X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת לעומת ממוצע של 4.3% במהלך שנות העשור הקודם תרומת הניהול הפעיל ב-2009 הייתה גבוהה וחריגה, והסתכמה ב-110 נקודות בסיס, לעומת תרומה חיובית ממוצעת של 19 נקודות בסיס בעשור האחרון היתרות עצמן גדלו אשתקד בכ-17 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
גידול ניכר ביתרות, התשואה נותרה נמוכה

יתרות מטבע החוץ של ישראל גדלו אשתקד בכ-17 מיליארד דולרים, והסתכמו בסוף 2009 ב-59.1 מיליארד דולרים, אולם תשואת ההחזקה של היתרות במונחי נומרר הייתה בשנת 2009 רק כ-1.9% - לעומת 4.3% בממוצע בשנים 2009-2000. כך עולה (יום ג', 11.5.10) מן הדוח השנתי לשנת 2009 שפרסמה חטיבת השווקים של בנק ישראל, העוסק ביתרות מטבע החוץ של ישראל ובדרך השקעתן.
על-פי הדוח, תשואה זו הושפעה במידה רבה מרמת השפל של הריביות והתשואות לפדיון בשוקי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב ושל ממשלות אחרות ברחבי העולם - רמה ששררה לאורך שנת 2009 בעקבות המשבר העולמי, שפרץ בסוף השנה הקודמת. תשואת ההחזקה של היתרות במונחי שקלים הייתה גבוהה יותר - 3.6%.
תרומת הניהול הפעיל השנה הייתה גבוהה וחריגה מאוד, והסתכמה ב-110 נקודות בסיס, לעומת תרומה חיובית ממוצעת של 19 נקודות בסיס בעשור האחרון. הגורם העיקרי לתשואה העודפת הגבוהה השנה היה נכסי המרווח בתיק, שנהנו מהצטמצמות משמעותית של מרווחי התשואות לפדיון ביניהם לבין אגרות החוב הממשלתיות. רכיב בולט בנכסי המרווח השנה הוא אגרות חוב וניירות ערך מסחריים של בנקים בערבות ממשלתית, שהונפקו החל מסוף 2008, כחלק מצעדי ההתערבות הקיצוניים שנקטו ממשלות ובנקים מרכזיים בעולם בניסיונותיהם לתמוך במערכת הפיננסית ולייצב את השווקים.
העלייה ביתרות השנה, בדומה לעלייתן בשנה הקודמת, היא בעיקרה תוצאה של רכישות מטבע חוץ על-ידי בנק ישראל במסגרת התוכנית להגדלת יתרות מטבע חוץ, שהחלה לפעול בסוף הרבעון הראשון של שנת 2008, וכן של המדיניות החדשה שנקט הבנק בשוק מטבע החוץ לאחר מכן, החל מאוגוסט 2009.
כחלק ממדיניותו של בנק ישראל בניהול היתרות הן מושקעות בנכסים שמרניים, אך עוד לפני פרוץ המשבר העולמי בספטמבר 2008, וגם במהלך שנת 2009, נקט הבנק צעדים נוספים להקטנת החשיפה של תיק היתרות לסיכונים הפיננסיים הגוברים: החשיפה הבנקאית צומצמה לכמעט אפס, הוקשחו כללי ההשקעה, הוטלו מגבלות נוספות על החשיפה המותרת למדינות השונות ועל הנכסים המותרים להשקעה, ונוספו דרישות להבטחת רמת נזילות נאותה במטבעות שונים.
היתרות הגבוהות - מקור נזילות הכרחי בעתות משבר
לדברי בנק ישראל, המשבר האחרון הדגיש את החשיבות של החזקת רמה גבוהה והולמת של יתרות מטבע חוץ, כמקור נזילות הכרחי לעתות משבר. בדומה לישראל, הגדילו מדינות רבות השנה את רזרבות מטבע החוץ שלהן. בבנק אמרו כי העלייה של רמת היתרות במהלך השנתיים האחרונות בישראל מחזקת את המשק ואת עמידותו הפיננסית, ומשפרת את מעמדה של ישראל בסביבה הפיננסית הבינלאומית.
שינוי זה, על-פי הנתונים בדוח, ניכר גם בעלייה המשמעותית שהייתה השנה ביחסן של יתרות מטבע החוץ למצרפים פיננסיים שונים של המשק הישראלי. כך, בין השאר, רמתן הממוצעת של היתרות בשנת 2009 מכסה את כל החוב החיצוני לטווח קצר של המשק, 126% - לעומת רמות כיסוי סביב 80% בשנים הקודמות - והיקפן עולה על רבע מהתוצר השנתי.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשואת בנק ישראל על יתרות המט"ח ב-2009: רק 1.9%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
משרד החשב הכללי שבמשרד האוצר פרסם את תוצאות המכרז הענק לאספקת שירותי המחשוב למשרדי הממשלה השונים    מי נמצאות בין 26 הזוכות במכרז?
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי המפכ"ל דודי כהן היה מעורב ישירות בקידום אחיו לסגן מפקד מחוז המרכז    זאת למרות סיכומים שגם הם נעשו בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה    השר לביטחון פנים דאז, אבי דיכטר, התעלם מניגוד העניינים ולא עשה דבר
יפעת גדות
ממצאי הביקורת מצביעים על ליקויים של ממש באיכות השירות שמספק המוסד לתובעים קצבאות נכות, ובהם התמשכות הטיפול, הטרחת התובע, ופגיעה בזכויותיו ובפרטיותו
אלעזר לוין
שווי המגרש 28.5 מיליון שקל    יבנו 216 דירות וצופים רווח של 30 מיליון שקל    צופים רווח של 98 מיליון שקל ב-10 פרויקטים נוספים
יואב יצחק
קופמן מתמודד על נשיאות לשכת רואי החשבון    תיק חקירה קודם נסגר    בעקבות חקירה נוספת הומלץ להעמידו לדין    עתה הוא מבקש מוועדת הכופר העליונה של רשות המיסים להימנע מלהעמידו לדין פלילי ולהסתפק בתשלום כופר    קופמן נמנע ממתן תגובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il