X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרצל עוזר בראיון בלעדי ל"גלובס": "יש הרבה פחות תקלות" "החלטנו שלא מוכרים בכל מחיר; לקוחות ישבו על מבצעים ישנים במספרים מטורפים - 70 שקל, 80, 90, 120; המחיר היום הוא 200 שקל"
▪  ▪  ▪
הרצל עוזר. זמן המענה שלנו חבל על הזמן [צילום: אלי דסה]

הדוחות המשופרים של הוט (4342, -0.66%) לרבעון הראשון של 2010 הם ניצני הפירות שקוטף הרצל עוזר על העבודה שעשה מאז שנכנס לתפקיד מנכ"ל חברת הכבלים בדצמבר 2008.
אם להודות על האמת, יחס ההימורים פעל נגד עוזר לאחר שאיש העסקים הצרפתי פטריק דרהי לקח את המושכות של הוט לידיו. רבים העריכו כי עוזר לא יחזיק מעמד אצל בעל הבית החדש, וצפו כי דרהי יחליף אותו במישהו שיותר מזוהה איתו. אך דרהי, בניגוד לכל ההערכות, נקט גישה הפוכה. הוא החליט להשאיר את עוזר, מתוך הבנה שהוא יפעל על-פי האסטרטגיה שיציב לו הדירקטוריון - או במילים אחרות, יישר איתו קו.
אחרי שהתברר כי דרהי ועוזר יודעים לעבוד ביחד, והתוצאות ניכרות בשטח, עוזר טופח לעצמו קצת על השכם. ובצדק. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-801 מיליון שקל, גידול של 4% לעומת 769 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת) הסתכם ב-291 מיליון שקל (כ-36% מההכנסות), לעומת 250 מיליון שקל (כ-33% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד (גידול של 16%). זאת, למרות נטישה מדאיגה של 12 אלף מנויים ברבעון.
בראיון ל"גלובס" אומר עוזר כי "אני מרוצה מהתוצאות של הוט, משום שהפעם אין שום הכנסה חד-פעמית שהשפיעה על הרווח. הכול נקי. זה שיא מבחינתנו, שמגלם הרבה דברים. הוא מגלם התייעלות שאנחנו עובדים עליה כבר שנה וממשיכים לעבוד עליה באינטנסיביות".

"אני מתחיל להרגיש הקלה"

לדברי עוזר, "השירות שלנו השתפר באמת בצורה יפה מאוד. השירות שלנו יותר טוב משל חברות תקשורת אחרות. זמן המענה שלנו פה הוא חבל על הזמן. כל יום אני מקבל את הדוחות. הרבה פחות תקלות רשת, הרבה פחות טלפונים למוקדים, הרבה פחות טכנאים שאני צריך להוציא לשטח על תקלות".
עוזר מבהיר כי גם המספרים של הממירים מוכרים. "אני מעריך כי מדובר במשהו כמו 500-600 אלף ממירים חדשים שנכנסו לשוק מאז תחילת דרכי. זה מחליף את כל הממירים הישנים, אז פחות לקוחות מתלוננים, ויש פחות צורך להחליף. בכל ההיבטים האלה, וגם מבחינת התוכן, אנחנו באמת בקפיצת מדרגה".
- מדוע לקח כל-כך הרבה זמן לראות את הפירות האלה?
"אי-אפשר היה לראות את התוצאות לפני כן כי נאלצנו להגדיל הוצאות בשביל ליישר קו. להכניס 500 איש לשירות כדי לעצור את הדימום זה מסוג הדברים שמשפרים את השירות, אבל לא את מצב ההוצאות. אבל עכשיו, כשאתה יוצר מצב שבו יש פחות כניסות של טלפונים כי הלקוחות פחות מתלוננים, אתה מתחיל להרגיש הקלה".
- פחות תקלות שווה פחות פניות למוקדנים?
" בוודאי. זו תופעת לוואי. דוגמה לכך שלא נמצאת בדוחות היא קצב התחלופה של עובדי השירות. גם למוקדנים שלנו, שהתמודדו מול לקוחות שהתקשרו בהמוניהם, חיכו הרבה זמן על הקו, התעצבנו וצעקו עליהם, היה קשה, ולכן הם לא החזיקו מעמד יותר מ-7-8 חודשים. כיום, מוקדן מחזיק בממוצע 13 חודשים. מעבר לשביעות-הרצון של המוקדנים, המשמעות היא שלא צריך כל הזמן להחליף עובדים, לגייס ולאמן. גם כאן יש שינוי דרמטי".
- יכול להיות שהשיפור בהכנסות הוא תוצאה של העלאת מחירים?
"מה פתאום. השיפור נובע מהשימושים, בעיקר שימוש גדל ב-VOD, שעשה קפיצת מדרגה. נקודה נוספת, שקשורה גם לירידה במספר המנויים, היא שהחלטנו שאנחנו לא מוכרים בכל מחיר. לקוחות ישבו על מבצעים ישנים במספרים מטורפים, 70 שקל, 80, 90, 120. המחיר היום הוא 200. כשהמבצעים של הלקוחות האלה הסתיימו אמרנו להם שהמחיר הוא 200, וזו בחירה שלהם אם לקחת את זה או לעזוב".

