X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנאשם ביקש רשות ערעור לבית המשפט העליון על פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שגזר עליו 6 חודשי מאסר בפועל הבקשה נדחתה ונקבע כי אין זה המקרה להתערב בו
▪  ▪  ▪
מעל חצי קילו קנבוס נתפס ברשותו [צילום אילוסטרציה: מפלג הסמים ימ"ר ת"א]

ניצן שורר (53) הגיש לבית המשפט העליון בקשה למתן רשות ערעור על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה, שדחה את ערעורו על פסק דינו של בית משפט השלום בחדרה. נגד שורר הוגש כתב אישום שייחס לו עבירה של החזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית. נטען כי החזיק בביתו סם מסוג קנבוס במשקל של 574.75 גרם נטו, ללא היתר כדין או אישור מהמנהל. שורר הודה בעובדות כתב האישום והופנה להכנת תסקיר מטעם שירות המבחן לעניין העונש. מן התסקיר עלה כי שורר משתמש בסמים במשך 25 שנה במסגרת חברתית והביע חשש שהרשעתו תפגע בעבודתו. לאחר שנמצא נקי מסם בבדיקה שנעשתה לו, ובשל העובדה שהצהיר כי יימנע בעתיד משימוש בסם, המליץ שירות המבחן שלא להרשיעו ולהטיל עליו צו שירות לתועלת הציבור בהיקף של 300 שעות ובתקופת המבחן יעבור בדיקות שתן אקראיות.
בית משפט השלום לא קיבל את המלצת שירות המבחן וקבע שגם אם לשורר אין עבר פלילי והוא עובד בעבודה הדורשת ממנו אחריות, אין להתעלם מהודאתו כי הוא משתמש בסם במשך שנים רבות, ודי בכך להצדיק דחיית הבקשה לאי-הרשעה. עוד נקבע כי שורר מצדד בשימוש בסם וחרדתו מהענישה הביאה אותו לעשות מאמץ להימנע משימוש בסם.
לא מעידה חד-פעמית
שורר הורשע ובית משפט השלום גזר עליו 6 חודשי מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, 4 חודשי מאסר על תנאי, קנס בסך 2,500 שקל והתחייבות כספית בסך 3,000 שקל.
שורר ערער על פסק הדין לבית המשפט המחוזי בחיפה, שקבע כי אין מדובר במעידה חד-פעמית אלא בשימוש ארוך-שנים בסמים ודחה את הערעור.
בבקשת רשות הערעור לבית המשפט העליון טען שורר, כי עובדות כתב האישום לא תמכו במסקנה שההחזקה נעשתה שלא לצריכה עצמית, והיה מקום לקבוע את התיק להוכחות בסוגייה. כמו-כן שיש לבטל את פסקי הדין של הערכאות הקודמות ולהורות לבית משפט השלום לשמוע הוכחות בשאלת טיב החזקת הסם. המדינה השיבה כי בקשתו של שורר אינה מעלה שאלה בעלת חשיבות משפטית עקרונית המצדיקה מתן רשות ערעור. המדינה הדגישה שלפי הוראות פקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], תשל"ג 1973, קיימת חזקה שכמות הסם אותה החזיק שורר על-פי הודאתו, הינה שלא לצריכה עצמית והוא לא הציג ראיה לסתור חזקה זו.
"בדין הורשע במיוחס לו"
שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, דחה את בקשת רשות הערעור. "מושכלות ראשונים, עליהם חוזר בית משפט זה השכם והערב, הם כי רשות ערעור ניתנת רק במקרים חריגים, המעלים שאלות בעלות חשיבות חוקתית; מקרים, בהם יש לתרום לאחידותה של ההלכה; מקרים, בהם ישנה חשיבות עניינית לבעיה משפטית המועלית בהם; מקרים בהם יש חשיבות ציבורית בעניין. במקרה שלפניי הבקשה אינה מעוררת שאלה משפטית עקרונית, אשר תצדיק דיון בגלגול שלישי. מסיבה זו בלבד דין הבקשה להידחות".
לדבריו, שורר הורשע בצדק בעבירה של החזקת סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית. "מהודאתו של המבקש בעובדות המפורטות בכתב האישום, עולה בבירור כי העובדות בהן הודה מקימות את היסודות הנדרשים להרשעתו בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום, על-פי פקודת הסמים. סעיף 31(3) לפקודת הסמים קובע כי מי שהחזיק סם בכמות העולה על הכמות המפורטת לצידו בתוספת - חזקה שהחזיק בסם שלא לצורך צריכתו העצמית ועליו הראיה לסתור. בתוספת השנייה מפורטת הכמות לצריכה עצמית של סם מסוג קנבוס, והיא עומדת על 15 גרם. מכאן ברור כי החזקה שבחוק קובעת כי כמות של 574 גרם - הכמות בה הודה המבקש, כמפורט בכתב האישום - הינה שלא לצריכה עצמית. לא נראה כי המבקש הביא איזו שהוא בדל של ראיה לסתירת חזקה זו ועל כן בדין הורשע במיוחס לו".

מספר הליך: רע"פ 10423/09 בית משפט העליון
תאריך:  06/05/2010   |   עודכן:  06/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתפס עם קנבוס ונידון ל-6 חודשי מחבוש ולקנס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
רבין: נשאלתי רק בפרשת הולילנד    בא-כוחו: שלפו אותו מבית הכנסת ולא נתנו לו להתפלל
ענבל בר-און
הבעל הורחק בצו הרחקה משום שבית משפט השלום שוכנע שהוא "הפכפך", אשר "אינו מסוגל להשתלט על עצמו בנוכחות אשתו"    ביהמ"ש המחוזי - בכדי לשלול זכות קניינית צריך הרבה יותר מזה    הבעל הוחזר, האישה תשלם הוצאות
אלעזר לוין
רוב הדוברים אופטימיים: המשבר ביון לא ישפיע על ישראל, הצמיחה תימשך    רק ורד דר פסימית
עידן יוסף
במכתב לראש הממשלה דורשת הח"כית ליישם את לשון החוק המחייב השתתפותן של נשים בשיחות הקרבה עם הפלשתינים
עופר וולפסון
בעתירה שהגישה עמותת אמנות לעם לבג"צ, היא גורסת כי שרת התרבות מבקשת להעביר להסתדרות הציונית כ-12 מיליון שקל מכספי הציבור ללא מכרז ובניגוד לחוק יסודות התקציב    "לבנת לא הצליחה להחליף את הנהלת אמנות לעם באנשי שלומה ומקורביה ולכן הקימה לעצמה חברה פרטית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il