"כבר בביקורי הראשון באתר
הולילנד, די היה במבט אחד במפלצת הזו שניצבת על ההר כדי להגיד שמשהו רע קרה כאן. צריך להפסיק להתמודד עם עובדות מוגמרות שהן פרי הליכים לא תקינים. מדברים ששמעתי וממידע שהגיע אליי יש בסיס לבחון את הקטנת הנזק של הפרויקט, כולל הנזק הסביבתי, ולבדוק אם אפשר למנוע את המשך הבנייה של הפרויקט או לצמצמו", כך אמר היום ח"כ
כרמל שאמה בדיון מהיר שיזם בוועדת הפנים של הכנסת, שנועד לבחון את ההיבטים התכנוניים בפרויקט הולילנד בירושלים.
בסיכומו של הדיון קבעה ועדת הפנים כי היא דורשת לבדוק את המשך בניית פרויקט הולילנד ולקבל לידיה את מסקנות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים, שאמורה לדון בשעות אחר-הצהריים בהמשך בנייתם של שלושת המגדלים הנוספים בפרויקט. לכשיתקבלו החלטות הוועדה המקומית תערוך ועדת הפנים דיון נוסף בהיבטים התכנוניים של הפרויקט ובהשלכותיו על מערכת התכנון בכלל הארץ.
שאמה אמר היום בדיון כי "נכון שהולילנד הוא נושא מקומי אך בשבועות האחרונים זהו נושא לאומי כסמל לשחיתות. הסימן הטוב הוא שאנחנו סוף-סוף לא מטאטאים את זה מתחת לשטיח ולמעשה קוראים לילד בשמו. אני יכול להגיד שזה ילד מכוער מאוד. כמי שהיה חבר במועצת העיר רמת גן, אני יכול להגיד שהולילנד אינו מקרה חריג. אחרי מקרי שחיתות ניתן לתקן את הנורמות אך כל מפלצות כמו הולילנד או מגדלים של 35 קומות בשכונות שקטות ברמת גן, דברים כאלה נשארים בעיניים".
שאמה ציין בדיון את התחקיר שפורסם אמש במוסף הנדל"ן של "גלובס" בנושא הפרויקטים התכנוניים ברמת גן שמעלים סימני שאלה על התנהלות העירייה והעומד בראשה,
צבי בר. "תראו את 'גלובס' של אתמול בערב", אמר, "תראו שברמת גן יש שמונה הולילנדים".
לדברי סגנית ראש עיריית ירושלים וחברת הוועדה המקומית ירושלים, נעמי צור, שהובילה מאבק בתוכניות כתוכנית ספדיה בירושלים, "יש פה כמה חטאים שצריך לבחון לעומק ולרוחב בכל ישראל. לגבי ירושלים זה חטא, אנחנו העיר הכי ענייה בישראל. אם אנחנו כבר בונים, עלינו לבנות נכון ובהתאם לתוכנית המתאר של העיר שמתוכננת בצורה מאוד רצינית. פה רימו את הציבור העני של ירושלים. קיבלנו החלטה כמועצת עיר שאין לשנות ייעוד ממלונאות למגורים. ירושלים מסתכלת עכשיו קדימה לעידן של תיירות וזו הדרך להביא את השגשוג".
יו"ר ועדת הפנים
דוד אזולאי סיפר למשתתפי הדיון כי יזמי פרויקט הולילנד הוזמנו להשתתף וסירבו. "זו זכותם", אמר אזולאי, "אבל כשאנו מדברים על פרויקט כזה שמעורר גלים בכל המדינה, השאלה היא אם עיריית ירושלים עוצרת את הרכבת כדי לעשות חושבים ולקבל חוות דעת משפטית".
צור השיבה כי "אנחנו בודקים את מקרה הולילנד שעבר גם עם מערכת התכנון הקיימת. הוועדה הייתה עם נציגי ציבור שממונים על-ידי ראש העיר ולא עם נבחרי ציבור, וזה השתנה בעקבות בג"צ של החברה להגנת הטבע ב-2000. הרבה מאבקים ויוזמות של הציבור נגד ממסד התכנון הביאו להחלטה צודקת, כמו להשאיר את עמק הצבאים כפארק פתוח או ההחלטה נגד תוכנית ספדי. ההחלטות התבססו על כך שהציבור הביא נתונים שלא היו בשיח בהתחלה וזה שינה החלטות תכנוניות".
ח"כ
יעקב אדרי (קדימה) אמר בדיון כי "איתרע מזלו של ראש הממשלה שכאשר הביאו את הרפורמה לכנסת התפוצצה פרשת הולילנד, אחרת היינו בסיפור מאוד קשה בהמשך. ברפורמה נותנים המון כוח לוועדה המקומית המורכבת מחברי המועצה ומי שמכיר את השלטון המקומי מקרוב יודע שהסיפור יהיה קטסטרופה. נצטרך להוסיף בלמים כדי להיות בטוחים שהרפורמה שתצא לדרך תהיה מתוקנת ונכונה ובלי טעויות שיביאו לאסון".
לדברי מהנדס עיריית ירושלים, שלמה אשכול, "עוד לא נמצא בן אדם שיודע מה יפה ומה לא, ויש דוגמאות רבות בהיסטוריה של בניינים או פסלים שנשפטו אז כדברים איומים ושלאורך השנים קרו בהם דברים יפים. בפריז היפהפייה הייתה זעקה ציבורית לא נורמלית לגבי מגדל אייפל, ותראו איך מתייחסים אליו היום". בוועדה המקומית תיבדק האפשרות להקפיא את בניית הולילנד לפי סעיף 77.