X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ג'וזף אקרמן, מנכ"ל דויטשה בנק, נענה לקריאת שר האוצר הגרמני, וארגן קונסורציום חברות שתיספקנה חבילת סיוע משלהן למדינת הגוש מוכת החובות סיוע גרמני שיובל ע"י המגזר הפרטי צפוי לסייע לממשלת מרקל לשווק את התוכנית בכללותה למשלם המיסים הגרמני
▪  ▪  ▪
ג'וזף אקרמן [צילום: הפורום הכלכלי העולמי]

מנכ"ל דויטשה בנק, ג'וזף אקרמן, הוא אחד מהגורמים המרכזיים המסייעים להירתמותו של המגזר הפרטי הגרמני, כדי לתמוך בחבילת הסיוע ליוון. כך אמר (יום ו', 30.4.10) גורם בנקאי בכיר במדינה.
הקונסורציום הפרטי כבר התחייב לספק בין מיליארד ל-2 מיליארד אירו לצורך משימת החילוץ, העשוי לכלול קנייה של חובות ממשלת יוון, אולם הסכם רשמי טרם נחתם.
ממשלת יוון מתכננת שורה של צעדי צנע שנועדו לפתוח בפניה את הפאשרות לקבל סיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, בסכום של עד 120 מיליארד אירו, סיוע שהמשקיעים מקווים שיעצור את משבר החוב מלהשקיע את כלכלותיהן של מדינות איחוד שבריריות נוספות.
אקרמן, אחד מהמנהלים, הבכירים ביותר בגרמניה ויו"ר מכון הפיננסים הבינלאומי, הפך למעורב בפרויקט הרכבת הקונסורציום לאחר שיחה עם שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל.
שאובל התקשר לאקרמן כדי לשאול אות והאם המגזר הפיננסי והבנקאי במדינה יוכל לעשות משהו כדי לסעייע בחילוץ יוון. אקרמן סייע להשיג התחייבות לעניין מצד מספר חברות, בהם בנקים, חברו תביטוח וחברה תעשייתית אחת.
התקווה היא שברגע שהשווקים יראו שהמגזר הפרטי בגרמניה לוקח על עצמו את משימת החילוץ של יוון ברצינות, חברות נוספות יצטרפו ליוזמה, ויסייעו בכך לייצוב השווקים.
בקרב הבכירים הבנקאים בגרמניה רווחת הדעה כי קניית איגרות החוב הבנקאיות על ידם תהווה פתרון אינטיליגנטי, בעל סיכויים גבוהים להצלחה. השיחות עם הבנקים ייערכו במהלך סוף השבוע, לקראת ישיבת הקבינט הגרמני ביום שני.
יש לציין, כי החשיפה של הבנקים הגרמניים ליוון היא גבוהה גם כך. שיעור החשיפה שלהם ליוון הוא השני בגודלו בעולם.

תחת לחץ

על-אף שיוון היא אחת מהחברות הקטנות ביותר באזור האירו, המשבר הפיסקלי שלה זיעזע את השווקים ואיים לדרדר את היציבות של אזור מטבע האירו המשותף.
פעולה מצד המגזר הפרטי עשויה לסייע לשר האוצר הגרמני לשווק לציבור הגרמני הספקן את תוכנית החילוץ של יוון, שתכלול את כספי משלם המיסים הגרמני.
באחד מהנסיונות הקודמים לנסות ולייצב את כלכלת יוון הדחוקה, נפגש אקרמן בחודש פברואר עם ראש הממשלה היווני ג'ורג' פאפאנדראו, ועם שר האוצר של המדינה, ג'ורג' פאפאקונסטנטינו.
הממשלה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נמצאת אף היא תחת לחץ מצד מפלגת האופוזיציה הגדולה של גרמניה - הסוציאל דמוקרטים - לכלול את הבנקים בכל פתרון לבעיות היווניות.
על-אף שממשלת מרקל אינה זקוקה לסוציאל דמוקרטים כדי להשיג תמיכה פרלמנטרית להשתתפות גרמניה בתוכנית הסיוע, מפלגת האופוזיציה יכולה להאט את התהליך - תרחיש אותו הקואליציה השלטת מעוניינת למנוע.
איחוד הבנקים הגרמניים אמר אתמול כי התפשטות המשבר למדינות אירו נוספות בעלת חובות כבדים היא אפשרות סבירה אם גוש האירו ייכשל במשימתו לפעול במהירות ובנחישות כדי להתמודד עם המצב ביוון.

תאריך:  30/04/2010   |   עודכן:  30/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המגזר הפרטי בגרמניה מוביל את המאמצים לחילוץ יוון
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניסוי ה'יורו' לא יחזיק מעמד
מנהל חשבונות  |  30/04/10 22:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
ניצחון, וחניכיו של דשאן יזדקקו רק לנקודה בכדי להבטיח את האליפות
עידן יוסף
עבודה של מרכז המידע למודיעין מצביעה על התגייסותה של האוניברסיטה להוצאת טרור ודוקטרינת רצח והרג מתוכה
עירן פאר
עלות השכר השנתית הממוצעת של הבכירים עמדה ב-2009 על 1.12 מיליון שקל    והעובד הזוטר? שכר ממוצע של 14,100 שקל בחודש    מיהם המרוויחים הגדולים והיכן איש מכירות מרוויח יותר מהמנכ"ל שלו?
אדריאן פילוט
אבי שמחון יורה לכל הכיוונים    "המשק קרוב מאוד למצב של בועה"    על הגדרתו כסוציאליסט: "אני לא אוהב את התגיות האלה, וחולק כמעט על כל דבר שיחימוביץ' חושבת"    על שכר מנהלי הבנקים: "אלי יונס לא יברח לחו"ל אם יורידו לו את השכר"
אלה לוי-וינריב
עו"ד דורון ברזילי, יו"ר ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין: "כשעו"ד עובד כעצמאי, בלי שעבר את ההכשרה הנכונה, זה דיני נפשות"    "מהר מאוד אחרי בחירתו, יורי גיא-רון הבהיר שהוא פועל בדרך של כוחניות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il