X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט הרשיע אדם בהעלבת שוטר לאחר שזה קרא לו נאצי והטיח עלבונות ביחס למוצאו לקרוא לשוטרים נאצים, במדינת ישראל היהודית, זו פגיעה שהיא מעבר לפגיעה בשוטר עצמו. "זו אמירה הפוגעת במשטרה ובתפקודה, ולא יעלה על הדעת שבית משפט בישראל יתיר לאזרחי המדינה לקרוא לשוטריה נאצים"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]
"דווקא מתן אפשרות לאזרח להגיד דברו מבלי לסתום פיו- יש בו להוות שסתום ביטחון שישחרר לחצים ומתחים מובנים בהיתקלות הבלתי שוויונית שכזו, וייתכן ובכך ימנע הסלמה שעלולה להידרדר גם לשימוש בכוח כלפי השוטר".

"לטעמי, לקרוא לשוטרים נאצים, במדינת ישראל היהודית, זו פגיעה שהיא מעבר לפגיעה בשוטר עצמו. זו אמירה הפוגעת במשטרה ובתפקודה, ולא יעלה על הדעת שבית משפט בישראל יתיר לאזרחי המדינה לקרוא לשוטריה נאצים. למילה זו קונוטציה קשה ביותר. הקמתה של מדינה יהודית באופייה , בה משרתים בעיקר שוטרים יהודים- באה בין היתר כדי למנוע הישנות מראהו של הקלגס הנאצי במדים המתעמר בבן מיעוטים בשל דתו ולאומיותו".

בית משפט השלום באשדוד קבע כי קריאת 'נאצי' לעבר שוטר נכללת בעבירת העלבת עובד ציבור. ההחלטה ניתנה במסגרת תיק על העלבת עובד ציבור, תקיפת שוטר ואיום שנפתח נגד אילן שמחי.
שמחי נעצר במתחם ה"הום סנטר" באשדוד בשל עבירת תנועה שביצע ברכבו, עוכב ע"י השוטר מייק דוד, ונתבקש על ידו למסור רישיונותיו. לאחר שנרשם לו דוח תנועה החל להעליב את השוטר באומרו: "תביא את הרשיון שלי י'בן זונה, בטח אנסו את אמא שלך". עוד איים על השוטר ואמר: "יא בן זונה, אני עוד אדאג שיפטרו אותך, יא בן זונה אני יכול להיות אביך" וזאת בכוונה להקניטו ולהפחידו. אחד משיאי ההתפרצות של שמחי היה כשאמר: "מה אתה יכול עוד לעשות, זרע של גורבצ'וב, אתה פשוט נאצי, אני אדאג שיפטרו אותך יא בן זונה".
בהמשך תקף שמחי את השוטר, ושוטר נוסף בשם ישראל בן גיאת, בכך שדחף אותם, והתנגד למעצרו בכך שהשתולל וסרב לאיזוקו. בתחנת המשטרה באשדוד, איים הנאשם על השוטר באמרו לו: "אל תדאג, אחי עו"ד, אני עוד אדאג שיטפל בכך עד הסוף ויפטר אותך".
השופטת רובין לביא ציינה כי למרות שקיימת חשיבות למתן אפשרות לאזרח לפרוק את המתח שלו - הרי שכאן נחצה קו אדום.
"לטעמי, דווקא מתן אפשרות לאזרח להגיד דברו מבלי לסתום פיו- יש בו להוות שסתום ביטחון שישחרר לחצים ומתחים מובנים בהיתקלות הבלתי שוויונית שכזו, וייתכן ובכך ימנע הסלמה שעלולה להידרדר גם לשימוש בכוח כלפי השוטר. לטעמי, לקרוא לשוטרים נאצים, במדינת ישראל היהודית, זו פגיעה שהיא מעבר לפגיעה בשוטר עצמו. זו אמירה הפוגעת במשטרה ובתפקודה, ולא יעלה על הדעת שבית משפט בישראל יתיר לאזרחי המדינה לקרוא לשוטריה נאצים. למילה זו קונוטציה קשה ביותר. הקמתה של מדינה יהודית באופייה , בה משרתים בעיקר שוטרים יהודים- באה בין היתר כדי למנוע הישנות מראהו של הקלגס הנאצי במדים המתעמר בבן מיעוטים בשל דתו ולאומיותו. הדברים ידועים וברורים ואין מקום להכביר מילים על כך", כתבה בהכרעת הדין.
לדבריה, גם מילות הגידופין שהתייחסו למוצאו הרוסי של השוטר - "זרע של גורבצ'וב" - תוך העלאת טענה שאמו נאנסה מהווים פגיעה שהיא מעבר לפגיעה בשוטר עצמו אלא במגזר שלם של שוטרים יוצאי חבר העמים ובאופן תפקודם.
במקביל להרשעת שמחי בעבירה של העלבת עובד ציבור הוא הורשע גם בעבירות של הכשלת שוטר והתנגדות למעצר חוקי וזוכה מעבירות של איום ותקיפת שוטר.
התביעה הגישה לבית המשפט הרשעה קודמת נגד שמחי ובה מאסר מותנה של 4 חודשים בר הפעלה בגין עבירה בה הורשע או עבירת אלימות.
השופטת לביא קבעה כי לא ברור באיזו עבירה הורשע והצדדים חלוקים בשאלה אם בהתנגדות למעצר חוקי יש עבירת אלימות, לכן הם מתבקשים להצטייד בפסיקה ולקראת הדיון הבא אמורה התביעה להציג ראייה לעבירה שבה הורשע בעבר.

תאריך:  16/05/2010   |   עודכן:  16/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רובין לביא
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרא לשוטר 'נאצי' והורשע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
לפי התמונה חשבתי שהוא חרדי.
ניקסון  |  16/05/10 18:43
2
מאיפה הנהגים מכירים את האמא ?
שוטר יתום  |  1/06/10 05:15
3
מאיפה הנהגים מכירים את האמא ?
שוטר יתום  |  1/06/10 05:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
צוות חוקרים גילה כי נשים הרות מעדיפות להסתמך על עצות האם או הסבתא יותר מאשר על מקורות מידע אחרים
עדי בן ישראל
אפריקה צנחה ב-12%    בניגוד לשבוע שעבר, הפעם מדד המעו"ף לא מיתן את הירידה וסגר בצניחה של 2.6% ל-1,124.8 נק'    המחזור הסתכם בכ-1.73 מיליארד שקל    זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": "מתחת ל-1,130 נקודות - כניסה למגמת ירידה ארוכת טווח"
איציק וולף
במחוז הדרומי של המשטרה הופתעו מן הכמות הקטנה של חרדים שהגיעו למחות על פינוי הקברים שהחל הלילה    במשטרה מבהירים: ננקוט בכל האמצעים במקרה של הפרות סדר
תלם יהב
שרשרת גנים זו משפיעה, ככל הנראה, על אריכות חיים    "אנו צריכים לסווג מחדש את תהליך הזיקנה כמחלה"
איציק וולף
ח"כ ניצן הורוביץ אומר כי פינוי הקברים באופן מכובד התואם גם את ההלכה, והקמת חדר המיון הממוגן בצמוד לבית החולים הם ההוכחה שלא חייבים להיכנע לאיומי העסקנים החרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il