X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד רן אפק עתר לבג"צ בדרישה לחשוף מדוע מינתה השופטת טובה סיון את עו"ד שמואל קסוטו למנהל עיזבון של 40 מיליון שקל במקומו בעתירה נדרשים כלל בתיהמ"ש למנות מנהלי עיזבון רק מתוך מאגר המנהלים ולא על דעת עצמם, כפי שנקבע בהמלצות דוח ועדת הבדיקה בנושא מאוגוסט 2008
▪  ▪  ▪
שאלות עקרוניות בדבר שיקול בית-המשפט במינוי מנהלי עיזבון

מהו שיקול הדעת והאינטרסים המנחים שופטים, בעת מינוי נושאי תפקיד ממונים מטעם בית המשפט? זו השאלה העומדת בבסיס עתירה שהגיש (יום ג', 4.5.10) לבג"צ עו"ד רן אפק, באמצעות עורכי-דינו, חיים שטנגר וסער אטיאס, נגד סגנית נשיא בית המשפט לענייני משפחה ברמת-גן, השופטת טובה סיון, נגד מנהל בתי-המשפט, השופט משה גל, נגד סגן מנהל בתי-המשפט, השופט אלון גילון, נגד האפוטרופוס הכללי, עו"ד שלמה שחר ונגד עו"ד שמואל קסוטו, המשמש כמנהל עיזבון של קרובת משפחתו, ורדה בורשטיין ז"ל.
בעתירתו טוען עו"ד אפק, כי השופטת סיון החליטה על העברתו מתפקידו כמנהל עיזבונה של קרובת משפחתו שנפטרה ומינויו של עו"ד קסוטו, כמנהל עיזבון חלופי תחתיו, בלא שקיבלה את תגובת כלל היורשים, קודם להחלפת מנהלי העיזבון בעיזבון הנ"ל. לכן, לטענתו, בטל מינויו של עו"ד קסוטו כמנהל העיזבון.
בעתירתו טוען עו"ד אפק כי מדובר בעיזבון רב רכוש, הכולל עשרות דונמים של קרקע באבן יהודה, דירות ורחובות בעיר רמת-גן וקופת מזומנים גדושה, כאשר שוויו של עיזבון זה נאמד בהתאם לדוח שהגיש בשעתו, בלפחות 40 מיליון שקלים, ומכאן ברור גם העניין המוגבר שמעורר ניהול עיזבון זה.
בעתירתו לבג"צ, מבקש אפק כי בג"צ יפסיק, באופן מיידי, את כהונתו של עו"ד קסוטו כמנהל העיזבון, ויקבע כי כל פעולותיו, מעשיו ו/או מחדליו כמנהל עיזבון, החל מתאריך מינויו ואליך ועד למתן פסק-דין המורה על ביטול מינויו כמנהל עיזבון המנוחה, הינם בטלים ואינם מחייבים.
עורכי-דינו של עו"ד אפק ביקשו מבג"צ להורות בנוסף לשופטת סיון ולשופט גילון לגלות ולהסביר בפומבי מה היו השיקולים והקריטריונים שהנחו את סיון לבחור דווקא בעו"ד קסוטו כמנהל עיזבון המנוחה, במקומו של עו"ד אפק, שעה שלמיטב ידיעתו של עו"ד אפק, לא היה לעו"ד קסוטו כל ניסיון שהוא בניהול עיזבונות, בתקופה שמינתה אותו השופטת סיון, לתפקיד מנהל עיזבון המנוחה.

