X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כל הנישומים יחויבו להגיש למס הכנסה דוחות מכוונים, וגם להגישם בנפרד לפקידי השומה תהליך מורכב המקל על הפקידים ומכביד על הציבור הערכה: קל יותר לאתר משתמטי מס יועץ המס דרור עטיה מציע סיוע - בתשלום
▪  ▪  ▪
דרור עטיה. ההליך חוקי, אבל מכביד על האזרחים [צילום: יח"צ]

כל הנישומים יחויבו, החל מהשנה, להגיש למס הכנסה דוחות שנתיים כפולים - גם לעמוד בתור בדלפק פקיד השומה, וגם לשלוח את העתק הדוח באינטרנט. יועץ המס דרור עטיה אומר בראיון ל-News1: "ההליך הכפול מקל על פקידי השומה, אך מכביד על האזרחים. החלטתי להציע שירות, שיקל על רבים".
כל נישום החייב להגיש דוח שנתי יחויב להשתמש במחשב ובמקלדת. מי שאין לו ציוד זה - נמצא בבעיה גדולה. לא יהיו טפסים בדואר, וגם מי שקיבל טפסים כאלו השנה, כבר לא יוכל להשתמש בהם.
הנישום ישלח דוא"ל לאתר מס הכנסה, ימלא שאלון, יקבל קוד, יחליף אותו בקוד אחר, ואז יקבל בדוא"ל את הטפסים הנכספים. אחר כך יהיה עליו למלא אותם בעזרת המקלדת שלו, ולשלוח אותם בדוא"ל לפקיד השומה.
במקביל, יחויב כל נישום להדפיס את הדוח שמילא. אחרי ההדפסה, יתייצב הנישום, כמקובל מדי שנה, בתור אצל פקיד השומה שלו, כדי לקבל חותמת המאשרת שהגיש את הדוח.
עטיה: "ההליך חוקי, אבל מכביד על האזרחים. הוא יקל כנראה על מס הכנסה לאתר משתמטי מס. בדוחות המקוונים נוספו פרטים ודרישות, שלא היו עד כה, והדבר יקשה על רבים. הקלדה איננה כתיבה ביד, ורבים עלולים לטעות בספרה או באות. במקרה כזה, ירשום המחשב של מס הכנסה שהדוח "שגוי". הוא לא ייקלט, והנישום יחויב בריבית, בהצמדה ובקנסות!"

הגשת הדוחות נדחתה בחודש

גם שלטונות מס הכנסה יודעים שיש בעיה. בימים אלו נתנו לנישומים ארכה של חודש, להגיש את הדוחות המקוונים עד 30 ביוני. לא ברור במה תעזור הדחייה. מס הכנסה הודיע על המדיניות החדשה לפני זמן קצר, ולא כל הנישומים יודעים עליה. רבים, שקיבלו טפסים הביתה כרגיל, סבורים לתומם שיוכלו למלא את הטופס כרגיל ולמסרו לפקיד השומה. "הם טועים! מי שיגיש את הדוח כרגיל, יחשב לעבריין!" - אומר עטיה.
עטיה, בעל משרד גדול בת"א לייעוץ מס, הקים חברה-בת בשם מלדם, שתסייע לנישומים למלא את הדוחות. עטיה: "צוות העובדים שלי יקבל את הנתונים מהנישומים, יבדוק שלא חסרים טפסים, ימלא את הדוחות, ישלח אותם בדוא"ל, ימסרם לפקיד השומה ויקבל אישורים רשמיים על הגשתם. איננו אחראים לדיוק הנתונים. השירות יעלה 500 שקל, ועוד מע"מ, והתשלום הוא כמובן הוצאה לניכוי לצורך מסמי שרוצה ייעוץ מלא, ישלם 2,000 שקל".
לדברי עטיה, יש לו 600 לקוחות. מי מתקשה למלא את הדוחות בעצמו? "מסעדנים, בעלי מוסכים, נגריות, יועצים ארגוניים, חברות תיירות, ואפילו אנשי היי-טק, וכמובן, כל האזרחים הרבים שאין להם מחשב ומקלדת".

תאריך:  12/05/2010   |   עודכן:  12/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מהפכת הדוחות: גם באינטרנט, גם בדלפק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מהפכת הדוחות
דוד [=  |  12/05/10 21:32
2
באמת מהפכה, כל הכבוד !
זרובבלה P:  |  12/05/10 21:38
3
דוחות שנתיים
ליאורה  |  13/05/10 21:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקבוצות כבר מהוות 20% מהענף - 4,300 דירות בשנה    הקבלנים הפרטיים ירדו ל-20% מהענף    האוצר נגד משרד השיכון    ההתארגנות הקטינה תשלומי המס ב-211 מיליון שקל    דירה ממוצעת - 1.25 מיליון שקל, מתוך זה המגרש ב-440 אלף שקל
מחלקה ראשונה
הוא ובני משפחתו היו מבין הראשונים שהתגוררו ביישוב רהט בשנת 1976    הצטרף לתנועה האיסלאמית בשנת 1982, בשנת 1990 הפך לראש התנועה האיסלאמית ברהט
מערכת PCאון
פרצה חדשה שמצאו חוקרים בחברת Matousec מאפשרת לעקוף את מנגנוני האבטחה של תוכנות האבטחה המובילות בשוק    איך היא פועלת?
איציק וולף
שר החוץ מגלה שמשלוח הנשק מקוריאה הצפונית שנתפס בתאילנד היה בדרכו לדרום לבנון ולרצועת עזה    הבהיר: אין שום הסכמה להקפאת הבנייה בירושלים
יפעת גדות
בתחילת השבוע התקבלה החלטה בממשלה לייעד את משכן נשיאי ישראל כאתר המורשת הראשון לתקצוב ולפיתוח    התקציב אשר נקבע ייועד לסייע לשימור ולשחזור צריפי העץ ההיסטוריים, ששימשו כמשכן נשיאי ישראל בשנותיה הראשונות של המדינה, בבית הספר ללימודי ירושלים ב"יד יצחק בן צבי"    [צילום: יח"צ יד בן צבי]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il