X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטת וינברג-נוטוביץ הורתה להשאיר את מאיר רבין במעצר מחשש שישבש את החקירה רבין טרם נחקר בחשדות החדשים קצין חיצוני הוכנס כדי "לאוורר" את החקירה ב"כ של רבין: "אולי סבורים שם החוקרים שעד המדינה על פניו לא מהימן"
▪  ▪  ▪
רבין. ממשיך לשתוק [צילום: בוצ´צ´ו]

למשטרת ישראל הגיע אתמול (א', 2.5.10) מידע חדש המעצים את החשדות נגד מאיר רבין. על חשדות אלה הוא טרם נחקר. כך התברר בדיון בהארכת מעצרו.
שופטת בית משפט השלום בראשון, עירית וינברג-נוטוביץ, הורתה על הארכת מעצרו ב-7 ימים של המתווך מאיר רבין, יום פחות ממה שביקשה המשטרה. מדובר בבקשה חמישית להארכת מעצרו של רבין אשר עצור 28 ימים. בקשת הארכת המעצר הוגשה באישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין.
המשטרה הגישה דוח סודי וביקשה לבצע פעולות חקירה נוספות רבות ביחס לפרשיות נוספות, שרק בימים האחרונים חלה בהן התפתחות והתקדמות וחומר החקירה בגינן התחזק. עילת המעצר העיקרית היא החשש כי רבין ישבש הליכי חקירה. הוא אינו משתף פעולה עם חוקריו דבר העשוי לגרום להארכת החקירה.
נציג המשטרה טען בדיון כי רבין הוא צומת מרכזי בפרשיות שוחד ושחיתות ציבורית, חלקן חשופות וגלויות וחלקן האחר סמויות. הוא ציין כי רבין אומנם לא נחקר אתמול ושלשום, אך "היחידה החוקרת לא שקטה על שמריה ולו לרגע ואין מדובר בגוזמה".
לדעת המשטרה, יש פרשות שהתעבו לכדי פרשות שהוחלט לגביהם שמצדיקות את הישארותו. עם זאת, בחר שלא לאמץ את המינוח "פרשיות חדשות", ואמר כי "ישנן פעולות שנולדו אתמול, ישנן פעולות שנולדו ביומיים האחרונים ובשבוע האחרון".
המשטרה מאשרת כי רבין עבד כשכיר אצל עד המדינה. על כך אמר בא-כוחו של רבין, עו"ד אלי כהן: "אין סיבה לחשוב אחרת (להמשך המעצר) מאשר אולי סבורים שם החוקרים שעד המדינה על פניו לא מהימן ומחפשים את החיזוק של העובד שלו כדי ליישר את גבו".

