הכנסות חברת הסלולר סלקום גדלו ברבעון הראשון של 2010 ב-1.2% לכ-1.58 מיליארד שקל. כך עולה (יום ב', 17.5.10) מפרסום דוחותיה הכספיים. הגידול בהכנסות נבע בעיקרו מעלייה של 24% בהכנסות משירותי תוכן, כולל מסרונים (SMS).
הרווח הנקי, עם זאת, ירד בכ-9%, והוא הסתכם בכ-314 מיליון שקל. לטענת סלקום, הירידה ברווח הנקי נובעת מגידול בהוצאות המימון, אשר הסתכמו בכ-36 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-28 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נגזר מהפסד בגין עסקות הגנה על מטבע חוץ בין הרבעונים, וזאת לעומת המשך התיסוף של השקל מול הדולר ברבעון.
מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנוי הסתכם ברבעון הראשון ב-328 דקות לעומת 323 דקות ברבעון המקביל ב-2009 - עלייה של 1.6%. למרות זאת, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי הסתכמה ברבעון הראשון ב-139.1 שקל לעומת כ-139.9 שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 0.6%.
בסוף הרבעון הראשון עמדה מצבת מנויי החברה על כ-3.31 מיליון מנויים - גידול של כ-21,000 מנויים. כ-1.037 מיליון מתוך סך המנויים הם מנויי הדור השלישי. שיעור הנטישה ברבעון הראשון גדל, ועמד על 5.4% בהשוואה ל-5% ברבעון המקביל אשתקד.
דירקטוריון סלקום אישר חלוקת דיבידנד של 3.64 שקל למניה לבעלי המניות, בסכום כולל של כ-360 מיליון שקל.
מנכ"ל סלקום: "נתנגד להורדה בדמי הקישוריות" עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, מסר בתגובה לפרסום הדוחות כי "סלקום ממשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון הראשון של 2010 עם צמיחה מתמשכת בהכנסות משירותים, ב-EBITDA, בשיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות, ברווח התפעולי ובמצבת המנויים. ככל ששוק הסלולר בארץ מתפתח, אנו שומרים על מעמדנו כמפעיל הסלולרי עם התוצאות הפיננסיות הטובות ביותר בישראל וכמובילי שוק, הן במונחי מצבת מנויים והן במונחי סך הכנסות".
שפירא הוסיף כי הוא "מאמין שהתוצאות נובעות מהאסטרטגיה שלנו להתמקד בתקשורת הסלולרית. קצב הצמיחה בדקות זמן אוויר הסתכם ברבעון ב-4.8% לעומת 2.5% ברבעון המקביל אשתקד. כמו-כן, הצמיחה בהכנסות משירותים עמדה על 3% בהשוואה ל-1.1%".
שפירא ציין כי תוכנית הפחתת דמי הקישוריות של משרד התקשורת, במתכונתה הנוכחית, עשויה להפחית עד 300 מיליון שקל מהרווח השנתי של סלקום. "אנחנו פועלים בתעשיה הנתונה תחת רגולציה כבדה, ועומדים בפני מספר הולך וגובר של הצעות לשינויים רגולטורים, בהם הודעת משרד התקשורת, כי הוא שוקל הורדה משמעותית של דמי הקישוריות בין מפעילים ישראלים. אנחנו מתכוונים להתנגד להורדה בדמי הקישוריות כפי שהיא מוצעת ובמיוחד לאופן יישומה, שיש בה כדי לפגוע בתוצאות החברה, ובכוונתנו לנקוט בפעולות לצמצום השפעתה".