X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לדבריה, פרטנר הייתה צריכה להבין כי מדובר בשיחות חריגות ולנתק את הקו מיידית פרטנר השיבה שניסתה לאתר את משפחתה של התובעת - התביעה נדחתה
▪  ▪  ▪
כרטיס הסים נגנב [צילום אילוסטרציה]

כרמל פומרנץ תבעה את חברת פרטנר תקשורת בע"מ בבית משפט לתביעות קטנות בכפר-סבא, בסכום של 12,000 שקלים לאחר שחויבה לשלם עבור שימוש חריג שנגרם עקב גניבה של כרטיס סים (SIM). לדבריה, הנתבעת הייתה צריכה להבחין שהכרטיס נגנב, עקב מספר עצום של שיחות בינלאומיות שבוצעו ממנו, במשך חמישה ימים, ליעדים שונים.
מכתב התביעה עלה, כי פומרנץ יצאה לטיול בבריטניה בתאריך 29.5.05 ורכשה כרטיס סים מקומי, כך שכרטיס ה-סים הישראלי הונח בארנקה, מבלי שנעשה בו שימוש. ביום 23.8.05 נגנב ארנקה של פומרנץ ובו כרטיס ה-סים. מכיוון ששכחה שהכרטיס היה בארנקה לא ביטלה את השימוש בו, אלא רק את כרטיס האשראי. באותו יום בוצעו עשרות שיחות לבולגריה, בעלות של מאות רבות של שקלים ליום. פומרנץ הדגישה כי ניתוק הקו, כעבור חמישה ימים, מעיד על כך שפרטנר יכולה הייתה להפעיל שיקול דעת ולנתק את הקו ללא הסכמתה, ועשתה זאת באיחור.
פרטנר טענה בכתב ההגנה כי ניסתה ליצור קשר עם בני-משפחתה של פומרנץ, אך הללו לא היו זמינים עקב נסיבות אישיות. לדבריה, כעבור חמישה ימים ניתקה את הקו ללא אישורה של פומרנץ. עוד נאמר, כי הצדדים התפשרו וסוכם שפומרנץ תשלם סך של 12,688 במקום החיוב המקורי שעמד על סך של 18,740 שקל.
השופטת מירב בן-ארי דחתה את התביעה לאחר שקבעה כי ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, בו הוקטן החוב בשליש, ונפרס על פני שלוש שנים, מהווה הסדר פשרה מחייב. "בהסדר פשרה זה לקח כל אחד מהצדדים את הסיכונים והסיכויים הקיימים לו בחשבון, ועשה ויתורים, התובעת כמו גם הנתבעת. אין מקום, לאחר שהנתבעת ויתרה על חלק ניכר מהחוב, והסכימה לפריסתו, להגיע לבית המשפט ארבע שנים לאחר מכן ולשנות מתנאי ההסדר. לו ידעה הנתבעת כי תיאלץ להתמודד בבית המשפט עם הנושא, מן הסתם לא הייתה מסכימה לויתורים באותו הסדר. התובעת טענה כי הגיעה להסדר בכפייה, אך לא הובאו כל ראיות על כפייה כזו, ואף לא הובאו כל ראיות לכך שהתשלום היה תחת מחאה".
השופטת ציינה בפסק הדין כי פרטנר לא התרשלה ופנתה לפומרנץ ובני משפחתה יום עסקים אחד בלבד לאחר שלמדה על הבעיה, ויום עסקים נוסף לאחר מכן ניתקה את השירות. "אין חולק כי לנתבעת יש יכולת לנתק את המנוי ללא הסכמת המנוי, אך שימוש ביכולת זו מחייב הפעלת שיקול דעת סביר, ואני סבורה כי לא נפל פגם בשיקול הדעת של הנתבעת, שניסתה לברר את הדברים תחילה".
השופטת הדגישה כי מעבר לכך שלא הוכחה רשלנות של פרטנר, הרי שאשמתה התורמת של פומרנץ הינה מלאה ומכריעה. "התובעת הסכימה שידוע לה כי ארנקה נגנב וכי לא הודיעה על גניבת כרטיס ה-SIM. אכן, נשתכחה מלבה של התובעת העובדה שבארנק היה כרטיס SIM, אך התובעת היא שצריכה לשאת בתוצאות שכחה זו, ולא הנתבעת". פומרנץ חויבה לשלם לפרטנר הוצאות בסך 500 שקל.

מספר הליך: ת"ק כפר-סבא 35726-12-09
תאריך:  17/05/2010   |   עודכן:  17/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רשלנות
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנבי הסלולר "חגגו" - והלקוחה שילמה 12,688 שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לחייב חב' הסלולר-לאתר באיכון ל"ת
נייד שנגנב בארץ  |  18/05/10 01:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדבריה, הנתבעת הבטיחה שאם תשתמש במוצרי המזון שלה תרזה באופן משמעותי    הנתבעת השיבה שלא כך הם פני הדברים ולא התרשלה - התביעה נדחתה
ענבל בר-און
בימים עברו, חברות הסיגריות נהגו לכנות סיגריות מסוימות "לייט" ובכך להטעות את הצרכנים כאילו במוצג אורגני-בריאותי עסקינן    כיום המילה המטעה LIGHT נעלמה, אך הצבע הכחול, עם אסוציאציה של מלאכים קלילים מעופפים בשמיים, נותר על-כנו    הטעיה? השופט פרגו קבע שלא
אלעזר לוין
החברה תצרף לעסקה שותף    המגרש מיועד לבניית משרדים    קבוצת דנקנר מעבירה את המגרש לחברה יזמית נדל"ן בתוך הקבוצה
מערכת אתר ערוץ הספורט
החלוץ כבש את השני ב-2:3 על סנט טרוידאן במשחק השני של הפלייאוף
אלעזר לוין
כל 286 החדרים שודרגו    המבואה הוחזרה למקומה ההיסטורי מול הים    אולם כינוסים על שם קטה דן    מסעדת חדשה - "הירקון 99"    [רפי בארי, איתי אליעז, רוני פדרמן ועמי הירשטיין - צילום: ישראל הדרי/יח"צ]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il