X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך עולה מדוח מבקר המדינה העומסים בחדר המיון גורמים לפגיעה בעבודת הרופאים, לחוסר שביעות מצד הפונים ולאלימות נגד הצוות הרפואי המבקר: יש להוסיף כוח-אדם ולהסדיר את הנושא של השהיית חולים בחדר מיון
▪  ▪  ▪
יש לפקח על חדרי מיון [צילום: לע"מ]

משרד הבריאות לא הסדיר ולא פיקח על פעילות חדרי המיון השונים ואף לא דאג לשנות בהתאם לצורך את כוח-האדם הרפואי והסיעודי. כמו-כן, המשרד, קופות החולים ובתי החולים לא פעלו על-מנת להפחית ולהקל על העומס הנוצר בחדרי המיון, אשר גורם להמתנה ארוכה, לחוסר שביעות של הפונים, לפגיעה ביעילות עבודת הרופאים וכן לאלימות נגד הצוות הרפואי. כך עולה (יום ג', 11.5.10) מדוח מבקר המדינה אשר בדק את ההתנהלות בחדרי המיון בחודשים פברואר-נובמבר 2009.
מדוח מבקר המדינה עולה, כי משרד הבריאות לא פעל מספיק על-מנת להפחית את העומס הקיים בחדרי המיון השונים. בנוסף לכך, גם המלצות סקר שערך המשרד עצמו בנושא זה, אשר תוצאותיו הראו כי ישנן פניות רבות לחדר המיון, גם כשיש להן חלופה בקהילה, לא טופלו כנדרש.
בעקבות ממצאים אלו, דורש המבקר ממשרד הבריאות לקיים, בשיתוף קופות החולים, דיון שיעסוק בממצאי הסקר, ואת ההחלטות שיתקבלו במהלכו - ליישמן. בנוסף לכך, דורש משרד המבקר מבתי החולים, לבחון מדי תקופה את מצב העומס ובמידת הצורך לפעול על-מנת להפחיתו, על-ידי טיפול בגורמים לעומס ובתופעות שנגרמות על-ידי העומס, כמו למשל הוספת כוח-אדם רפואי וסיעודי.
משרד המבקר מצא, כי לעתים, בעת עומס בחדרי המיון ובמחלקות האשפוז, חולים רבים אינם מתאשפזים במחלקות, אלא מושהים בחדר המיון. המבקר דורש ממשרד הבריאות להסדיר תחום זה.
משרד הבריאות הקים ועדות שעסקו בנושא של התאמת חדרי המיון למספר הפונים אליו. אולם, למרות המלצות הוועדות, המשרד לא פעל לשינוי, והסטנדרטים שהוועדות המליצו עליהם לא פורסמו. על-כן, דורש המבקר מהמשרד לחדש את עבודת הוועדה וכן לשפר את דרך ריכוז המידע המקוון ואת האפשרות למציאת כלל הנהלים הקשורים לחדרי המיון על-מנת שיהוו כלי עבודה זמין ומעודכן. כמו-כן, דורש המבקר מבתי החולים לשפר את האפשרות למציאת כלל הנהלים החיצוניים והפנימיים הקשורים לחדרי המיון.
המבקר מבקש ממשרד הבריאות להעמיק את הבקרה בחדרי המיון. בנוסף, מבקש לקדם את נושא ההתמחות ברופאה הדחופה: לעקוב אחר מספר המומחים והמתמחים, לפתור את המחלוקת לגבי איוש חדרי המיון במומחים ומתמחים ברפואה דחופה ובתחומי רפואה אחרים, לעודד רופאים לפנות להתמחות ברפואה דחופה בהתאם לצורך, ולשקול חובת העסקה של מומחים בחדרי המיון בכל שעות היממה. כמו-כן, מבקש ממשרד הבריאות, משירותי בריאות כללית ומבתי החולים, לשקול להעסיק רופאים בחדרי המיון במשמרות המתאימות יותר למחלקה שפעילה באופן קבוע.
כמות כוח-האדם הרפואי המועסק בבתי החולים נקבעת לפי מפתחות תקינה שנקבעו בשנות ה-70' של המאה ה-20, ועודכנו מדי פעם בשנים שלאחר-מכן. מנגנון עידכון התקינה לא שונה, ואין הוא מביא בחשבון שינויים שחלו במשך השנים, כגון: שינויים טכנולוגיים, גידול האוכלוסיה והזדקנותה, היקף הפעילות הרפואית והתפתחות של מקצועות בתחום הרפואה. המשרד לא יזם תקינת כוח-אדם חדשה ונכונה, והוא אינו מפעיל בקרה אחר מילוי הנחיותיו. לכן, נדרש המשרד לפקח על הכשרת הצוות הרפואי והסיעודי בחדרי המיון, ובהתאם לכך להשלים את עבודת המטה בתחום תמהיל הרופאים בחדרי המיון ולעדכן את תקני כוח-האדם הרפואי והסיעודי בחדר המיון.
על המשרד לקיים בדיקה של המצב הקיים בעניין שחרור פונים לחדר המיון מול הדרישות המקצועיות שהוא קבע לרופאים ולבעלי הכשרה מסוימת או לבעלי אישור מיוחד, ובמידה שיעלה צורך, להעלות את דרג המורשים לשחרר פונים. המבקר מציין, כי על מכתב השחרור מחדר המיון להיות מפורט, מדויק וברור, ולשם כך עליו להיות מודפס ולא כתוב בכתב יד שלעיתים אינו קריא.
לדעת משרד מבקר המדינה, משחלפו 15 שנה מפרסום חוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד-1994, בו נקבעו סדרי התשלום בגין פנייה לחדר המיון, על המשרד לבחון את מקרי הפטור שקבע החוק ולפעול לעדכונם בהתאם לצרכים. כמו-כן, על המשרד לשקול ולקבוע את היקף המידע שיימסר לפונים לחדר מיון בנוגע למקרי הפטור ואת הדרכים להצגתו.

תאריך:  10/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד הבריאות לא מטפל בעומס ובאלימות בחדרי המיון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כ-317 אלף תיירים הגיעו לישראל במהלך אפריל - שיא כל הזמנים לחודש זה    המגמה של שלושת החודשים האחרונים מראה עלייה של 4% בחישוב שנתי בכניסות התיירים
איציק וולף
ארגון שורת הדין עתר לבג"צ בשם 1,000 משפחות המתגוררות באזור כביש 443 בדרישה שלא לאפשר תנועת פלשתינים    צירף חוות דעת של אלוף במיל. עוזי דיין שקובעת כי ההסדר הביטחוני המתוכנן אינו יכול לספק ביטחון ויוביל לשפיכות דמים בוודאות גבוהה
עידן יוסף
שמות הזוכים הנוספים יפורסמו בהמשך
עופר וולפסון
ייכנס לתפקידו ביולי    יעמוד בראש הצוות החברתי לענייני חינוך, בריאות, רווחה, ביטוח לאומי וקליטת עלייה    כיהן ב-3 השנים האחרונות כעוזר החשכ"ל
עופר וולפסון
יובל שטייניץ אמר היום כי הישג הזמנת ישראל להצטרפות לארגון המדינות המפותחות הוא תוצאה של עבודה שעשתה המדינה במשך העשורים האחרונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il