קשר בין רבין לאולמרט ולזקן

עוד אמר נציג המשטרה בדיון כי מקבלי השוחד נחקרו באופן חלקי. הוא ציין כי אין קשר עסקי בין רבין לאהוד אולמרט ולשולה זקן אך קיים קשר.
  • עו"ד כהן: זה נכון שבימי החקירה האחרונים של החשוד לא חקרתם אותו על פרטי העבירות אלא עשיתם ניסיונות שונים שיפתח את סגור פיו.
    נציג המשטרה: פעולות החקירה מצויות ... מגיש לבית המשפט מסמך וזה לעניות דעתי צריך שיניח את דעתו של בית המשפט ביחס לשאלה שנשאלתי.
    המסמך מתקבל ומסומן במ/3.
    עו"ד כהן: בדיון הקודם אמרת קצת יותר מזה.
    נציג המשטרה: הפקתי לקחים.
    עו"ד כהן: הסכמת שקציני משטרה בכירים שלא קשורים לחקירה משוחחים עם החשוד, מנסים לדובב אותו למסור גרסה.
    נציג המשטרה: מנסים אותו למסור גרסה זו תוספת שלך. נשאלתי בדיון הקודם האם נצטרך אדם נוסף שלא נמנה על צוות החקירה והוא דרגה בכירה מאיתנו ואישרתי את הדבר כמו גם אישרתי את נוכחותם של חוקרים נוספים שאינם נמנים על צוות החקירה.
    עו"ד כהן: מה המטרה של אותו קצין בכיר?
    נציג המשטרה: 28 ימים שברובם נחקר החשוד באופן פרונטאלי זה נכון לעניות דעתנו "לאוורר" את אותם האנשים שחוקרים את החשוד.
נציג המשטרה אמר כי הקצין הבכיר מכיר את החקירה באופן כללי ובאופנים אחרים שבהם הוא ביקש להתעדכן. על השאלה האם חקר לגבי הפרטים שעולים מהחקירה או שהוא דיבר עם החשוד על ליבו שישתף פעולה, הפנה לחומר החסוי שבפני בית המשפט.
  • נציג המשטרה: אומר לי החשוד שאפילו שאלה אחת הוא לא שאל אותו לגבי חומר החקירה.
    נציג המשטרה: מציג לבית המשפט את תשובתו של רב-פקד דודי נודלמן מצוות החקירה.
    - מתקבל ומסומן במ/4 -
באשר לשאלה האם כתב הקציו החיצוני מזכר השיב נציג המשטרה: "כל תשובה שלי בנוגע למתרחש בתוך חדר החקירות שקולה בעיני כמי שיכולה לשבש את המשך הליכי החקירה. השופטת אישרה לו שלא להשיב לשאלה לאחר שעיינה בחומר החסוי שלפניה.
בא-כוחו של רבין אמר עוד בדיון כי נציג מיחידה של המשטרה ביקש לקחת מרבין את המטלטלין שלו מבית המעצר. נציג המשטרה אמר כי הוא שומע על כך לראשונה והעריך כי אולי אותו נציג סבר לתומו שרבין הולך הביתה.
בהתייחסו לקצין שהגיע מחוץ לצוות החקירה אמר עו"ד כהן: "אותו קצין משטרה בכיר שלטענת חברי הגיע כדי לאוורר את החקירה לא חקר את מרשי לגבי פרטי החקירה. זה לא הייתה חקירה. זה היה מסע של שכנועים להביא את מרשי לידי מסירת גרסה. וזה לא דבר פסול. אבל לא צריך להסתיר את זה. שנסוגים מאותה דרך ובאים ואומרים יש פרשות חדשות צריך לחקור את החשוד לגביהם, זה מעמיד בסימן שאלה את מטרת המעצר. מותר לשכנע, אסור להחזיק במעצר כדי לשכנע. אפשר לשכנע גם כשחשוד משוחרר. אפשר להזמין אותו לחקירה והוא חייב להתייצב לחקירה. לא צריך לנעול את דלתות אבו כביר כדי שישתכנע. לטעמי זה המצב".

תאריך:  03/05/2010   |   עודכן:  04/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוארך בשבוע מעצר רבין: התגלה מידע חדש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מורשת רבין, מורשת מרשרשת.
אליהו חיים  |  3/05/10 22:15
2
יכול להיות שהוא פשע
צביקה .ג.  |  4/05/10 10:05
3
דיון ראווה
א.ב.י  |  5/05/10 17:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מוחמד מג'דלה, ששלח את שני שותפיו למעשה לגנוב נשק מהקריה, הודה במסגרת עסקת טיעון    במסגרת הפרשה נגנבו גם אקדח ופרטי כרטיס האשראי של הרמטכ"ל
אלעזר לוין
מהנדס העיר שהודיע בשבוע שעבר כי יתנגד לבניית המגדלים, שינה את דעתו ככל הנראה לאחר שפולאר וקרדן הציגו בפניו את אישורי התב"ע    עם זאת, נראה שתבוטל בניית מגדל רביעי, בן 32 קומות
TheMarker Online
"שאיפות הרשות להחליף את המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט מטילות צל כבד על המנהלים הבכירים", נכתב
אסף אקרמן
הפועל י-ם תרד לליגה א' אחרי 1:0 לבית"ר/שמשון. מכבי ב"ש-לוד 0:0
מיכל מרגלית
ח"כ כרמל שאמה בדיון בוועדת הפנים של הכנסת: די היה במבט אחד במפלצת הזו שניצבת על ההר כדי להגיד שמשהו רע קרה כאן"    מהנדס עיריית ירושלים: בוועדה המקומית תיבדק האפשרות להקפיא את בניית הולילנד לפי סעיף 77
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il