X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רק 7% מן הציבור מוטרדים מנושא איכות הסביבה אלו ממצאי סקר שבוצע לקראת כינוס "סביבה ירוקה" שיתקיים מחר במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון
▪  ▪  ▪
כישלון של המשרד [צילום: שירן בן יעקב]

7 אחוזים בלבד מקרב הציבור מוטרדים יומיומית מנושא איכות הסביבה. זהו אחד מממצאי סקר "גיאוקרטוגרפיה" שבוצע לקראת כינוס "סביבה ירוקה" שיתקיים מחר, יום ג', 11.5.10, במרכז לעיצוב ולטכנולוגיה אריאל בשומרון. שיעור זה נמוך מן העניין היומיומי במצב השחיתות במדינה, שהעסיק 14% מן הנשאלים. בסקר, המייצג את כלל אוכלוסיה היהודית (מדגם של 500 נשאלים), הנושא הביטחוני הוא המעסיק את מרב הציבור - 33% מן המשיבים.
כינוס "סביבה ירוקה" יתקיים בהשתתפות השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן. במהלכו ישודר ראיון עם שר התמ"ת בנימין (פואד) בן-אליעזר. את הכינוס יפתח מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות, אברהם נובוגרוצקי, אשר יעניק מלגות לסטודנטים נבחרים. בכינוס תתקיים תערוכה שבה יוצגו כ-50 פרויקטים 'ירוקים' של הסטודנטים במגוון מחלקת ההנדסה, העיצוב והתקשורת.
ממצאים נוספים שעלו מן הסקר: לגבי הרצון באיזה תחום מבין מספר תחומים על המדינה להשקיע יותר תקציבים, שיעור נמוך של 8% בלבד ציינו כי יש להשקיע תקציבים בפיתוח טכנולוגיות לשמירה על איכות הסביבה, בעוד שתחומים אחרים ובראשם החינוך (49%) צוינו בשיעורים גבוהים יותר.
בנייה ירוקה במקום יוקרה אישית
44 אחוזים מן הציבור חושבים כי המשרד לאיכות הסביבה כשל בטיפול בבעיות הקשורות לאיכות הסביבה. שיעור זה כפול משיעור אלו המאמינים כי המשרד הצליח בטיפול בבעיות אלו (22%).
בסדרת שאלות על הנכונות של הציבור להשקיע משאבים אישיים, נמצאה נכונות גבוהה לתרומה אישית לנושא איכות הסביבה: 42 אחוזים מן הציבור חושבים או בטוחים שיהיו מוכנים לרכוש מוצר ידידותי לסביבה בתוספת תשלום משמעותית, לעומת שיעור דומה של 46 אחוזים שחושבים או בטוחים שלא ירכשו מוצר ידידותי לסביבה בתוספת כזו.
כמחצית מן הציבור (51%) יעדיפו לרכוש דירה יקרה יותר הבנויה בשיטת הבנייה הירוקה, בהנחה כי בטווח הארוך דייר הבית יחסוך כסף. מנגד, ציינו למעלה משליש מן הציבור (35%) כי יעדיפו מחיר נמוך על-פני בנייה ירוקה.
שיא הנכונות מתבטא ברכישת דיור על-פי עקרונות הבנייה הירוקה, שאינה כרוכה בהכרח בעלות נוספת - 61% מן הציבור יעדיפו כך, על פני 28% שיעדיפו יוקרה אישית, דהיינו: רכישת בית או דירה יוקרתיים ומרשימים הן מבפנים והן מבחוץ.
גברים - מוכנים להקדיש כספים
נושא איכות הסביבה מעסיק יותר את הגברים, אשר גם מוכנים יותר להקדיש תקציבים לתחום. באופן מפתיע, בעלי השכלה אקדמית מתעניינים יחסית פחות באיכות סביבה, ויותר בשחיתות, ויחסית מוכנים להשקיע יותר בחינוך מאשר באיכות הסביבה. יחד עם זאת, הם גם אלה שמאשימים יותר את המשרד לאיכות הסביבה בבואו לטפל בבעיות הסביבה. בעלי הכנסה הגבוהה מן הממוצע מוכנים יותר להשקיע כספים ציבוריים באיכות הסביבה, וגם לרכוש מבני מגורים ידידותיים לסביבה.
אזור המגורים והתנאים הסביבתיים ששוררים בו משפיעים על המודעות לחשיבות הנושא: באזור חיפה והצפון, נושא איכות הסביבה מעסיק 9.2% מן הנשאלים, לעומת 2.3% בלבד באזור ירושלים. המשרד לאיכות הסביבה כשל יותר לפי דעת הנשאלים הגרים באזורים הסובלים מבעיות סביבתיות שיש להן השפעה על בריאות תושביהם.
בחיפה והצפון 46.9 אחוזים סבורים כי המשרד כשל, ובאזור באר-שבע והדרום - 51.1 אחוזים חושבים כי המשרד כשל, לעומת כשליש בלבד מבין הנשאלים שגרים באזור ירושלים והשרון.
מתברר כי הדור הצעיר, בגילאי 34-18, מייחס באופן מובהק חשיבות רבה יותר לנושא זה מן הגילאים הבוגרים ממנו, בייחוד גילאי 55+, ומוכן להשקיע בטכנולוגיות שיתרמו לאיכות הסביבה פי שלושה מן הדור המבוגר (12.2% מול 4.1% בהתאמה).

תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  10/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הציבור הישראלי אינו מוטרד מאיכות הסביבה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תלם יהב
כלי תקשורת רבים מדווחים כי ראש ממשלת איטליה ואשתו, ורוניקה לאריו, סיכמו את כל התנאים להסכם הגירושין ביניהם    לאריו תקבל כ-5.5 מיליון דולר בשנה, ותשמור את הווילה היוקרתית של השניים
תלם יהב
שלושה תושבי ניו מקסיקו מואשמים בכך שהתעללו בצעיר אינדיאני בן 22 הלוקה בנפשו    השלושה חרטו על זרועו צלב קרס, סיפרו את ראשו בצורת צלב קרס וכתבו על עורפו "כוח ללבנים"
עידן יוסף
בלשים שנסעו ברכב לידו הבחינו בסיגריה המגולגלת    דיווח בעניינו הועבר ללשכת עורכי הדין
עידן יוסף
שלושה מבתי המושב עלו באש    תנועת הרכבות משובשת עקב שריפות באזור המושבות    האש פגעה במערכת איתות הרכבות
יואב יצחק
עדות מפי עד ראיה: יוסי אולמרט נראה עצבני. הוא הגיע לסניף אחוזה של בנק לאומי עם כמויות גדולות של כסף במזומנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il