X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מה זה השטויות האלה" עבדה כל עוד עדי אשכנזי פירקה את הקלישאות המטופשות המרכיבות את הישראליות אבל ברגע שהיא עברה לאמריקה, היא הפסיקה להצחיק
▪  ▪  ▪
עדי אשכנזי. לא פשוט לעשות את העבודה שלה [צילום: בוצ´צ´ו]

מה זה השטויות האלה?!, ערוץ 2, יום שישי, 21:15
"מה זה השטויות האלה?!" עובדת כשעדי אשכנזי מפרקת קלישאה למרכיביה ובין הרכיבים מתגלות שטויות. לא מעט שטויות מתחבאות בתוך קלישאה, מוצצות ממנה את נוזל חייהן, תופחות לכדי ממדים לא סבירים והופכות את חיינו לרציניים במידה מוגזמת. "מה זה השטויות האלה?!" עובדת בלחשוף אותן. כששטות קטנה מתגלה, עולה חיוך; כשסדרת שטויות נחשפת, יש סיכוי לצחוק אמיתי.
לא פשוט לעשות את העבודה של עדי אשכנזי. הקושי העיקרי הוא באיתור השטות המובנת מאליה, זאת שעושים בה את השימוש התכוף ביותר ועדיין לא מסוגלים להבחין בה. הפער בין השימוש היום-יומי בשטות לבין העובדה שאיננו מודעים להיותה שטות, מבטיח שרגע החשיפה ישחרר מתח רב אצל המשתמש ובעקבותיו יגיח צחוק גדול.
לכן הנסיעה לאמריקה לא הייתה מצחיקה. כי גם אם מדובר בקלישאה - וישראלים באמריקה זה בהחלט קלישאה - היא לא ממש שלנו. ומאחר שאינה שלנו, איננו חרדים מהאפשרות שעדי אשכנזי תחשוף את השטויות מהן מורכבת אותה קלישאה. מה אכפת לנו אם באמריקה צריכים לשים פאה בלונדינית כדי להיראות כמו כולם? אצלנו זה לא ככה. ואם אצלנו זה לא ככה, אז אנו משוחררים ממתח. לכן לא תהיה התפרקות ממתח. כלומר, לא יהיה צחוק. זה באמת לא היה כל כך מצחיק.
טיפול טוב בקלישאות מצריך ביטחון עצמי. במהלך הטיפול אתה בדרך-כלל מגלה משהו גם על עצמך, לרוב משהו לא נעים. כדי להמשיך בתהליך, יש צורך להזיז את האגו הצידה. כדי להזיז את האגו, אתה חייב להיות בטוח שהוא יישאר שם כשתחזור. השימוש במנחם זילברמן, מצחיקן ב(מיל.) שכיום מתגורר באמריקה, נתן את התחושה שאשכנזי לא בטוחה בעצמה. שהיא זקוקה לעזרה.
בשתי העונות הקודמות היא הייתה קנאית מאוד לקלישאות בהן טיפלה. כמעט כל פרק היה פגיעה מדויקת, אחוז כמעט בלתי מתקבל על הדעת. נדמה לי שאשכנזי הותשה, הרגישה שהחומרים אוזלים, שלא נותרו קלישאות זמינות להחרבה. כך ניתן להבין את ה"בריחה" אל מעבר לים, לקלישאות של אחרים.
אבל אשכנזי חייבת להבין שקלישאות של אחרים הופכות תוך כדי טיפול להסתלבטות. הסתלבטות זה לצחוק על בעיה של מישהו אחר. יש לא מעט תוכניות שמנסות להצחיק באופן הזה, רובן נופחות את נשמתן בהסתלבטות השלישית או הרביעית. "מה זה השטויות האלה?!" הצליחה כי נמנעה מסתם להסתלבט והתעקשה לחפש את הגיחוך באיברים הפנימיים שלנו. זה מה שהיא צריכה להמשיך לעשות. נדמה לי שלא חסרות פה קלישאות, שלא לדבר על שטויות.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  16/05/2010   |   עודכן:  16/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ביקשה להתיר לה מטעמים הומניטריים לצאת מביתה בכל יום למשך שעה או שעתיים לצורך 'התאווררות'
גלית יצחק-אוגנוב
יוסי רוזן נבחר לתפקיד    ננסי פלצ'וק: ארגון נשות הדסה צפון אמריקה מתכבד להפקיד את שרביט יו"ר המרכז הרפואי בידיו הבטוחות של רוזן ובידי חברי מועצת המנהלים האחרים
יפעת גדות
טיפול בודד באולטרה-סאונד יוכל לעצור את ייצור תאי הזרע ולהבטיח אמצעי מניעה אמין לשישה חודשים
אדריאן פילוט
כך עולה מנתוני הלמ"ס    זאת, לעומת צמיחה של 4.8% ברבעון האחרון של 2009    ברבעון הראשון של 2010 נרשמה ירידה בייצוא אשר העיקה על הצמיחה    התוצר העסקי עלה ב-4.8% ברבעון הראשון
גלית יצחק-אוגנוב
כך עולה מסקר שערך מטה כחול-לבן של משרד התמ"ת והתאחדות התעשיינים    77% מתייחסים לאחוזי השומן במוצרי החלב שלהם    גבינה היא המאכל הכי מזוהה עם חג השבועות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il