X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חומר סודי הכולל תקליטור ו-DVD הוצג בפני השופט אברהם הימן בדיון על בקשת הארכת מעצרו של רבין בשישה ימים פרקליטו: המשטרה מציגה לו תמונות ילדיו כדי לשבור אותו
▪  ▪  ▪
עד המדינה הבא? [צילום: בוצ´צ´ו]

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשישה ימים את מעצרו של המתווך מאיר רבין, יום אחד פחות ממה שביקשה המשטרה. מדובר בבקשת הארכת המעצר הרביעית. בקשת הארכת מעצר נוספת תחייב אישור מצד היועץ המשפטי לממשלה. רבין עצור כבר 23 ימים.
השופט אברהם הימן קבע כי יש בשתיקתו של החשוד כדי לבסס את החשדות נגדו, אמר כי קיים חשש לשיבוש חקירה והורה כאמור על הארכת מעצרו. "חומר החקירה המצוי בתיק החקירה רב היקף הוא. מצאתי לציין ולהדגיש שיחידת חקירה זו לא 'שקטה על שמריה' ולו לרגע ואין מדובר בגוזמה. במהלך החקירה הובאו לפניי חומרי חקירה, פעולות חקירה והתפתחותה. הדברים גם הובאו בפני ערכאות אחרות. אני סבור שיש בסיס מוצק בקביעתי זו. אני גם אומר שביחס לבקשה שלפניי התפתחה החקירה התפתחות רבה ומשמעותית", כתב השופט וציין, כי מדובר בהליך מיוחד שבו עמימות, "אלא שזה טיבו של ההליך וזו דרכו".
רבין הוא העצור הוותיק ביותר בפרשת הולילנד. בקשות הערר שהגיש עד כה נגד השארתו במעצר נדחו. עצורים אחרים בפרשה שוחררו למעצר בית, אך רבין עצמו נחקר בחשד שהעביר שוחד ב-18 עבירות שוחד. לדברי המשטרה "דמותו עולה במלוא עוצמתה בכל הפרשיות".
בא-כוחו של רבין, עו"ד אלי כהן, כי נוצרה תחושה לא נוחה מכך שכל המעורבים הבכירים שוחררו ממעצר או שטרם נעצרו, ורק רבין עדיין מוחזק במעצר. "באיזה שהוא מקום יש תחושה לא נוחה, של מרשי ובמידה מסויימת גם שלי. בעל הקרקע זה שנתן שוחד בעשרות מליונים [הלל צ'רני, ע.י.] הוא משוחרר, הוא בבית ומפניו אין סכנה לשיבוש. עד המדינה ששילם את הכספים לטענתכם באמצעות החשוד עובד שכיר גם הוא יש לו חסינות והוא חלילה לא ישבש חקירה. הש.ג השכיר [מאיר רבין, ע.י.] מה הוא יכול לשבש את החקירה. אף מעורב אחר לא יכול לשבש חקירה".
על-כך השיב נציג המשטרה, רפ"ק אסף ולפיש: "לנו קשה אם כך עם העובדה שאתם לא מבינים, שהרי מרשך מוחזק במעצר לא בגין פרשה אחת ולא בגין שתי פרשות, אלא בגין פרשות רבות שחלקן בכלל אינה מנת חלקם של אותם אישים שציינת. כך שכל מקום לעשות היקש וגזירה שווה הוא קל וחומר פשוט מטעה ולא נכון". רפ"ק ולפיש הדגיש, בתשובה לשאלת עו"ד כהן, כי מאיר רבין חשוד במעורבות ב-18 פרשות, שבוצעו על-פני עשור שנים. רפ"ק ולפיש התכוון, בהודעתו, ל-18 פעולות-שוחד שביצע רבין, וזאת במסגרת ארבע פרשות שנחקרות: הולילנד, צוק מנרה, חוות הזרע, תעשיות מלח.
"חקירה בועטת ונושמת"
נציג המשטרה אמר בדיון כי חקירתו של רבין "בועטת ונושמת כאילו הייתה בראשיתה". קודם לדיון הוצג לשופט במשך כחצי שעה חומר סודי הכולל תקליטור ו-DVD.
פרקליטו של רבין, אלי כהן, שאל בדיון האם מופעל על מרשו לחץ כדי שיהפוך לעד מדינה. נציג המשטרה לא אישר ולא הכחיש. הסניגור הוסיף והקשה האם קציני משטרה בכירים מפעילים לחץ שכך יהיה. גם על זאת לא השיב נציג המשטרה, ורק הסכים לומר שבחקירת רבין שותפים חוקרי משטרה נוספים מחוץ לצוות החקירה.
עו"ד כהן סיפר כי כדי לשבור את רבין, מציגה לו המשטרה תמונות ובהן מצולמים ילדיו הקטנים. נציג המשטרה השיב, כי אותן תמונות נתפסו כחומר חקירה ולגיטימי להשתמש בהן במסגרת החקירה.
במהלך הדיון נחשפו כמה פרטים נוספים, המלמדים על התרגילים בם משתמשים החוקרים כדי להפעיל לחץ על רבין ולשכנעו לשבור שתיקתו ולהיות עד מדינה: לחקירה צורף החוקר הנודע, רפ"ק אפרים ברכה, המתמחה בגיוס עדי מדינה (ברכה התמנה לסגן ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה); בזמן ההפסקה בדיון הגיש חוקר המשטרה לאחיו של רבין ולגיסתו צו זימון לחקירה. על-פי החשד, רבין העביר חלק מכספי השוחד גם לבני משפחתו.

