של ויטמין D. בתחילת המחקר ושנתיים וארבע שנים לאחר מכן, צוות החוקרים בדק אם רמות 25-הידרוקסי-ויטמין D היו קשורות לתפקוד הפיסי של המשתתפים. הם בדקו את המהירות שכל משתתף הלך מרחק קצר, התרומם מכיסא חמש פעמים ושמר על איזון בתנוחות מאתגרות. כל אחד מהמשתתפים עבר גם סדרת בדיקות שהעריכו את כוח הסבל שלו ואת חוזקו.

חשיפה לשמש
עניין של חשיפה [צילום: AP]

מקורות טובים לוויטמין D הם כבד, דגים שומניים, ביצים ומוצרי חלב מועשרים.

משתתפים עם הרמות הגבוהות ביותר של 25 הידרוקסי-ויטמין D נהנו מתפקוד פיסי טוב יותר. ולמרות שהתפקוד הפיסי הידרדר לאורך תקופת המחקר, הוא נשאר גבוה יותר במידה משמעותית בקרב אלו שהיו עם רמות הוויטמין הגבוהות ביותר בתחילת המחקר.
למרות שרמות גבוהות יותר של 25-הידרוקסי-ויטמין D נמצאו קשורות לתפקוד פיסי טוב יותר אצל קשישים, לא ניתן היה להסיק מסוג זה של מחקר אם העלאת צריכת ויטמין D תוביל למעשה לשרירים חזקים יותר ותשמור על התפקוד הפיסי, חלק מכך בשל העובדה שהגוף שלנו יכול לייצר ויטמין D אם הוא מקבל כמות מספקת של אור שמש. לכן, ייתכן שהמשתתפים עם התפקוד הפיסי הטוב יותר נהנו מרמות גבוהות של ויטמין D פשוט משום ששהו בחוץ שעות ארוכות יותר.
בכל מקרה, ייתכן שצריכה מוגברת יותר של ויטמין D ממזונות כמו חלב מועשר ותוספות שמן דגים, תעזור לשמור על החיוניות גם כשאנו מזדקנים ונהנים מתוחלת חיים ארוכה יותר.
לדברי החוקרים, ההמלצות התזונתיות הקיימות כיום מבוססות בראש ובראשונה על ההשפעות שיש לוויטמין D על בריאות העצמות. ייתכן שכמויות גבוהות יותר של ויטמין D נדרשות לצורך שמירה על כוח השרירים ועל התפקוד הפיסי, כמו גם על מצבים בריאותיים אחרים. למרות זאת, עדיין נדרשים ניסויים רפואיים כדי לקבוע בוודאות אם להעלאת ריכוזי 25-הידרוקזי-ויטמין D דרך התזונה או דרך תוספות מזון יש השפעות כאלו.

תאריך:  27/04/2010   |   עודכן:  27/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חוסר בוויטמין D מונע מתאי הגוף להילחם בזיהומים רציניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il