X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הגיש בקשת רשות ערעור לעליון וטען כי בית המשפט החמיר ואין ראיה הקושרת אותו לעבירות הבקשה נדחתה ונקבע שאין להתערב בפסק הדין
▪  ▪  ▪
הסעתם אסורה [אילוסטרציה: פלאש 90]
עונש כבד למבריחי שב"חים
עידן יוסף
במשרד לביטחון הפנים החליטו להילחם במי שיסייע לשוהים שלא-כחוק להיכנס לישראל • העונש המוצע: 5-3 שנות מאסר
לרשימה המלאה

   איריס פרחי
הסיעה שב"חים בגלל שנשאו סלים כבדים

פאיר עמירה הגיש לבית המשפט העליון בקשה למתן רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים, שדחה את ערעורו על פסק דינו של בית משפט השלום בעיר. כתב האישום ייחס לעמירה הסעת שוהים בלתי-חוקיים, ועבירה של הכשלת שוטר במילוי תפקידו.
ביום 3.12.07, בסמוך לחצות, הסיע עמירה ברכבו ברחוב בצלאל במרכז ירושלים, חמישה שוהים בלתי-חוקיים, וכשהבחין ברכב משטרתי החל לנסוע במהירות. לאחר זמן קצר, הוריד את השוהים הבלתי-חוקיים, שהחלו להימלט ונתפסו כעבור מספר דקות. לאחר שמיעת הראיות, הרשיע בית משפט השלום את עמירה במיוחס לו, וגזר עליו שלושה חודשי מאסר בפועל, הפעיל שני חודשי מאסר על תנאי שהיו תלויים ועומדים כנגדו בתיק אחר, חודש אחד במצטבר וחודש נוסף בחופף, כך שירצה בסך-הכל ארבעה חודשי מאסר בפועל. כמו-כן הוטל עליו מאסר מותנה. בית משפט השלום קבע כי לא רק שעמירה התכחש למעשיו לאחר הכרעת הדין, אלא שעבר את העבירות כשריחף מעל ראשו מאסר על תנאי בר-הפעלה בעבירה דומה.
עמירה ערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בירושלים, ונדחה. נקבע שהרשעתו יציבה מבחינה ראייתית ואין מקום להתערב בה ובעונש הלא קל, שנגזר עליו. בית משפט המחוזי הוסיף כי לחובתו של עמירה הרשעה קודמת בעבירה של הסעת שוהה בלתי-חוקי, שבגינה נגזר לו עונש קל של מאסר על תנאי וקנס, והוא חזר וביצע עבירה נוספת.
בבקשת רשות הערעור לבית המשפט העליון, טען עמירה כי אין ראיה ישירה שמסבכת אותו בביצוע המיוחס לו, ולא ניתנה התייחסות ממשית לספק הסביר בהוכחת אשמתו, וההרשעה נסמכה על ראיה נסיבתית. כמו-כן שהעונש שנגזר עליו סוטה ממדיניות הענישה הראויה, ולא ניתן משקל ראוי לנסיבותיו האישיות ולעיקרון המידתיות בענישה.
"יש לנקוט בענישה מרתיעה"
השופט סלים ג'ובראן דחה את הבקשה מבלי לבקש את תגובת המדינה. "רשות ערעור ניתנת רק במקרים חריגים, המעלים שאלות בעלות חשיבות חוקתית; מקרים, בהם יש לתרום לאחידותה של ההלכה; מקרים, בהם ישנה חשיבות עניינית לבעיה משפטית המועלית בהם; מקרים בהם יש חשיבות ציבורית בעניין. המקרה שלפניי לא מעורר שאלה משפטית עקרונית, אשר תצדיק דיון בגלגול שלישי בבית משפט זה".
השופט ג'ובראן הדגיש כי טענות בנוגע לחומרת העונש אינן מקימות עילה למתן רשות ערעור, אלא בנסיבות של סטייה ניכרת ממדיניות הענישה, ואין זה המקרה. "המבקש לא היה נכון לנצל את ההזדמנויות שניתנו לה בעבר ולנתק עצמו ממעשי עבירה, אלא במקום זאת חזר וביצע עבירות כאשר היה תלוי ועומד כנגדו עונש מאסר על תנאי. בנסיבות כגון אלה אין מקום לכך שבית המשפט ישליך יהבו על הבטחותיו החדשות כי לא יחזור לסורו, ויש לנקוט בענישה מרתיעה המציבה את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות. על כן נראה כי העונש אשר נגזר על המבקש הולם את חומרת מעשיו ואת הסכנה הגלומה ממנו, וייתכן שללא השיקולים לקולא היה מקום להטיל עליו עונש חמור מכך".

מספר הליך: רע"פ 2972/10 א'
תאריך:  29/04/2010   |   עודכן:  29/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסיע שוהים בלתי-חוקיים ונשלח לכלא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
איריס פרחי
בית משפט מחוזי מתח ביקורת על בית משפט שלום, קיבל את ערעורה של המדינה והחמיר בעונש    בית משפט מחוזי קבע שערכאת השלום הקלה עם המשיב למעלה מן המידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il