X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרופ' אייל זיסר נבחר לתפקיד יחליף את פרופ' שלמה בידרמן אשר מסיים כהונה בת חמש שנים תחום התמחותו של פרופ' זיסר הינו המזה"ת בן זמננו
▪  ▪  ▪
פרופ' אייל זיסר [צילום: מיכל ראש בן עמי]

פרופ' אייל זיסר מונה (יום א', 16.5.10) לדיקן הפקולטה למדעי הרוח ע"ש לסטר וסאלי אנטין באוניברסיטת תל אביב, ויחליף את פרופ' שלמה בידרמן שסיים כהונה בת חמש שנים.
פרופ' זיסר מכהן החל משנת 2007 כראש מרכז משה דיין ללימודי המזרח התיכון ואפריקה, ועומד גם בראש תוכנית סולימאן דמירל ללימודי טורקיה המודרנית באוניברסיטת תל אביב. קודם לכן כיהן בתפקיד ראש החוג להיסטוריה של המזרח התיכון ואפריקה (2004-2008). לצד אלו הוא משמש כראש התוכנית ללימודי התואר השני לבכירים בתחום המזרח התיכון בן זמננו שאותה הקים בשנת 2005.
פרופ' זיסר הינו בוגר לימודי התואר הראשון בהצטיינות בחוג להיסטוריה של המזרח התיכון ובחוג לשפה ולספרות ערבית באוניברסיטת תל אביב (1985-1982). את לימודי התואר השני (1988-1985) והשלישי (1992-1988) עשה אף הם באוניברסיטת תל אביב. את עבודת התואר השני, שאותה סיים בהצטיינות יתרה, כתב על אודות המאבק הישראלי-ערבי על מי הירדן והמערכת הבין-ערבית (1967-1959). נושא עבודת הדוקטורט שלו, אותה כתב בהנחייתו של פרופ' איתמר רבינוביץ, הוא לבנון: אתגר העצמאות, שנות נשיאותו של בשארה אל-ח'ורי (1952-1943).
תחום התמחותו של פרופ' זיסר הינו המזרח התיכון בן זמננו, למן סיומה של מלחמת העולם השנייה ועד לימינו. לצד עיסוק בשאלות מדינה, חברה וכלכלה במזרח התיכון, שאלות של מדיניות חוץ ויחסים בינלאומיים, וכן שאלות של זהות תרבותית ולאומית, ממקד עצמו פרופ' זיסר בלימוד ובעיסוק בתולדות סוריה ולבנון.
פרופ' זיסר מוכר כיום כאחד החוקרים המובילים בארץ ובקרב הקהילה האקדמית בעולם בתחום עיסוקו זה. הוא פרסם שבעה ספרים, וקרוב לתשעים מאמרים ומחקרים שעניינם סוריה למן קבלת עצמאותה (בשנת 1946), במיוחד מאז תפסה בה שושלת אסד את השלטון (בנובמבר 1970). כן עוסקים מחקריו של פרופ' זיסר בתולדותיה של לבנון לאורך המחצית השנייה של המאה.
בין ספריו של פרופ' זיסר: סוריה של אסד - על פרשת דרכים (הקיבוץ המאוחד, 1999); פניה של סוריה, משטר, מדינה וחברה (הקיבוץ המאוחד, 2003); בשם האב, שנותיו הראשונות של בשאר בשלטון (הוצאת הספרים של אוניברסיטת תל אביב, 2004); לבנון: דם בארזים, ממלחמת האזרחים למלחמת לבנון השנייה (הקיבוץ המאוחד, 2009) וספרים רבים נוספים. יצוין כי ספרו של פרופ' זיסר על אודות שנות שלטונו הראשונות של בשאר אל-אסד תורגם לערבית והוצא לאור בידי הוצאת הספרים המצרית, מדבולי בשנת 2006.
בשנים האחרונות שהה כפרופ' אורח באוניברסיטת קורנל בארה"ב וכן כעמית מחקר במכון הוושינגטוני למדיניות מזרח תיכונית בוושינגטון בארה"ב. הוא מרבה להרצות על תחומי התמחותו בכינוסים ובוועידות בינלאומיות באוניברסיטאות ובמכוני מחקר ברחבי העולם.

תאריך:  16/05/2010   |   עודכן:  16/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיקן חדש בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת ת"א
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שלושה מיליון שקלים יימסרו לתגבור מערך האכיפה בקיץ    תגבור גם במקומות בילוי    דגש על כלי רכב דו-גלגליים
עכבר העיר אונליין
כוכב "רובין הוד, "הטייס" ו"הגנן המסור", ישתתף בקופרודוקציה ישראלית-גרמנית בבימוי של ערן ריקליס    "אצטרך לדבר בעברית, וזה אתגר לא פשוט"
יפעת גדות
מועמד מטעם אחת המפלגות מאשים את היהודים גם בהתקפת הטרור בספטמבר 2001    "מי זכה במלחמת העולם השנייה? היהודים! הם קיבלו מדינה"
עידן יוסף
מועצת מרעה, שתכלול נציגי רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה וקק"ל, תבחן בקשות של מגדלים לקבלת היתרי רעייה. הרועים יצטרכו לעמוד בדרישות מסוימות    שר החקלאות שהציע את החוק: הדבר נועד לטפל בפלישות לקרקע ובסכוכי רועים
איציק וולף
פרקליט המדינה הפיץ הנחיות לפרקליטי המחוזות בניסיון להביא לשיפור ולייעול של ההליכים הפליליים    כאשר עולה הרושם כי ננקטים צעדי עיכוב והשהיה בלתי ענייניים, שנועדו לדחות באורח מלאכותי את ההכרעה בתיק, תציע הפרקליטות לבית המשפט להקדים דווקא את שמיעת הראיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il