X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה קובע כי משרד החוץ הוציא כרבע מיליון דולר בשנה על בתי-ספר פרטיים לילדים של אנשי הנציגויות בניו-יורק זאת בזמן שהייתה אפשרות לשלוח אותם לבתי ספר ציבוריים טובים לא פחות דירת השרד של הקונסול היא מהיקרות במנהטן הקונסול עצמו לא שמר כלל על קשר עם משרד החוץ בירושלים
▪  ▪  ▪

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, קובע בדוח השנתי (יום ג', 11.5.10) כי הקונסוליה הכללית של ישראל בניו-יורק פועלת מבלי שיהיה קיים קשר שוטף בינה לבין משרד החוץ לשם עידכון, הפריה הדדית ושיתוף פעולה. כמו-כן התגלה כי הציבור מממן דירת שרד עבור הקונסול במחיר יקר פי שניים ויותר מעלות דירות שרד של בכירים אחרים.
בין היתר נמצא כי דיווחי הקונסול הכללי בכתב למשרד היו דלים במספרם ובהיקפם, והוא המעיט לשלוח למשרד הערכות מצב ולדווח על פגישותיו עם אישים מקומיים. דיווחיו לא היו בחתימתו אלא בחתימתו של עובד מקומי ישראלי שהיה מנהל לשכתו; מנהל הלשכה חתם גם על דיווחים על פגישות שלא נכח בהן. הקונסול הכללי גם לא קיבל משוב מהגופים במטה המשרד שאליהם נשלחו הדיווחים והערכות המצב.
עוד נקבע כי מקצת השליחים שפעלו במסגרת הקונסוליה לא עברו מסלול הכשרה והדרכה, או שעברו מסלול הכשרה חלקי לפני שהחלו בתפקידם, ולכמה מהשליחים לא היה ניסיון קודם מתאים לתפקיד.
"המשרד לא הקפיד לדרוש מכל השליחים שסיימו את תפקידם בניו-יורק להכין דוח סיום תפקיד, שהוא כלי חשוב לעובד המחליף ללימוד התפקיד החדש. מקצת השליחים נזקקו לחלק ניכר משבוע ההתארגנות המוקדמת לשם התארגנות אישית, ולא נותר להם די זמן לחפיפה המקצועית", ציין המבקר בדוח.
עוד נקבע כי משרד החוץ אישר למרבית ילדי השליחים ללמוד בשנת הלימודים 2009-2008 בבתי ספר פרטיים יהודיים ולא-יהודיים בלי שקבע את סכום ההשתתפות המרבי בשכר הלימוד. הסכום ששולם היה בין 10,000 דולר ל-30,000 דולר לתלמיד בשנה, ובסכום כולל של כ-226,000 דולר. שאר הילדים למדו בבתי-ספר ציבוריים, שרמתם טובה והלימוד בהם אינו כרוך בתשלום.
כמו-כן שילם המשרד עבור דירת השרד של הקונסול הכללי שכר-דירה הגבוה פי שניים ויותר משכר הדירה עבור שתי דירות שרד אחרות של בעלי תפקידים בכירים באזור מנהטן.
לקונסוליה ולנציגות הישראלית באו"ם הוקצו בתקן שש משרות להעסקת עובדי משק-בית בבתיהם של ראשי הנציגויות. נמצא שלסגן השגרירה לאו"ם הוקצו 1.75 משרות לעבודות ניקיון, יותר מפי שלושה מכפי שנקבע בתקנון.
בשולי הדברים ציין המבקר עוד, כי קצין המינהלה של הקונסוליה לא פיקח על אופן ניהול החנות הפטורה ממיסים, המנוהלת בידי המשלחת הביטחונית עבור כל המשלחות שבניו-יורק, וגם לא בדק את הדיווחים הכספיים החודשיים ואת החישובים שנעשו לקביעת חלוקת הרווחים בין המשלחות.
"הביקורת של משרד מבקר המדינה על תחומי מינהל וכספים העלתה שככלל שתי הנציגויות פועלות על-פי סדרי מינהל תקין. עם זאת הועלו כמה ליקויים שחלקם נוגעים לכלל נציגויות ישראל בחו"ל ולכן על המשרד לעשות לתיקונם באופן מערכתי. במהלך הביקורת החלו המשרד והוועדה הבין-משרדית לשכר ולתנאי שירות בחו"ל שבמשרד האוצר לנקוט צעדים לתיקונם של חלק מהליקויים. עם זאת על משרד החוץ לפעול לתיקונם של כמה ליקויים נוספים ולהקפיד על פעולה תקינה בהתאם לתקנון שירות החוץ ולהוראות שכר ותנאי שירות בחו"ל של הוועדה הבין-משרדית", לשון הדוח.

תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דירת השרד של הקונסול יקרה פי 2.5 משל אחרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי בסוק, עירית רוזנבלום
שר האוצר שטייניץ: "תעודת כבוד למשק הישראלי"    שגרירי 31 המדינות הצביעו בעד צירופה של ישראל לארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח
סער גמזו
חברי הקמפיין "חרם! תומכים במאבק הפלשתיני ל-BDS (חרם, שלילה וסנקציות) על ישראל מבפנים" הכינו קליפ שקורא לאלטון ג'ון לבטל את ההופעה בישראל
עופר וולפסון
המרכז החדש צפוי להעסיק עד סוף שנת 2010 כ-150 מהנדסי מחשבים וארכיטקטי תוכנה שיעבדו בשתיים מחברות הבנות של ב.א.ט.מ - NGSoft ו-Vigilant [צבי מרום באירוע חניכת הסניף החדש / צילום: יח"צ]
עידן יוסף
תנועת אומ"ץ עתרה נגד סגירת התיק של אולמרט בפרשה וטענה לריקון "הלכת שבט"    נציג היועמ"ש: שיהוי בהגשת העתירה    פרקליטו של אולמרט: הוא נהג במכרז זה על-פי כללי המנהל התקין
גלית יצחק-אוגנוב
מסקר שערך מכון המחקר מרקטסט נמצא כי מבוטחי קופות החולים אשר שוקלים לעבור קופה מעדיפים את מכבי    מתלוננים בעיקר על זמני המתנה וטיפול בבעיות מיוחדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il