X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה קובע כי פתיחת משק החשמל לתחרות היא עדיין חזון רחוק הגורמים הרלוונטיים לא הכינו אומדן של עלות ביצוע השינוי המבני בחברת החשמל, ולא בדקו כיצד להעביר את נכסיה לחברות אחרות
▪  ▪  ▪
השינוי המבני במשק החשמל יארך עוד זמן רב [אילוסטרציה: פלאש 90]

הגורמים הממשלתיים לא יישמו את רוב החלטות הממשלה בנוגע לשינוי המבני במשק החשמל, וחברת החשמל היא עדיין מונופול מלא בתחום - כך קובע (יום ג', 11.5.10) מבקר המדינה בדוח הביקורת שלו לשנת 2009.
ראו: הנוסח המלא של הדוח
בחודשים פברואר 2009 עד אוגוסט 2009 בדק משרד מבקר המדינה את הפעולות לביצוע השינוי המבני במשק החשמל. הבדיקה נעשתה במשרד התשתיות, במשרד האוצר, ברשות החברות, ברשות החשמל ובחברת החשמל עצמה.
במועד סיום הביקורת נמצא כי שתי חברות ממשלתיות שבבעלות המדינה - חברת ניהול המערכת וחברת תחנות ייצור - שהוקמו באוקטובר 2008 על-פי החלטת ממשלה מיוני אותה שנה, טרם החלו לפעול, ופעילות ניהול המערכת עדיין מבוצעת בידי חברת החשמל.
הבדיקה העלתה כי הגורמים הממשלתיים טרם מצאו דרך שתאפשר להעביר מחברת החשמל לחברת ניהול המערכת את הנכסים הנדרשים לשם ניהול מערכת החשמל או דרך שתאפשר להקימם מחדש.
בנוסף, טרם נקבע הסדר לחלוקת נכסי חברת החשמל - ששוויים הכולל הוא כ-74 מיליארד שקל - בין החברות שיוקמו, ולא נקבעו כללים לאופן חלוקת נכסים שישמשו יותר מחברה אחת. בעיה נוספת העומדת על הפרק, היא שהגורמים הממשלתיים טרם קבעו הסדר לטיפול בהתחייבויות חברת החשמל, המסתכמות בכ-57.5 מיליארד שקל, לאחר ביצוע השינוי המבני.
מבקר המדינה מצא כי הגורמים הממשלתיים כלל לא הכינו אומדן של עלות ביצועו של השינוי המבני הכוללת, בין היתר, פיצויי פרישה והטבות בסכומים גדולים לעובדים, כגון מענקים ותוספות שכר. נמצא כי לא נקבעו המקורות הכספיים למימון השינוי המבני, חוץ מאשר בשני נושאים - נושא התשלומים לעובדים (אשר ימומן באמצעות תעריף החשמל) ונושא הקמת חברת ניהול המערכת וחברת תחנות הייצור (שהקמתן תמומן באמצעות תעריף החשמל ומקורות מימון אחרים אשר "ייקבעו, ככל הנדרש, על-ידי גורמי המדינה הרלוונטיים").
המבקר מסכם את בעייתיות הטיפול בנושא באומרו כי "מן הראוי שמשרד התשתיות, משרד האוצר, רשות החברות ורשות החשמל ינתחו את הסיבות לחוסר ההצלחה לבצע את השינוי המבני במשק החשמל, יפיקו לקחים ויגבשו תוכנית שינוי מבני מתוקנת ולוח זמנים לביצועה, שתאפשר להוציא לפועל את הרפורמה".
המבקר מציין כי הוצאת השינוי המבני במשק החשמל מן הכוח אל הפועל חשובה למשק בישראל במטרה לפתח בו תחרות ולייעל אותו, לשתף גורמים מהמגזר הפרטי שיגדילו את כושר הייצור במשק ויתרמו לגיוון מקורות האנרגיה וכדי שמשק החשמל לא יתבסס רק על חברת החשמל כיצרנית העיקרית במשק.

תאריך:  07/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרפורמה במשק החשמל תקועה: הממשלה לא יישמה ההחלטות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אוהד פיטר
הגולש אוהד פיטר מביא את סיפורו לפני UFC113 (ישיר באגו טוטאל)
מערכת אתר ערוץ הספורט
משאל איגוד העיתונאים: פרגי שני במאמנים, ומי יהיה מלך השערים במונדיאל?
עופר וולפסון
מבקר המדינה מצא כי לעבריינים בישראל יש סיבה נוספת לחייך: מכלל פוטנציאל המיסוי של אלפי עבריינים שהכנסתם נובעת מפעילות בלתי-חוקית, הוצאו ברשות שומות לכמה עשרות בלבד, ולגבי רובן אף לא נגבו המיסים
אייל גרוסברד
הבלוג: על 3 שחקנים שאיש לא ספר וביצעו מהפך שמשליך על הפלייאוף
ורד רמון ריבלין
הפרשן הפוליטי של חדשות 10 ל"ליידי גלובס": "עיתונאי מהסוג שלי לא יכול להיות יאיר לפיד; אני דואג שלא יהיו לי חברים במעגלי העשייה כמו לו. אין לי חבר פוליטיקאי או איש עסקים משמעותי"    "הקשרים בין ארי שביט וביבי עמוקים מדי, והקשרים עם ברק ועם עומרי שרון בעייתיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il