X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט פסק שהמשמורת על הילדים תינתן לאב באופן בלעדי לאור העובדה שהאם פגעה בקשריו עם ילדיהם ולא שיתפה פעולה עם הגורמים המטפלים האישה חויבה בהוצאות גבוהות
▪  ▪  ▪
השופט צבי ויצמן [צילום: בוצ´צ´ו]

שופט בית משפט לענייני משפחה בכפר-סבא, צבי ויצמן, דן בתביעת משמורת שהגישו הורים גרושים בעניין ילדיהם בן 13 האוטיסט ובן 10. הצדדים נישאו ביום: 25.6.92 והתגרשו ביום: 7.1.07 לאחר שחתמו על הסכם גירושין שאושר ע"י ביהמ"ש וקיבל תוקף של פסק דין. בהסכם הגירושין הסכימו הצדדים, שהקטינים יהיו במשמורתה של האם ולאב יינתנו הסדרי ראיה רחבים הכוללים לינת הקטינים עימו פעמיים בשבוע ובכל סוף שבוע שני. לאחר כחודש ממועד הגירושים, הגישה האישה תביעה לשינוי הסדרי הראיה וצמצומם וביקשה שיתקיימו "אך ורק במרכז הקשר תחת פיקוח קפדני". בתגובה הגיש האב תביעה בה עתר להעברת משמורת הקטינים לחזקתו.
לדברי האישה, בכל פעם שהילדים חזרו מביתו של האב, הם הראו סימני מצוקה קשים לאחר שהשליט אווירה של טרור, פחד ואלימות שהיו אף מנת חלקה ונגרמו להם נזקים בלתי הפיכים. האם הדגישה שהקטין האוטיסט החל לנהוג בתוקפנות ואלימות פיזית ומילולית לצד הסתגרות ובהייה בקירות משך שעות ארוכות. לטענת האישה, האב נוהג להחזיר את הילדים כשהם מוזנחים ומלוכלכים ומבלי שאכלו כנדרש. האישה הוסיפה שהאב סובל מבעיות פסיכולוגיות ופסיכיאטריות וטוען לקשרים עם "ישויות" ומטריד אותה בטלפונים ובמסרונים.
ומה השיב האב? לדבריו האם היא זו שמזניחה את הילדים, אינה דואגת לצרכיהם, מכריחה אותם לאכול מזון אורגני, מונעת מהם תזונה הולמת וטיפול רפואי נחוץ בשל אידיאולוגיות של "השתלבות עם הטבע". לטענתו, האם נוטלת סמים, הפכה ל"אובססיבית, מנותקת מהמציאות ומתנהגת באופן מוזר", האם "מלינה את הקטינים במיטתה יחד עם בן זוגה החדש, במקום להלינם במיטות נפרדות, ואינה מציבה לקטינים גבולות". האב הוסיף שהאם מטפלת בילד האוטיסט בשיטות המכאיבות לו תוך שהיא מאלצת אותו לצעוק ולבכות. עוד נאמר שהאם מונעת ממנו לשוחח עם הקטינים בטלפון ויוצרת ביניהם מצב של ניכור.
כל אחד מהצדדים עתר לקביעת משמורתם של הקטינים בידיו תוך צמצום הסדרי הראיה להורה האחר, ולאור זאת מינה השופט ויצמן, מומחה לבדיקת מסוגלותם ההורית של הצדדים שהמליץ מצידו על מינוי מתאמת הורית לצדדים. המומחה שלל את טענותיה של האם בדבר הצורך בצמצום הסדרי הראיה לאב והמליץ על הרחבתם. המומחה קבע שהאם עושה דברים שלא על דעתו של האב ואינה מיידעת אותו בעניינים הקשורים לילדים. המומחה הוסיף שהאם מערבת את הקטינים בויכוחים עם האב למרות שכלפי חוץ היא טוענת שאין לנהוג כך. באשר לאב קבע המומחה, שהלה אינו מהווה סכנה לילדים ושיטות הטיפול שלו אינן מזיקות. המומחה המליץ להעביר לאב את המשמורת על הקטינים וקבע שהותרת המשמורת בידי האם מביאה לשיתוק ולחוסר שיתוף פעולה בין הצדדים והדבר גורם נזק רב לקטינים. תסקיר רשויות הרווחה אישש את מסקנותיו המומחה ואימץ את המלצותיו. המתאמת ההורית עדכנה את ביהמ"ש שהאם סירבה לשתף פעולה עם הגורמים הרפואיים המטפלים בקטינים והובהר לה שהתנהגותה עלולה לפגוע בקטינים.
השופט ויצמן, שוחח עם הקטין בן ה-10 וזה אמר לו שהיה רוצה "שאבא ואימא יסתדרו קצת יותר" ויפסיקו לגרום לו אי נוחות. בפסק הדין מתח השופט ביקורת נוקבת על האם. לדבריו, ניסיונה של האם לייחס ולטפול על עורך דינה את אותן בְּדָיוֹת, שפורטו בכתב תביעתה, מלמדת על דרכה שלה וחוסר היושר בו נהגה בכל הקשור להליכי המשמורת. השופט קבע שהאם השמיצה את האב ורצתה לגרום לניכור בינו לבין הקטינים תוך העלאת תואנות שווא חסרות בסיס. השופט הדגיש שהאב שהיה קשוב להוראות והמלצות הגורמים המטפלים, ולצרכי הקטינים, "הוא הורה אשר ידאג לשמירת קשר תקין של הקטינים עם ההורה האחר, זאת בניגוד לתובעת אשר התנהגותה הנזכרת מעלה ספק של ממש האומנם היא רואה חשיבות בחיזוק וייצוב הקשר שבין הנתבע לילדיו".
בסופו של דבר נפסק שהמשמורת הקבועה בקטינים תימסר לאב והצדדים יהיו תחת פיקוח של מתאמת הורית למשך שנה נוספת. "מדי חצי שנה תעביר המתאמת תסקיר לעיונו של ביהמ"ש בכל הקשור להתנהלות הצדדים ובצורך להמשך התיאום ההורי". האם חויבה לשלם הוצאות משפט בסך 15,000 שקל.

