X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה מצא כי לעבריינים בישראל יש סיבה נוספת לחייך: מכלל פוטנציאל המיסוי של אלפי עבריינים שהכנסתם נובעת מפעילות בלתי-חוקית, הוצאו ברשות שומות לכמה עשרות בלבד, ולגבי רובן אף לא נגבו המיסים
▪  ▪  ▪
פושעים ונהנים [אילוסטרציה: פלאש 90]

רשע וטוב לו? הרשות המיסים אינה משקיעה מאמצים משמעותיים לגביית מס שמקורו בפעילות בלתי חוקית - כך קובע (יום ג', 11.5.10) מבקר המדינה, בדוח הביקורת שלו לשנת 2009.
ראו: הנוסח המלא של הדוח.
מכלל פוטנציאל המיסוי של אלפי אנשים שהכנסתם נובעת מפעילות מעין זו, הוצאו ברשות שומות לכמה עשרות בלבד, ולגבי רובן אף לא נגבו המיסים.
כדי למנוע הברחת נכסים צריכה הרשות להוציא שומות לעבריין ולעקל את נכסיו כבר בשלב החקירה. ע"פ בדיקת המבקר, הועלו ליקויים ביישום הליך זה. מתוך עשרות אנשים ותאגידים שנישומו בגין הכנסותיהם הבלתי חוקיות, הרשות גבתה כאמור רק שיעור מזערי מסכומי המס בשומות שהוצאו להם ושלגביהם נמצאו ממצאים פליליים.
עוד הועלה, כי יכולת הרשות לטפל בענף נותני שירותי המטבע, המוגדר על-ידי הרשות כקבוצת סיכון בתחום הלבנת כספי פשיעה, לוקה בחסר. מבין 1,335 נותני שירותים אלה, ל-358 (כ-27%) אין כלל תיק במס הכנסה.
שורה של ליקויים בסיסיים
בדיקת הנושא נערכה ע"י משרד המבקר בין ינואר לספטמבר 2009, לסירוגין. הביקורת נעשתה בהנהלת רשות המיסים, במשרדים אזוריים של מס הכנסה ובמשרדים אזוריים של מע"מ. בירורי השלמה נעשו במשרד האוצר, במשטרת ישראל, במשרד המשפטים, וברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור.
הביקורת מצאה שורה של ליקויים בסיסיים בפעילות הרשות ובטיפולה במיסוי ההכנסות הבלתי חוקיות: היעדר אחזור מידע מתקדם; מידע חסר במערכת המחשב; היעדר סיווג מודיעיני מתאים לעובדי החקירות; היעדר סיווג ענפי ממוחשב לפעילות הכלכלית הבלתי חוקית; היעדר גמישות בטיפול במידע המודיעיני; וחוסר תיאום בין אגפי המס בעת הוצאת שומות.
יש לציין, כי החוק לאיסור הלבנת הון חל על "עבירות מקור", שהן עבירות המתאפיינות בחומרה יתרה. העלמת מס אינה כלולה בעברות אלה, ולכן, משנאסף במשטרה או ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור מידע הקשור להעלמות מס, הוא אינו מועבר באופן שגרתי לרשות. אי לכך לא מועבר לרשות המיסים מידע בעל ערך רב שנצבר ברשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובמשטרה אגב חקירות הלבנת הון. בימים אלה מופץ במשרד המשפטים תזכיר לתיקון החוק, אך אין בו פתרון למצב האמור.
המבקר קובע בדוח כי מן הראוי שרשות המיסים תפעל להיערכות מקיפה, יעילה ואפקטיבית בתחומי תוכניות העבודה, איסוף ועיבוד של מידע על הכנסותיהם של מורשעים בעברות פליליות ובמשלוח דרישות להגשת הצהרות הון ודוחות על ההכנסה מעבריינים. כמו קובע המבקר כי על הרשות לפעול לאיתור פעילותם העסקית של העבריינים, לטפל בליקויים הבסיסיים ובכלי הפעולה שלה ולטפל במי שמוגדרים קבוצות סיכון בתחום הלבנת כספי העבריינים.

תאריך:  07/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים כמעט שאינה גובה מיסים מעבריינים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש מיסוי על רווחי שוד וגניבה ? ל"ת
רוצה להבין  |  11/05/10 20:02
2
הם עצמם עבריינים ל"ת
אזני המן  |  11/05/10 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אייל גרוסברד
הבלוג: על 3 שחקנים שאיש לא ספר וביצעו מהפך שמשליך על הפלייאוף
ורד רמון ריבלין
הפרשן הפוליטי של חדשות 10 ל"ליידי גלובס": "עיתונאי מהסוג שלי לא יכול להיות יאיר לפיד; אני דואג שלא יהיו לי חברים במעגלי העשייה כמו לו. אין לי חבר פוליטיקאי או איש עסקים משמעותי"    "הקשרים בין ארי שביט וביבי עמוקים מדי, והקשרים עם ברק ועם עומרי שרון בעייתיים"
איציק וולף
כתב אישום חמור הוגש נגד מנחם אדרי, ראש ישיבה בן 31 מירושלים, שירה באלי ליברטי שהתגורר בישיבה    הדיח אותו לשתוק בחקירת המשטרה ואף העניק לליברטי ולמשפחתו טובות הנאה
ערוץ הכנסת
ערוץ הכנסת - ערוץ 99 - הרגעים המצחיקים ממליאת הכנסת והוועדות. מתוך אייכלר יעקב, חמישי ב-21:30
איציק וולף
בשעות הלילה הציתו אלמונים אש בבית העלמין היהודי העתיק בחברון    ביישוב היהודי זועמים על כך שאיש לא גינה את ההצתה    במשטרה טוענים כי לא מדובר כלל בהצתה    חשש במערכת הביטחון מפני מלחמת דת שתתפרץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il