עם כניסתה של ח"כ
דליה איציק לתפקידה כיושב-ראש הכנסת, היא בחרה להשתמש בדירתה הפרטית כ"דירת שרד" כפי שמתאפשר על-פי הנהלים. אולם בדוח מבקר המדינה המתפרסם היום (ג', 11.5.10) נאמר כי הצורך להשתתף במימון הוצאות שונות הכרוכות בהתאמת דירה פרטית של נבחרי ציבור, לדירת שרד רשמית, יוצר כיום מצב בלתי רצוי של עירוב בין הפרטי לבין הציבורי ועלול לפגום במעמד הציבורי הרם של הכנסת ושל העומדים בראשה. לדעת המבקר, יצירת אפשרות כזו מצריכה, מעצם טבעה, קביעת אמות-מידה ברורות בדבר ההוצאות המדויקות המותרות במימון, יצירת חיץ בין הרכוש הפרטי לבין הרכוש הציבורי ויצירת מנגנון מתאים של אישורים ושל פיקוח ובקרה נאותים.
בעקבות החלטתה של איציק, הוחל במאי 2006 בביצוע עבודות שיפוץ, בהתקנת אמצעי אבטחה וברכישת ציוד, על-מנת להתאים את הדירה לשימוש כ"דירת שרד". ההוצאות עבור עבודות השיפוץ והתחזוקה, ועבור הרכישות שבוצעו ממאי 2006 עד פברואר 2009 הסתכמו, במשך כשלוש שנים, בכ-140,000 ש"ח (לא כולל הוצאות למיגון ולביטחון).
במהלך בדיקת המבקר התעורר ספק אם אישור ההוצאות לריצוף הדירה עלה בקנה אחד עם הוראות הנוהל של מינהל הכנסת שחלו באותה עת, לגבי התאמת הדירה לשימוש כ"דירת שרד". מינהל הכנסת צריך היה לבחון עוד לפני ביצוע העבודות בדירתה הפרטית של יו"ר הכנסת ה-17 את סוגי ההוצאות המותרות מכוח ההחלטות והנהלים שהיו תקפים באותה עת. מוטב היה גם שיחידת הייעוץ המשפטי בכנסת תשותף בהחלטה.
הציוד והכסף הוחזרו עם סיום תפקידה החזירה איציק למינהל הכנסת את הציוד הנייד שנרכש עבור דירתה. לדבריה, הדבר נעשה לראשונה בכנסת, וזאת על-פי נוהל חדש שהתקבל בתקופתה. נוסף על כך, בספטמבר 2009, היא החזירה לכנסת סכום כסף השקול כנגד רכישת הקרמיקה וביצוע עבודות הריצוף בדירתה. המקרה כולו יכל להימנע קודם לכן אילו ההנחיות היו ברורות יותר, חד-משמעיות ופרטניות כנדרש, ולא עמומות ונתונות לפרשנויות שונות, כפי שקרה בפועל.
בהתחשב בניסוח שאינו חופשי מספקות של הנוהל שהיה תקף באותה עת, ולאור העובדה שההוצאה אושרה על-ידי חשב הכנסת, לא מצא המבקר לנכון להצביע על דופי בהתנהלותה של ח"כ איציק בעניין זה.
המבקר מצא ליקויים, הן בתשתית הנורמטיבית שנקבעה בכנסת בעניין התאמת דירות פרטיות של יושבי-ראש הכנסת לשימוש כדירת שרד, והן בסדרי הטיפול של המינהל בכנסת בנושא זה, הלכה למעשה. הוא החליט להעביר דוח בנושא לוועדת הכנסת ולהמליץ בפניה לבחון את מכלול השיקולים הנוגעים להחלטות בנושא זכאותם של יושבי-ראש הכנסת לדירות שרד. לדבריו, יש בעבודות שיפוץ בדירות הפרטיות, והתאמתן ל"דירות שרד", כדי להביא להשבחת הדירות הפרטיות מכספי המדינה ובכך ליצור חשש של "לזות שפתיים" ופגיעה, גם אם ללא בסיס, בתדמית הכנסת ונבחריה הבכירים.
סך-הכל הוחזר לכנסת סכום של כ-25,380 שקלים. לדברי איציק, בין שיקוליה הייתה גם מניעת לזות שפתיים.