מספר הליך: תמ"ש 17961/06 כפר-סבא
תאריך:  04/05/2010   |   עודכן:  04/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 צבי ויצמן / Tzvi Weitzman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכפישה את ה"אקס" והאשימה את עורך דינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המשפט בארץ - רולטה, משחק מזל
צ'יקו  |  4/05/10 03:29
 
- האב שילם שוחד לפושעות הסעד
הלא מאמין  |  4/05/10 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יהושע ויינשטיין, איש עסקים מניו-יורק, מבקש לרכוש את בנייני בצלאל על הר הצופים, ולפתוח במקום בית ספר ומרכז לאוטיסטים    תמורת המכירה תממן את בניית הקמפוס החדש במגרש הרוסים
ניו יורק טיימס
לפי אחת ההצעות, נמכרים 1,000 חשבונות בעלי 10 חברים לפחות תמורת 25 דולר לחשבון
ענבל בר-און
החוק קובע כי בתיקי פלת"ד לא ניתן להגיש חוות דעת פרטית    השופט נפתלי שילה קבע שאותם עקרונות אשר מצדיקים איסור זה בתביעות פלת"ד, יפים מקל וחומר בתביעות בענייני משפחה    פרשנות תכליתית בפעולה
מחלקה ראשונה
מת מפצעיו נער בן 16 שהוכה בידי אבי חברתו    אונס קבוצתי בבת 12    אב עיוור את בנו התינוק    התעללות אכזרית בניצולת שואה
אלעזר לוין
צ'רני עלול להפסיד מההקפאה 100 מיליון שקל    היזמים: קיבלנו התרים לחפירה, ויש להמשיך ולתת לנו את התרי הבנייה    העירייה תבדוק בחודשים הקרובים את המצב המשפטי והתכנוני    הפסדים כבדים לצ'רני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il