תאריך:  28/04/2010   |   עודכן:  29/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה: מאיר רבין חשוד ב-18 עבירות שוחד
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
ומה נסגר?
א.ב.י  |  28/04/10 17:05
2
חשוד ב-18 פרשיות.לחקור אותו
במתקני השב"כ.....  |  28/04/10 17:29
3
הוא לא עונה בכלל ..למה להאריך
מירומה  |  28/04/10 17:45
4
המשטרה סתם מנפחת חשדות
א,א  |  28/04/10 17:59
 
- מילים כדורבנות ל"ת
ממ  |  29/04/10 08:46
5
זכות השתיקה
משה אלפסי  |  28/04/10 18:55
6
נשמע לי טוב צרוף המילים
tsvika140  |  28/04/10 21:06
7
לא מבין איך אי אפשר לשבור אותו
בולבול  |  29/04/10 00:53
 
- למה לחלוק איתנו את הסטיות שלך?
איכס סוטה!  |  29/04/10 08:05
8
הרכבת הקלה בירושלים
שושנית  |  29/04/10 18:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
הורשע באיומים ובהעלבת עובד ציבור לאחר שפתח בפרץ של קללות חריף וגס במיוחד כלפי פקחית, תוך שהוא דוחף אותה, חוסם את דרכה פיזית, מאיים כי "הוא יודע איפה היא גרה" וש"ירצח אותה"
עופר וולפסון
החברה שבבעלות גל נאור רכשה את מניות קשת תמורת כ-6 מיליון שקל    תתמנה לחברת דירקטוריון קשת יחד עם נציגו של יצחק תשובה, עידן וולס
איציק וולף
בחפירות שעורכת אוניברסיטת חיפה במחצבה של נשר ברמלה נמצאו קברים    הוזזו ממקומם על-פי הוראת גדולי הרבנים החרדים בטיעון שישנה סכנת התמוטטות    גורם חרדי: הבדל מהותי בין הקברים הללו לקברים בחצר בית החולים באשקלון
עידן יוסף
משרד התקשורת יאסור על גביית "קנסות יציאה" מופקעים ממנוי פרטי המבקש לעזוב את החברה או לעבור לחברה אחרת    יבוטל הפירעון המיידי עבור המכשיר
מוטי פשכצקי
רוב באאן מהמועדון ההולנדי ממשיך במעקב אחרי גילי ורמוט ואיתי שכטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il