X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"פורסט" חוזר לים עם משדר [צילום: יניב לוי, רשות הטבע והגנים]
שלושה צבי-ים חזרו הביתה
שלושת הצבים, ששוקמו במרכז להצלת צבי-ים של רשות הטבע והגנים, שוחררו אתמול חזרה לטבע "פורסט" נלכד ברשת דיג, "שיקו" הונשם במשך 32 שעות ומקיבתו של "שי" הוצא קרס גדול לשריונו של אחד מהם הוצמד משדר לווייני שיאפשר מעקב אחר נדידתו [הצב והמשדר חוזרים לים / צילום: יניב לוי, רשות הטבע והגנים]
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שיקו חוזר לים
[צילום: יניב לוי, רשות הטבע והגנים]

שלושה צבי-ים חומים, ששוקמו במרכז להצלת צבי-ים של רשות הטבע והגנים במבואות ים, שוחררו בסוף השבוע חזרה לטבע.
פורסט הוא צב-ים חום זכר בוגר במשקל של 50 ק"ג אשר נמצא בחודש מרס על החוף ליד המכון לחקר ימים ואגמים לישראל (חיא"ל) בחיפה. קבוצת נוער שוחר מדע של חיא"ל הבחינו בצב על החוף ומיהרו להתקשר למרכז ההצלה לצבי-ים של רשות הטבע והגנים.
פורסט כבר בקושי הראה סימני חיים, אך במרכז ההצלה לא איבדו תקווה. יוני ראש, חוקר צעיר מחיא"ל וחובש קרבי בעברו, ביצע הנשמה מלאכותית בצב, תוך הדרכה טלפונית. צוות מרכז ההצלה נסע במהרה למקום והמשיך בפעילות ההחייאה שהניבו תוצאות תוך מספר דקות מההגעה. בעקבות הטביעה פורסט נלקח לאשפוז במרכז ההצלה.
פורסט, ככל הנראה, נלכד ברשת דיג, וללא יכולת לעלות לפני הים על-מנת לנשום אוויר, הוא טבע. במרכז ההצלה עבר פורסט טיפול מסור בכדי להימנע מבצקות בריאות ודלקת ריאות. כעת הוא נושם בכוחות עצמו. פורסט שוחרר חזרה לטבע כשלשריונו מוצמד משדר לווייני, שיאפשר את המעקב אחר מסעותיו בים התיכון. ניתן לעקוב אחריו באתר זה: [קישור].
הפסיק לנשום
שיקו הגיע למרכז ההצלה כשמצבו בכי רע. הוא נמצא ב-18.3.10 על החוף צפונית למעגן מיכאל על-ידי רוכב אופניים בשם שי קורן, לאחר שבלע קרס דיג. הווטרינר ד"ר צחי איזנברג, ממרפאת כל חי (רחובות), הסיר בניתוח מסובך קרס עבה וגדול ששכן בקיבתו של הצב, אך כאן לא הסתיימו הצרות. בעקבות הניתוח הקשה, הכאבים ורגישותו של הצב לחומרי ההרדמה, בעל החיים לא הצליח להתעורר מהניתוח. למרות שפעימות הלב פעלו כהלכה, ונראו רפלקסים המאשרים את פעילות המוח, שיקו לא נשם.
במשך 32 השעות שלאחר הניתוח, מתנדבי מרכז ההצלה לא ויתרו על חייו של שיקו וביצעו בו החייאה, עד שהחל לנשום בכוחות עצמו. לאחר זמן-מה שיקו החל לאכול בכוחות עצמו, ואתמול הוא הושב הביתה - לים.
חובה מוסרית
שי, צבת-ים חומה בוגרת, נקראת על שמו של הדיג שהציל אותה ב-12.3.10 בראש הנקרה. לאחר שבטעות "דג" אותה, הוא מייד התקשר לדווח והצבה הועברה לטיפול במרכז ההצלה. שי נותחה על-ידי ד"ר איזנברג אשר הסיר את הקרס, שלמרבית הפלא לא ננעץ בגרון או בוושט אלא שקע בקיבה. בניתוח סבוך הוסר הקרס דרך אזור "בית השחי" וכעת, לאחר ששי התאוששה בהדרגה, היא שוחררה להמשך מסעותיה בים התיכון.
יניב לוי, מנהל מרכז ההצלה לצבי-ים של רשות הטבע והגנים במבואות ים, אמר כי "חייהם של כל הצבים ששוחררו הוצלו על-ידי עוברי אורח, שמיהרו להזעיק את אנשי המרכז ולהעביר את הצבים לטיפול. כל שלושת המקרים הם מיוחדים ומסובכים ובכולם ייתכן שעוד שעה ללא טיפול הייתה חורצת את גורל הצבים למיתה. אני קורא לכל מי שנתקל בחיית בר פגועה ליצור קשר עם מוקד הסביבה בטלפון כוכבית 6911 ואנשי רשות הטבע והגנים יגיעו לטפל בחיה. זוהי חובתנו המוסרית כלפי צבי-הים וחיות הבר בכלל, שנפגעים במקרים רבים מפעילות האדם".

תאריך:  02/05/2010   |   עודכן:  02/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
התובע נאלץ לרוץ לחצר בכל פעם כשקיבל שיחה וביקש לבטל העסקה    פלאפון השיבה שהניתוקים לא היו רבים והתובע שוחח בנייד לא מעט    העסקה בוטלה
איריס פרחי
התובעים טענו כי מועד חזרתם ארצה הוקדם והפסידו יום טיול    בית המשפט פסק כי חברת הנסיעות אחראית לתובעים ותפצה אותם, וכי אל על אחראית כלפיה ותשפה
איריס פרחי
בית משפט לענייני משפחה שלל מזונות משתי אחיות שסירבו לפגוש את אביהן    בית משפט מחוזי הפך את ההחלטה ופסק כי המזונות יוחזרו, וכי עוינות כלפי אב אינה עילה מספקת לפטור ממזונות
TheMarker Online
שר האוצר: "יש לצמצם את הריכוזיות במשק - אך מבלי לפגוע בכלכלה"    "ישראל לא מדינה מושחתת, אלא מדינה שנאבקים בה בשחיתות. בכל אירופה יש צעקה על שכר בכירים מוגזם"
אורה קורן
יקבל מיידית 500 מיליון דולר    אתמול הודיעה חברת הנדל"ן של שטיינמץ, סקורפיו, כי לא תוכל לפרוע אג"ח בסכום של 120 מיליון שקל במועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il