X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקר המדינה קובע כי הנהלת בתי המשפט כשלה בניהול פרויקט מיחשוב בתי המשפט שילמה לספק ולא יצרה אצלו מוטיבציה לעמוד בזמנים עד לאיחור של שלוש וחצי שנים קיבלה את המערכת מבלי לבחון אותה לא שותפו נציגי האינטרס הציבורי
▪  ▪  ▪
מנהל בתי המשפט, משה גל
[צילום: פלאש 90]

מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, קובע בדוח השנתי (יום ג', 11.5.10) כי נמצאו ליקויים חמורים בניהול פרויקט מיחשוב בתי המשפט. בין היתר נמצאו פגמים בהיערכות לפרויקט ובהתקשרות עם הספקים.
הנהלת בתי המשפט לא פעלה בפיתוח המערכת לפי הנוהל המחייב לפיתוח מערכות מידע במשרדי ממשלה. המבקר קבע כי אומנם ההתקשרות לניהול הפרויקט נעשתה בפטור ממכרז בנימוק שמדובר באיחוד מערכות קיימות, אולם בסופו של דבר התוצר היה פרויקט פיתוח חדש, ולכן כשהתברר שמדובר במערכת חדשה, מן הראוי היה לצאת במכרז פומבי לפיתוח המערכת, כמתחייב מחוק חובת המכרזים.
עוד נקבע כי ההסכם לפיתוח המערכת נחתם על-ידי הנהלת בתי המשפט בדיעבד מבלי שאופיינה המערכת, ולפיכך לא היה לספק וללקוח בסיס משותף לפיתוח, ולכן לא ניתן היה לעשות בקרה ראויה בהיעדר מדדים ותכולות עבודה.
כמו-כן, ציין כי אין להנהלת בתי המשפט אומדן כספי מלא ומעודכן להשלמת הפרויקט, להטמעתו, לתפעולו ולאחזקתו.
מבקר המדינה קבע עוד כי על-פי ההסכם, הפרויקט היה אמור להימשך 38 חודשים ולהסתיים בפברואר 2006, אך עד מועד סיום הביקורת בספטמבר 2009 הוא טרם הסתיים - איחור של יותר משלוש וחצי שנים.
"לספק שולמה מדי חודש בחודשו 90% מהתמורה שהיה אמור לקבל באותו חודש, בלא כל התניה לעמידה באבני דרך; כך לא היה לו תמריץ לעמוד בהתחייבויותיו מבחינת לוחות זמנים ותכולות עבודה, ואכן הוא לא עמד בהן", קבע.
לינדנשטראוס קבע גם כי הנהלת בתי המשפט כלל לא ביצעה בחינות קבלה למערכת, אלא קיבלה אותה כתורה מסיני מידי הספק. "כתוצאה מכך נוצרה אפשרות שהמערכת שהותקנה תכלול בעיות שיגרמו לתקלות, כפי שאכן קרה. התקלות במערכת הן תקלות אפיון, תקלות מערכת, תקלות בביצוע ואטיות. ריבוי התקלות השפיעו על פעולת המערכת וגרמו לחוסר שביעות רצון המשתמשים. אף שהב"ה ידעה מלכתחילה שהטמעת המערכת היא שלב מכריע בקליטתה, היא נטלה על עצמה את התפקיד להטמיעהּ ובכך חלקה עם הספק את האחריות למידת ההצלחה של קליטת המערכת", כתב בדוח.
המבקר קבע עוד כי את הפרויקט ניהל צוות יועצים של הנהלת בתי המשפט בלי ליבה ניהולית של עובדי מדינה המייצגים את האינטרס הציבורי. כמו-כן לא בוצעו המלצות של ועדות שמונו על-ידי הנהלת בתי המשפט והחשב הכללי לבחון את התקדמות הפרויקט. לדוגמה, על-אף שאחת הוועדות המליצה לפרסם מכרז בנושא תפעול ותחזוקה של המערכת עוד ב-2006, עד ספטמבר 2009 לא פרסמה הנהלת בתי המשפט מכרז בנושא.
"פרויקט מחשוב בתי המשפט הינו פרויקט דגל של הב"ה הן לאור השינוי הטכנולוגי שמגלמת המערכת שפותחה והן בשל השינוי הארגוני שכרוך בקליטתה, המשפיע על כלל הארגון. סיום פיתוחה של המערכת, פרישׂתה, הטמעתה וייצובה עשוי להביא לשינוי בדפוסי ושיטות העבודה בבתי המשפט, לתפישה חדשנית ומודרנית ולייעול התהליכים בבתי המשפט. לתיקון המצב על הנהלת בתי המשפט לנקוט בצעדים הבאים: לסיים את פיתוחה של המערכת; פרישׂת המערכת בכל בתי המשפט; לייצב אותה ולתקן את התקלות הפוגעות בתפקודה ובאמינותה; להוציא מכרז לתפעול ותחזוקת המערכת; ולהשקיע את המשאבים הנדרשים לסיום הטמעתה. כמו-כן על החשב הכללי ונציבות שירות המדינה לסיים את עבודת הצוות לבחינת תקנון תפקידי הליבה בתחום המחשוב בשירות המדינה ולאייש תפקידים אלה ביחידות המחשב על-ידי עובדי מדינה שייצגו באופן מובהק את האינטרס הציבורי", קבע המבקר בדוח.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ליקויים חמורים בניהול מיחשוב בתי המשפט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כששידלובסקי הפכה למטמיעת מערכת
שוויק החייל   |  11/05/10 16:43
2
לבדוק הקשר בין משה גל לביןנייס
יהיה מעניין  |  11/05/10 23:02
3
אני בטוח דבר אחד שכל המעורבים
אוקיי  |  12/05/10 00:31
4
עיכובים בהטמעה ? חחח
שרפשטיין  |  12/05/10 06:38
5
מדובר בשוחד. מליוני דולרים!
שומרא גונבא  |  12/05/10 09:12
6
עינוי דין+עיוות דין+ליקויים במ
ישע  |  12/05/10 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
בדיקת ההיערכות לבחירות לכנסת ה-18 וניהולן מצאה פגמים בהעסקת עובדים בתקופת הבחירות ובגיוסם וכן בהקצאת מקומות קלפי למוגבלים בניידות
יפעת גדות
נרשמים רבים בעקבות הכרזת שר החינוך בחידון התנ"ך העולמי שהתקיים לאחרונה על פתיחת הרשמה לחידון התנ"ך למבוגרים שיתקיים בחנוכה הקרוב    סה"כ נרשמים עד כה: 1,500
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי משרד החינוך לא נותן מענה לצורך להתמודד עם מטען רגשי שעימו מגיעים תלמידים צעירים שנחשפים לתכנים הקשורים לשואה    אין שום תוכנית ללימוד השואה במגזר הערבי
יפעת גדות
רז מעורב בפעילות ציבורית בתחומי הסביבה מזה מספר שנים    מכהן כיו"ר הוועד המנהל של האגודה הישראלית לאמנות אקולוגית וכחבר ההנהלה בעמותת "תחבורה היום ומחר"
יפעת גדות
האות הוענק לו על-ידי אוניברסיטת בן-גוריון    בין הנימוקים להענקת הפרס: מסירות איתנה והבאת האוניברסיטה לשגשוג אקדמי ופיזי חסר-תקדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il