X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיליוני בני אדם בוחרים לחיות עם חיית מחמד למרות שהם אלרגים אליה לאנשים שלא רגישים בצורה קיצונית, החיים עם חתול אפשריים אך דורשים נקיטת מספר צעדים
▪  ▪  ▪
מי האדון בבית? [צילום: יח"צ]
מה אתם - "כלבים" או חתולים"?
יפעת גדות
מחקר חדש מראה כי אנשים המעדיפים חתולים ואנשים המעדיפים כלבים הם בעלי תכונות דומות לאלו של חיית המחמד
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
שפעת חזירים גם לחתולים

   יפעת גדות
חתולים - למניעת התקפי לב ושבץ

לאוהבי חתולים אלרגים, החיים עם חבר ממשפחת החתולים אינם אפשרות. ולמרות זאת, על-פי האקדמיה האמריקנית לאלרגיה, אסתמה ואימונולוגיה (AAAAI), כמעט 10 מיליון בני אדם בוחרים לחיות עם חית מחמד למרות שהם אלרגים אליה. רובם, בוחרים לסבול, או ליטול תרופות, במקום לוותר על חיית המחמד.
לגבי אלו הסובלים מאלרגיות קלות עד מתונות, השליטה בהתלקחות האלרגיה כוללת ניהול הסביבה הביתית, שימוש בתרופות וטיפול וניקוי חיית המחמד על בסיס קבוע.
בארצות הברית לדוגמה, אלרגיות שמקורן בחתולים משפיעות על כ-20% מהאוכלוסיה, והן נגרמות מפרוטאין הנמצא ברוק ובפרווה (תאי עור מתים) של בעלי החיים. בגלל שהחתולים מלקקים את הפרווה שלהם כדי להישאר נקיים, הפרוטאין "הבעייתי" - שנקרא "fel d 1", נמצא על כל גופם.
יתרה מכך, אלרגנים קלי משקל מרחפים באוויר, נדבקים לקירות, לשטיחים, לבגדים ולמשטחים אחרים.
רוב האנשים שבאמת סובלים בהגדרה מאלרגיה לחתולים יזהו מהר למדי אם נכנסו לבית בו מתגורר חתול או לא - הם מרגישים את התגובה המתעוררת ממה שבאוויר. התגובות הן למעשה התסמינים המוכרים, כמו אף סתום ואדום ועיניים מגרדות. חולי אסתמה נמצאים בסיכון לסבול מתגובות חריפות יותר, כולל מקשיי נשימה.
רופאים ממליצים לחולים המתקשים לשלוט בתסמיני האסתמה לוותר על מגורים משותפים עם חתול משום שהדבר עלול לגרום למצבים שעלולים לסכן את חייהם.

ניקוי וטיפול על בסיס קבוע

לכל אותם אנשים שלא רגישים בצורה קיצונית, החיים עם חתול, דרושה נקיטת מספר צעדים שמטרתם להפחית את כמות האלרגנים שבבית ושעל החתול. ההמלצות הן לרחוץ את חיית המחמד בשמפו עדין או לנקות אותה עם מטלית לחה. הברשות על בסיס שבועי שנעשות בחוץ על-ידי אדם שאינו אלרגי הן רעיון מצוין גם כן. ישנם תרסיסים שניתן לקבל מהווטרינר והם יכולים גם להפחית את כמות הקשקשים הנמצאים על פרוות החתול.
אפשרות נוספת, שהניבה במחקרים תוצאות סותרות, היא הוספת כמויות קטנות ביותר של אצפרומזין, סם הרגעה הניתן תחת מרשם, למזון או למי השתייה של החתול. התערובת המדוללת, לדברי חלק מהווטרינרים, מפחיתה או מעלימה את הפרוטאין הגורם לאלרגיה לחתולים. הבעלים, בהתאם לתסמינים, יכולים גם להשיג הקלה בעזרת תרסיסים לאף, טיפות עיניים או גלולות תחת מרשם. זריקות הניתנות לאנשים אלרגים לחתולים מספקות הקלה גם כן, אך מספר מחקרים הראו כי אינן יעילות ביותר.
בתוך הבית, החזיקו בחתולים מחוץ לחדר השינה והניחו כיסויים נגד אלרגיה על המזרנים ועל הכריות. כבסו את מצעי המיטה במים חמים, שיטפו את הידיים אחרי מגע עם החתול והגבילו את כמות השטיחים בבית, במיוחד בחדר השינה. גם אם אתם שומרים שהחתול לא ייכנס לחדר השינה, בסופו של דבר השטיחים מתמלאים באלרגנים דרך הרגליים שלכם. ניקוי בקיטור יכול לעזור ולהסיר את האלרגנים המסתתרים בשטיחים.

תאריך:  27/04/2010   |   עודכן:  27/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
בפניות ליועמ"ש לממשלה ולמפכ"ל צוינו דבריו של השופט דב פולוק, שקבע כי המשטרה והפרקליטות היו צריכות להרחיב החקירה בנושא, בהתבסס על העדויות שהתקבלו בפניהן    "לכאורה, אי הרחבת החקירה יסודה במעמדם של האישים שנגדם לא הוגש כתב האישום", ציין השופט
יפעת גדות
המכון מפרסם חלק חדש של תקן הדן בנושא נגישות הסביבה הבנויה
עידן יוסף
התנועה לאיכות השלטון מבקשת "לפזר" את בקשות הארכות המעצר בפרשת הולילנד כך ששופטים נוספים ידונו ויחליטו בבקשות הארכות המעצר כדי למנוע מצב של לזות שפתיים
יפעת גדות
במסגרת מחקר: משתתפים קשישים עם הרמות הגבוהות ביותר של ויטמין D נהנו מתפקוד פיסי טוב יותר, ולמרות שהתפקוד הפיסי הידרדר לאורך תקופת המחקר, הוא נשאר גבוה יותר במידה משמעותית בקרב אלו שהיו עם רמות הוויטמין הגבוהות ביותר בתחילת המחקר
מוטי פשכצקי
מבשל שער הנצחון מול מכבי חיפה: "עוד לא עשינו כלום. אסור שזה יברח"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il