סוגיות דיוניות, חוקתיות וציבוריות בנושא מינויים של בעלי תפקידים בשכר

עתירתו של עו"ד אפק מעלה שאלה דיונית, חוקתית וציבורית חשובה מן המעלה הראשונה, שכן באי-כוחו דורשים מבית משפט העליון להורות לשופט גל, מנהל בתי-המשפט, להנהלת בתי-המשפט ולאפוטרופוס הכללי, עו"ד שלמה שחר, לפעול במהירות הראויה ותוך זמן סביר ולהביא להקמת מאגרי עורכי-דין ורואי-חשבון פומביים, פתוחים, שקופים ושיוונים, לצורך מינויים של מנהלי עיזבון, אך ורק מתוך מאגרים אלה, כדי לתרום לביסוס עיקרון השקיפות, בכל הקשור למינויים של בעלי תפקידים בשכר, הממונים לתפקידם בידי בתי-משפט בישראל, וכדי למנוע טענות, בדבר העדפה או בדבר אפליה פסולה, כמו גם בשאלות של פגיעה בשוויון, או מינוי תוך שיקולים זרים או מתוך ניגוד עניינים.
בעתירה מעלה עו"ד רן אפק נושא שנדחק אל השוליים של ועדת הבדיקה בנושא מינויים של בעלי תפקידים בשכר על-ידי בתי-המשפט, הכוללים גם מנהלי עיזבון, כאשר כיו"ר הוועדה שימשה נציבת תלונות הציבור על השופטים ושופטת בית משפט העליון בדימוס, השופטת טובה שטרסברג-כהן וחברי הוועדה היו נשיא בית-הדין הארצי לעבודה, השופט סטיב אדלר ונשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה, השופטת הילה גרסטל.
בעתירה נדרשים המשיבים לפעול במהירות הראויה ותוך זמן סביר ולהביא לאימוץ מסקנות והמלצות "דוח ועדת הבדיקה בנושא מינויים של בעלי תפקידים בשכר על-ידי בתי-המשפט מחודש אוגוסט 2008.
במסגרת העתירה מבוקשים גם צווי ביניים שימנעו מעו"ד קסוטו מלהוסיף ולהמשיך בתפקידו, כמנהל עיזבון המנוחה, עד למתן פסק-דין סופי בעתירה וכן למנוע מכלל בתי-המשפט ובתי-הדין בישראל, בכלל ומבית משפט קמא בפרט, להוסיף ולמנות מנהלי עיזבון על דעת עצמם שלא מתוך המאגרים, כאשר עד להקמת המאגרים הללו, ימונו מנהלי עיזבון, בידי ועדת אד-הוק, שחבריה יהיו נציג לשכת עורכי-הדין בישראל; נציג המחלקה לניתוב תיקים בבית המשפט שבו נוצר הצורך במינוי מנהל עיזבון; שופט שימנה נשיא או סגן נשיא בית המשפט בבית המשפט שבו נוצר הצורך במינוי מנהל עיזבון ונציג לשכת רואי-החשבון.
טרם ניתנה החלטה בעתירה, שהועברה לעיונו של השופט התורן בבג"צ.

תאריך:  04/05/2010   |   עודכן:  04/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עתירה לבג"צ: מדוע הוחלף מנהל עיזבון המיליונים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
באמת מעניין איך בוחרים מנהל
נמאס מהשחיתות  |  5/05/10 02:33
2
שופטים שולפים ציפורניים לארוחה ל"ת
מתבייש בשופטים  |  5/05/10 12:37
3
שופטים,עו"ד יעשו הכל עבור כסף
חי בחלום רע  |  5/05/10 12:43
4
גם שופטים הפכו לקומבינטורים??? ל"ת
פוקסי  |  5/05/10 14:55
5
כל הכבוד מר אפק, העם איתך! ל"ת
הרוזן  |  6/05/10 02:33
6
נשמע מאד חשוד נראה אם העליון
דודו ביתן  |  7/05/10 09:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
התינוק נפל בעת משחק ישירות על קרש שהמסמר בלט ממנו    המסמר לא פגע במוח והרופאים הצליחו לחלצו    [הדמיה תלת מימדית של הקרש והמסמרים הנעוצים במצחו]
מערכת אתר ערוץ הספורט
קשר בארסה לא מוותר על אליפות, גם במחיר המונדיאל (ישיר באתר)
רן פרחי, רוני ביאלר
בחמישה אתרים הקשורים לממשלת ירדן מדינת ישראל לא קיימת    לפעמים קיימת מדינת תל אביב
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה מנתוני האגודה למלחמה בסרטן    שיעור המאובחנים בסרטן העור הממאיר בשלב המוקדם עלה פי 3.5    קיים קשר בין תזונה ליכולת ההגנה על העור
עידן יוסף
מחיר היעד עד שנת 2014 יגיע ל-2.57 אגורות    את תעריפי השלמת המסרון שוקל שר התקשורת להפחית מתעריף של כ-2.8 אג' למסרון, לתעריף של כ-0.19 אג'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il