לא מתרגש מהעזיבות

עוזר מסביר כי חלק מהלקוחות העדיפו לעזוב, אבל בהוט החליטו שלא להיאבק בהם. "אפשר לומר שבגדול, בשורה התחתונה, הם לא עברו ל-yes, שנשארה עם גיוס אפס פעם ראשונה מזה זמן רב", מסביר עוזר. "חלק עזבו לגמרי. יש גם DTT, ויש גם אינטרנט. אי-אפשר להתכחש לזה. אבל מי שעזב הם הלקוחות שבמקרים רבים התרומה שלהם הייתה שלילית".
- אלה לא רק הלקוחות האנלוגיים שעוזבים אתכם בדרך-כלל?
"לא רק. הפעם עשינו סדר. היו מבצעים שנעשו טרום תקופתי בשביל לגייס מנויים. אני לא מותח ביקורת. לפעמים השיקול הוא לגייס גם במחיר נמוך. אבל אני החלטתי שאני לא נכנס לזה, ולכן כל מה שמסתיים, מבחינתי יש לו מחיר חדש".
- אתה לוקח את הסיכון שיעזבו וימשיכו לעזוב?
"כן. לא רק לוקח. עוזבים. אני יודע. בסך-הכל, המטרה של כל חברה היא לשפר את השורה התחתונה. רוב הפעולות האלה מוכיחות את עצמן בהיבט הזה".
- אצלכם רואים גם שחלה גם ירידה במספר מנויי הטלפוניה שגייסתם. בעצם 012 סמייל גייסה יותר מכם בפעם הראשונה.
"הרבה מהגיוסים בטלפוניה הלכו אלינו, אבל כרגע גם 012 סמייל וגם 013 נטוויז'ן נמצאים במבצעים אגרסיביים. תשים לב מה 012 סמייל מציעים - 9 שקלים לטלפון. 013 נטוויז'ן אומרת לך - קח שירותי אינטרנט (ISP) וקבל את הטלפון חינם לשנה. אני יכול ללכת לכיוונים האלה, ואני ארשום גיוסים. אבל אני לא עושה את זה, בדיוק כמו שביטלתי את הקו השני כי ראיתי שהוא לא נותן שום דבר חוץ מלרשום מספרים יפים בשורת הגיוסים. יש פה באמת התפרעות בנושא מחיר. אגב, ה-ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) שלי כפול מזה של 012".
- לנוכח הכוונות של בעל השליטה החדש להקים קבוצת תקשורת, מה לגבי שוק השיחות הבינלאומי? יש סיכוי שתיכנסו אליו?
"באופן כללי, אפשר לומר שהשוק בבעיה. הוט רואה את עצמה כחברת תקשורת. הבעלים החדשים, אני מניח, שואף ללא פחות מזה, ולכן עשה את המהלכים שעשה. הוא רצה לקנות את 012, ולא נתנו לו, אז אנחנו מקימים בעצמנו פעילות של אספקת שירותי אינטרנט. הוא גם קונה את מירס. אפשר לעשות פרשנויות, אבל הכיוון ברור".

פורסם במקור: אתר גלובס
תאריך:  18/05/2010   |   עודכן:  18/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל הוט: "השירות שלנו השתפר מאוד"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אין הנחתום מעיד על עיסתו !
חץ  |  18/05/10 12:49
2
הם אפילו לא בכיוון. אין איכות
ואין שרות  |  18/05/10 14:38
3
משקרים למצטרפים מאיימים בקנסות
מנוי הוט  |  18/05/10 16:28
4
מצעד הטכנאים של "הוט"
שייקה80  |  21/06/10 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
המאמן הישראלי, שהוליך את פומפי לגמר הגביע, בדרכו לאפטון פארק
אליאב אללוף
יו"ר קבוצת שטראוס: "כאשר קושרים את שכר המנהל לשכר המינימום בארגון, שמים את כל הנושא הטעון של פער בין עניים לעשירים על שכר המנהלים, וזה בפירוש לא הוגן ולא נכון"    "הילדים שלי לומדים מגיל 4-5 מה המשמעות של להיות בעל מניות"
עכבר העיר אונליין
בהודעה באתר הרשמי מסביר הזמר כי אינו יכול להתעלם מ"סבלם של החפים מפשע" ומתנצל בפני קוני הכרטיסים
מוטי פשכצקי
הנבחרת התכנסה לראשונה לקראת 2 משחקי ההכנה בדרא"מ בסוף מאי
יפעת גדות
חשיפה ממושכת לזיהום אוויר גבוה מעלה את הסיכוי למחלות לב ולשבץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il