X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט גזר 200 שעות עבודות שירות על נתן וולוך שהורשע במסגרת עסקת טיעון בשלוש עבירות של הפרת אמונים של עובד ציבור, ובשלוש עבירות לפי חוק הכניסה לישראל השופטת דחתה את דרישת התביעה להטיל עליו קלון וקבעה: הסטייה שסטה מנורמת ההתנהגות המצופה ממנו, לא הייתה סטייה קרדינאלית
▪  ▪  ▪
נתן וולוך [צילום: באדיבות "רשת מקומונים בשרון" ]

בית משפט השלום בתל אביב גזר (יום ה', 29.4.10) מאסר על תנאי למשך חמישה חודשים ו-200 שעות עבודות שירות לתועלת הציבור על סגן ראש עיריית ת"א לשעבר נתן וולוך. גזר הדין ניתן לאחר שוולוך הודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים.
וולוך הורשע בבית המשפט בשלוש עבירות של הפרת אמונים של עובד ציבור, וכן שלוש עבירות לפי חוק הכניסה לישראל.
בשלושה מקרים נענה לבקשת איש העסקים המנוח ראובן גרוס שביקש מוולוך לכתוב עבורו מכתבים לצורך הנפקת ויזה עבור אזרחית מודלבית שגרוס חפץ להזמינה לביקור.
בשלושה מועדים שונים: ב-25.7.99, ב-8.11.00 וב-26.3.01 חתם הנאשם על מכתבים שנוסחו על-ידי גרוס, ביודעו שתוכנם כוזב, ולפיהם הייתה אזרחית מולדביה מוזמנת כביכול, על-חשבון העירייה, להשתתף בהשתלמויות שונות שאורגנו על-ידי העירייה בתחום החינוך. בפועל, לא רק שאותה אזרחית לא הייתה מוזמנת על-ידי העירייה, אלא שלא התקיימו כלל השתלמויות כנ"ל בתקופה הרלוונטית.
"מכתבים אלה, שהכילו מידע כוזב, הוצגו לגורמים במשרד הפנים המעניקים אשרת ביקור לזרים, ובהסתמך עליהם קיבלה אזרחית מולדביה בכזב אשרות ביקור בישראל", נכתב בהכרעת הדין.

"הבדל מתקדים שוקי פורר שבו הוטל קלון"

השופטת גיליה רביד קבעה בהכרעת הדין כי וולוך הודה ונטל אחריות על מעשיו וקצינת המבחן התרשמה כי הוא מתייסר על כישלונו ומתחרט. הנאשם הוא בן 73 וזו לו הסתבכות ראשונה עם החוק.
"לצורך גזירת הדין יש לקחת בחשבון גם את העובדה שההליך הפלילי כבר גבה מהנאשם מחיר בעצם היותו מושעה מזה שנתיים. יש לקחת בחשבון גם את העובדה שלעצם הרשעתו בדין יש מחיר אישי. במכלול השיקולים השונים, ועל-רקע כל האמור לעיל, אינני סבורה כי יש הכרח בהטלת עונש מאסר בפועל על הנאשם, ולו גם בדרך של עבודות שירות. האינטרס הציבורי יבוא על סיפוקו גם אם הנאשם יבצע שירות לתועלת הציבור כמומלץ על-ידי שירות המבחן. מדובר בעבודה בהיקף שעות לא מבוטל והדבר יהווה לא רק עונש חינוכי, ממשי ומוחשי, אלא גם תרומה לציבור, על-ידי כך שהנאשם יסייע לילדים לקווי למידה. בנוסף, יוטל על הנאשם גם מאסר מותנה", קבעה.
ביחס לשאלה האם במעשיו של וולוך יש קלון ציינה כי לא מדובר במקרה של שחיתות קרדינאלית שדורשת הטלת קלון כפי שהיה במקרה של פסק הדין בעניינו של ראש עיריית רחובות לשעבר, שוקי פורר.
"אין ויכוח, שהנאשם נכשל ופעל שלא כמצופה מאיש ציבור במעמדו-ולא אחזור על הדברים שפורטו בהכרעת הדין. עם זאת, הסטייה שסטה מנורמת ההתנהגות המצופה ממנו, לא הייתה סטייה קרדינאלית. לא רק שהנאשם לא זכה לטובת הנאה כלשהי ולא פעל למען אינטרס אישי, אלא שכפי שכבר צוין קודם הנזק לציבור כתוצאה ממעשיו לא היה נזק ממשי ומוחשי. ככל שיש להילחם בנגע השחיתות הציבורית, יש טעם בדברי הסנגור באומרו, כי ראוי שלא להיגרר לטשטוש אבחנות בין אותם מקרים חמורים המצדיקים התייחסות רצינית ומחמירה ושלילה מוחלטת של ההכשר מלמלא תפקיד ציבורי, לבין המקרים המתונים יותר", ציינה.
עוד כתבה בהכרעת הדין כי על-רקע שנות פעילותו הרבות של הנאשם ותרומתו במישורים שונים, לא תוכל לומר, כי המעשים הנוכחיים שבוצעו לפני כ-10 שנים, מצדיקים הטלת אות קלון.
"די לטעמי במקרה הנוכחי בעצם ההרשעה, שמשמעותה הכתמת הנאשם בפלילים ואין הכרח גם בהטבעת אות קלון עליו. במכלול השיקולים והאיזונים, הגעתי אפוא למסקנה כי יש לדחות בקשה זו של התביעה", קבעה.
תגובת וולוך: "בשלב הזה אני בעיקר שמח שהסיפור הזה מאחורי, אחרי שנתיים של סיוט ועינוי דין. בימים אלה אני מוקדש כולי לאירועי שבוע הגמלאי של עיריית תל אביב".

תאריך:  29/04/2010   |   עודכן:  29/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבודות שירות לסגן ראש עיריית ת"א לשעבר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עבירות של מפלגת העבודה
הנן ללא קלון  |  29/04/10 10:56
2
השופטת
xxxxx  |  29/04/10 14:10
3
בושה של גז"ד.על גנבת סוכריה
דודו ביתן  |  29/04/10 16:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חיים יבין יגיש הערב את המשדר לצידו של מוטי קירשנבאום    ההגשה לא תהפוך לעניין של קבע    [יבין בחדר האיפור / פלאש 90]
יפעת גדות
ממצאי מחקר חדש הראו כי שירי מחיאות כפיים משפיעים לחיוב על מיומנויות כתיבה אצל ילדים בכיתות ב' ו-ג', וכי איכות ביצוע שירי מחיאות-הכפיים עשויה להיות גורם מנבא לבשלות אקדמית וחברתית בכיתה א'
עומר ברק
גם אם לא כל הפאנצ'ים עבדו, וגם אם חלק המערכונים נמתחו כמו מסטיק, בעונתה השביעית "ארץ נהדרת" עמדה בכבוד יחסי במשימה שדורשת תמרון בין רייטינג להומור איכותי, והוכיחה אחת ולתמיד שהיא מוסד טלוויזיוני שתמיד נרצה לחזור אליו
איציק וולף
עבריין מורשע ברצח ובתקיפות מיניות הופקד לשמור על בת 14 ולסעוד אותה לאחר שניסתה להתאבד    תקף אותה מינית בבית החולים ונתפס על-ידי רופאים שנכנסו לחדר
סיון בראימן
מביא עימו ניסיון ניהולי רב מענף המלונאות, כאשר ב-3 השנים האחרונות כיהן כמנכ"ל כפר הנופש רימונים נווה אטיב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il