X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התחבורה לא קבע אמות מידה לרמת השירות, לטיב השירות ולזמינותו לנוסע, ועיצומים שיינקטו נגד הרכבת במקרים של אי-עמידה בתקנים הרכבת לא הצליחה לעמוד ברמה נאותה של שירות לנוסע: הועלה כי יש צפיפות רבה בקרונות בשעות השיא, איחורים ניכרים של רכבות בשעות אלה וביטולי נסיעות
▪  ▪  ▪
רכבת. אין פיקוח נאות מצד משרד התחבורה [צילום: פלאש 90]

האם גם הפעם יזרקו במשרד התחבורה את דוח מבקר המדינה לפח? מדוח קודם של משרד המבקר משנת 2005, שעסק בשירות לנוסע ברכבת, בחרו במשרד התחבורה פשוט להתעלם. המבקר מיכה לינדנשטראוס כתב כי הוא רואה זאת בחומרה.
בחודשים אפריל-יולי 2009, התקופה בה משמש ח"כ ישראל כ"ץ בתפקיד שר התחבורה, בדק משרד מבקר המדינה שוב את השירות הניתן מדי יום למיליוני נוסעים. הוא מצא כי אדם אחד בלבד במשרד התחבורה מופקד על הטיפול בתלונות הנוסעים, וגם הוא מסתפק בתשובות כלליות של הרכבת. ממצאים נוספים:
  • למרות ההבטחות שנתן, טרם עשה משרד התחבורה את התיקון החקיקתי הדרוש בפקודת מסילות הברזל, שנועד להתאים לשינוי במעמדה של הרכבת כחברה ממשלתית.
  • משרד התחבורה לא פיקח על תפעול הרכבת, על רמת השירות בה, זמינות השירות וטיבו, ולא ביצע בקרה תפעולית על פעילות הרכבת כפי שהוא עושה בנוגע לאוטובוסים.
  • הוא לא גיבש אמות מידה לרמת השירות, לטיב השירות ולזמינות השירות לנוסע ולא קבע עיצומים בגין אי-עמידת הרכבת בכללים מזעריים של השירות לנוסע, כפי שמקובל ביחסים בין המשרד לחברות האוטובוסים. גם הרכבת לא קבעה כללים לרמת השירות בה.
  • בהסכם הסובסידיה שנחתם באוקטובר 2005 לא נקבע שיעור הגידול המתוכנן במספר הנוסעים בכל שנה, וקבלת מלוא הסובסידיה לא הותנתה בעמידת הרכבת בגידול החזוי במספר הנוסעים לשנים 2010-2004.
  • הרכבת לא עמדה בלוח הזמנים שלה, בייחוד בשעות השיא בבוקר. לדוגמה, בחודשים ינואר-מאי 2009 היה הדיוק הממוצע בשעות השיא בבוקר 62.7%, וזאת גם למרות שזמני הנסיעה הוארכו. הנפגעים מכך הם, בין היתר, נוסעים הנמצאים בדרכם לעבודה.
  • הרכבת לא הגדירה בנוהל פנימי את נושא הנגישות לנכים אל תחנת הרכבת ובתוך התחנה.
  • צוותי עבודה משותפים לתיאום הגעת אוטובוסים במועדי הגעת הרכבות לתחנה ומהתחנה ליישובי הסביבה, לא פעלו ממועד ההחלטה על הקמתם בשנת 2006 ועד תחילת 2009. בכלל, נושא שילוב מועדי ההגעה של הרכבת והתחבורה הציבורית באוטובוסים לא קודם בתקופה זו.
  • סקר תחנות שהכינה הרכבת ביוני 2008 העלה, בין היתר, כי תדירות האוטובוסים מתחנת הרכבת בבנימינה לאור עקיבא ומתחנת עד הלום לאשדוד נמוכה מאוד, וכי מתחנת בנימינה לקיסריה אין שירות אוטובוסים כלל. בכל התחנות שנבדקו בסקר שנערך היה מחסור במקומות חניה מוסדרים. הביקורת העלתה כי בתחנות מודיעין, נתניה ולוד יש מחסור ניכר במקומות חניה מוסדרים.
  • עד מועד סיום הביקורת לא הקים משרד התחבורה מרכז מידע ארצי ובו נתונים על קווי האוטובוסים של המפעילים השונים אל תחנות הרכבת ברחבי המדינה ומתחנות הרכבת לערים וליישובים הקרובים אליהן.
  • המידע על שינוי ברציף הגעתה של הרכבת או על איחורים הניתן באמצעות כריזה או לוח אלקטרוני לא היה מלא ומעודכן. הועלו מקרים שבהם מידע על רכבות העומדות להיכנס לתחנה לא עודכן או עודכן באיחור.
  • ברציפי התחנות הרצליה, בית יהושע, בנימינה, חדרה, חיפה מרכז השמונה, לוד ובית שמש לא היה לוח אלקטרוני, והמידע על הרכבות העומדות להגיע ניתן בקופת הכרטיסים או במערכת הכריזה בלבד.
  • הרכבת לא הכינה נוהל טיפול בתלונות הציבור הקובע את סדרי הטיפול בכל תלונה, סמכויות המטפלים בתלונות, אופן הטיפול והדיווחים הנדרשים בנושא התלונות. נמצא כי התשובות למתלוננים לא הבהירו מה הן הפעולות שהרכבת נקטה על-מנת לשפר את הטעון שיפור, ובתלונה אישית נגד עובד - אלו צעדים היא נקטה כדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד.
דוח המבקר קובע כי יש לבצע פיקוח ובקרה הדוקים יותר של משרד התחבורה גם בתחומי זמינות השירות וטיבו, כדי לשפר את השירות ובכך לקדם את המטרות שבהפעלת הרכבת דהיינו; חיסכון בשעות עבודה בדרך של קיצור פקקי תנועה, צמצום תאונות הדרכים, צמצום הפגיעה באיכות הסביבה וכד'. על משרד התחבורה גם לקדם ולזרז את תיקון פקודת מסילות הברזל.

תאריך:  11/05/2010   |   עודכן:  11/06/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק אחד במשרד התחבורה מקבל תלונות מנוסעי הרכבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
הישראלי וקבוצתו לא הצליחו לגבור על ביטסטריטה שני מחזורים לסיום
מחלקה ראשונה
קמרון: "בכוונתי להקים קואליציה רחבה "    בקרוב ייפגש בראון עם המלכה אליזבת' השנייה וימסור לה את התפטרותו
עידן יוסף
לא הסכים לבצע את שלושת חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו במערב ירושלים מחשש שיתנכלו לו, ולבית המשפט העליון לא נותרה ברירה אלא לךהגן עליו - במתקן כליאה
מערכת אתר ערוץ הספורט
רוי הודג'סון הנמיך ציפיות לקראת גמר הליגה האירופית מול אתלטיקו
שירלי בר דיין
לטענת המלאבסים, המונטנגרי דרש שכר כפול ממה שהסכימו לשלם לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il