X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מבקר המדינה קבע כי בנוסף לתביעות שלא טופלו רק כ-6,000 מבין כ-35,000 הניצולים טופלו בשירותי מרכז המידע הארצי, ואילו יתר הפניות ממתינות להמשך טיפול
▪  ▪  ▪
אוכלוסיית ניצולי השואה בישראל מתמעטת מדי שנה בשנה [צילום: פלאש 90]

7,144 ניצולי שואה, שחלק נכבד מהם הגישו תביעה לגמלה שנים רבות לפני כן, לא טופלו, חלקם אף הלכו לעולמם לפני שהסתיים הטיפול בפנייתם. כך עולה מבדיקה שערך מבקר המדינה במרס-אוגוסט 2009.
הממשלה החליטה לאמץ את המלצת ועדת דורנר להעמיד את סכום הגמלה הניתנת מכוח חוק נכי רדיפות הנאצים, התשי"ז-1975, על 75% מסכום הרנטה הגרמנית. עם זאת, עידכון סכומה של הגמלה מתבצע בכל שנה בתחילת מאי, בהתאם לצו נכי רדיפות הנאצים (תוספת לתגמול), התשס"ח-2008, ואינו מוחל רטרואקטיבית מחודש ינואר כפי שהמליצה ועדת דורנר.
בספטמבר 2009 טרם שינתה הרשות את תהליכי העבודה שלה, וטרם הטמיעה את המערכת הממוחשבת החדשה במחלקת התביעות של הרשות. כמו-כן, בשנתיים שעברו מאז פורסם הדוח הקודם לא פעלה הרשות, בד-בבד עם הטמעת המערכת החדשה, לשיפור הבקרה על הטיפול בפניות הממתינות למענה באמצעות המערכת הישנה, ועקב כך לא התקדם הטיפול בתביעותיהם של הפונים.
הקמת מרכז המידע לניצולים התארכה בשנה ו-3 חודשים
הרשות מינתה ועדה חיצונית לקביעת הקשר הסיבתי בין נרדפותם של הניצולים בתקופת השואה ובין שש מחלות עיקריות. נמצא כי רופא הרשות הוא שקובע לבדו, שלא לפי המלצות ועדת דורנר, את הקשר הסיבתי בנוגע למחלות אלה על בסיס מסקנות הוועדה החיצונית. בכל הנוגע ליתר המחלות ממשיך רופא הרשות להיות הגורם המכריע לעניין קביעת הקשר הסיבתי בין המחלות למאורעות השואה.
הקמת מרכז המידע הארצי לניצולי השואה לצורך סיוע במיצוי זכויותיהם הושלמה רק שנה ושלושה חודשים לאחר שהחליטה הממשלה להקימו. פרק זמן זה ארוך מהנדרש בהתחשב בגילם ובמצבם הבריאותי של הניצולים שעבורם הוקם מרכז המידע.
במועד סיום הביקורת נמצא כי בשבעת החודשים שעברו מאז הוקם מרכז המידע הארצי הסתיים הטיפול רק בפניותיהם של כ-6,000 מבין 35,000 הניצולים שנעזרו בשירותי מרכז המידע הארצי, ואילו יתר הפניות ממתינות להמשך טיפול על-ידי הגוף הרלוונטי או להשלמת מסמכים נדרשים לביסוס התביעה על-ידי הפונה למרכז המידע.
שיפור ניכר
מאוגוסט 2007, מועד פרסומו של הדוח הקודם, ועד מועד סיום הביקורת חל שיפור ניכר בסיוע הניתן לניצולי השואה - הוגדל שיעור הזכאים לגמלה, הוגדלו במידה ניכרת סכום הגמלה וסל השירותים, הוקם מרכז המידע ובוצעו פעולות שיחוּר וכן פעולות שנועדו לסייע לניצולים במיצוי זכויותיהם. עם זאת, במועד סיום הביקורת עדיין נמצאו ליקויים בטיפול בניצולי השואה ובסיוע הניתן להם. חלק מהפעולות הננקטות לטובת ניצולי השואה עדיין מתבצעות באיטיות ובאופן לא ממוקד והדבר גורם לניצולי השואה נזק של ממש.
אוכלוסיית ניצולי השואה בישראל מתמעטת מדי שנה בשנה. הדבר מחייב את רשויות המדינה לפעול ביתר שאת וללא שהות לטובת הניצולים בשנים שעוד נותרו להם לחיות, על-מנת שהם יוכלו למצות את הזכויות שהוקנו להם על-פי חוק. משרדי האוצר, הבריאות והרווחה נדרשים לנקוט את כל הצעדים הדרושים לתיקון הליקויים שהעלתה ביקורת המעקב ולדאוג למילוי צורכיהם הבסיסיים במהירות המרבית על-מנת לאפשר לניצולים איכות חיים ראויה.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7,144 ניצולי שואה טרם טופלו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המספר שלהם רק גדל במקום
להצטמצם, מעניין   |  11/05/10 21:22
2
למה שיטופלו?
אליהו חיים  |  12/05/10 08:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי בן ישראל
כך דורש בנק הפועלים מבני שטיינמץ    שטיינמץ מכר בתחילת החודש את גרעין השליטה במכרות ברזל שהיו בבעלותו בגינאה, וגרף לכיסו 2.5 מיליארד דולר    בנק הפועלים: שטיינמץ ערב לחובות של סקורפיו    שטיינמץ: אין יסוד לטענות הבנק    גורם בשוק ההון: "המוניטין האישי של בני שטיינמץ נמצא על הכף"
עופר וולפסון
זאת לעומת ממוצע של 4.3% במהלך שנות העשור הקודם    תרומת הניהול הפעיל ב-2009 הייתה גבוהה וחריגה, והסתכמה ב-110 נקודות בסיס, לעומת תרומה חיובית ממוצעת של 19 נקודות בסיס בעשור האחרון    היתרות עצמן גדלו אשתקד בכ-17 מיליארד דולר
מערכת PCאון
משרד החשב הכללי שבמשרד האוצר פרסם את תוצאות המכרז הענק לאספקת שירותי המחשוב למשרדי הממשלה השונים    מי נמצאות בין 26 הזוכות במכרז?
איציק וולף
מבקר המדינה קובע כי המפכ"ל דודי כהן היה מעורב ישירות בקידום אחיו לסגן מפקד מחוז המרכז    זאת למרות סיכומים שגם הם נעשו בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה    השר לביטחון פנים דאז, אבי דיכטר, התעלם מניגוד העניינים ולא עשה דבר
יפעת גדות
ממצאי הביקורת מצביעים על ליקויים של ממש באיכות השירות שמספק המוסד לתובעים קצבאות נכות, ובהם התמשכות הטיפול, הטרחת התובע, ופגיעה בזכויותיו ובפרטיותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il