X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שערו היציג של האירו נקבע היום בירידה נוספת של 1.3% לרמה של 4.65 שקלים קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל, מודה: "חבילת החילוץ - פתרון זמני"
▪  ▪  ▪
בצניחה חופשית. האירו [צילום: AP]

האירו היציג של האירו מול השקל נקבע (יום ב', 17.5.10) בירידה של 1.3% נוספים, ורמתו הגיעה ל-4.65 שקלים - הרמה הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2002.
לעומתו, הדולר "נהנה" מהיחלשותו של מקבילו האירופי, והתחזק בכחצי אחוז, לרמה של 3.778 שקלים.
החשש בקרב היצואנים הישראלים, היא כי ההיחלשות תפגע ביצוא, בייחוד לאזור אירופה, לאחר שזה הראה בחודשים האחרונים סימנים ליציאה מן המיתון הקשה שנצפה אשתקד.
בעולם, האירו נסחר קרוב מאוד לתחתית של ארבע שנים, על-רקע אזהרות מצד מנהיגים אירופים כי ההלוואה בת טריליון הדולרים שהוכרזה בשבוע שעבר כדי להקל על ממשלות אירופיות בעלות חובות כבדים, עלולה לא להספיק כדי לנטרל את משבר החובות ביבשת.
"להפחית הגירעונות שיצאו מכלל שליטה"
שר האוצר הגרמני, וולפגנג שאובל, דחק היום במדינות האירו להילחם בנפילת המטבע ע"י פעולה מהירה ונחושה שתביא להפחתת הגרעונות התקציביים שלהן. בנוסף, קרא השר להקים קרן חירום לחילוץ מדינות במשבר.
שאובל, שהשתתף בפגישת שרי האוצר של 16 מדינות האירו, ציין כי "הפחתת הגירעונות, שיצאו משליטה, היא המשימה היחידה שכל אחד מאיתנו צריך למלא עבור עצמו ועבור טובת הכלל".
שרי האוצר של אזור האירו מנהלים את השיחות הראשונות שלהם באשר להצעות מנהיגיהם כיצד להקשיח את הכללים הנוגעים לשליטה במטבע בן 11 השנים של מדינותיהם. ההצעות קובעות כי מדינות אירופה תשגחנה על כלכלותיהן האחת של השנייה - ותעקובנה אחר תקציביהן של כל אחת מהחברות, לפני שאלו יאושרו על-ידי הפרלמנטים של המדינות השונות. זאת, כדי למנוע מצב עתידי בו הממשלות יבזבזו בהיקף כזה שיוביל את כלכלתן לצרות, עד כדי קריאה לחילוץ, כפי שקורה בימים אלה ביוון.
קאנצלר גרמניה, אנגלה מרקל, הודתה במהלך סוף השבוע האחרון כי חבילת ההלוואה היא אינה אלא פתרון זמני לבעיות הפוגעות מספר מדינות בגוש האיור, החל מאירלנד ועד ליוון. לדבריה, היא מעוניינת בשינויים חוקתיים נרחבים יותר, כגון הגבלת החוב שהמדינות בגוש תוכלנה לצבור בכל שנה, ובנוסף - האפשרות לסלק מגוש המטבע מדינה שאינה יכולה לעמוד בדרישות חוקים אלו.
גם מנהיג הבנק המרכזי האירופי, ז'אן-קלוד טרישה, אמר דברים בנימה דומה לזו של מרקל, כשהתרייאן לעיתון הגרמני "דר שפיגל", וטען כי חבילת החילוץ "קנתה זמן, לא יותר", וכי כעת ישנו צורך "בזינוק אדיר ביכולת המשילות של גוש האירו".
המשקיעים, בכל אופן, נותרו ספקנים באשר ליכולת של ממשלות אירופה להמשיך בהליכי הצנע שהובטחו, כשברקע עומדת האפשרות לאי-שקט פוליטי וחברתי. גם אם תצלחנה הממשלות במשימתן, ישנן חששות כי הקיצוצים החדים יפגעו בצמיחה - ויהפכו את תשלום החוב לקשה עוד יותר עבור הממשלות.

תאריך:  17/05/2010   |   עודכן:  17/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האירו ממשיך להיחלש: צנח לרמתו הנמוכה מזה כ-8 שנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין אם פישר יתחיל לקנות
מנהל חשבונות  |  18/05/10 08:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
במסגרת שיתוף פעולה בין הרשתות, תיפתחנה שלוש חנויות עדן טבע מרקט עצאיות בתוך חנויות מגה    שלושת הסניפים שייפתחו השנה יהיו ברעננה, בירושלים ובמודיעין    בסך הכל תפתח הרשת עד סוף השנה הבאה תשעה סניפים בתוך מגה, בהשקעה כוללת של כ-32 מיליון שקל
עופר וולפסון
יסקרוביץ יהיה אחראי לכל פעילות גלאסהאוס בישראל ובטורקיה, כמו גם בשווקים מתפתחים ונוספים באזור    יסקרוביץ שימש בתפקידו האחרון כמנהל העסקים הראשי וסגן נשיא בכיר בטלדור
עופר וולפסון
כך עולה מנתוני שנת 2008 שפרסמה הלמ"ס לרגל שבועות    בשנת 2009, כמות התפוקה הכוללת של חלב בישראל ירדה ב-4.4% לעומת 2008    בעקבות הרפורמה בענף החלב, כ-20% מהרפתות נסגרו
אבי בר-אלי
שניים מתוך שלושת חברי הוועדה - שניהם עובדי משרד התחבורה - העניקו ניקוד "מוזר" לשניים מהמועמדים הסופיים לתפקיד
עופר וולפסון
הסכסוך הוכרז בשל מבוי סתום במו"מ בין העובדים להנהלה, על-רקע דרישתם להשוואת שכרם לזה הניתן בבנק הבינלאומי    דורשים בנוסף קבלת מענק על הסבת מערכות המיחשוב והתוצאות העסקיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il