X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אנשים דיווחו על פחות דאגות ברגע שעברו את חצי המאה של חייהם אנשים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם הם שהיו בסבירות הגבוהה ביותר לדווח על פחות רגשות שליליים
▪  ▪  ▪
הגיל השמח? [צילום: ז´ראר אלון]

למרות שהגוף מתחיל להראות סימנים עצובים של הזדקנות כשאנו מגיעים לגיל 50, סקר חדש מראה כי מצב הרוח דווקא משתפר כשהשנים חולפות להן.
בממוצע, אנשים דיווחו על פחות דאגות ברגע שעברו את חצי המאה של חייהם, וכן על פחות לחץ וכעס בשנים שלאחר גיל 20. מה שהפתיע ביותר אולי זו העובדה שאנשים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם הם שהיו בסבירות הגבוהה ביותר לדווח על פחות רגשות שליליים.
למרות התוצאות, עורכי הסקר מדגישים כי יש להתייחס אליהן בזהירות. ראשית משום שלא נעשה מעקב אחר אנשים לאורך זמן, ושנית משום שהתחושות של המשתתפים המבוגרים יכולות להיות קשורות לחוויות החיים של הדור שלהם ולאו-דווקא לגילם. במילים אחרות, מבוגרים אלו אולי ייחודיים.
ובכל זאת, הממצאים מראים כי ככל שאנו מתבגרים הדברים במונחים של מצב הרוח נראים טוב יותר ויותר. כך לפחות טוענים עורכי המחקר, מאוניברסיטת סטוני ברוק שבניו-יורק. והדבר נכון למרות העובדה שאנשים מבוגרים מתמודדים עם בעיות רפואיות רבות יותר ועם מותם של אנשים קרובים.
החוקרים היעו למסקנות לאחר שבדקו סקר טלפוני של חברת גאלופ משנת 2008, שכלל יותר מ-340,000 אנשים שחיו בארצות הברית.
כמו במחקרים קודמים מסוגו, גם הסקר הראה כי אנשים שמחים ומרוצים יותר מחייהם בדרך כלל בשנים הצעירות והמבוגרות שלהם, ופחות באמצע החיים. למרות זאת, החוקרים רצו לרדת לעומק הדברים ולגלות מה אנשים חושבים על עצמם וכיצד הם מתייחסים לרגשות כמו כעס ודאגה.
באופן כללי, אנשים חשו לחוצים יותר וכועסים יותר בשנות ה-20 לחייהם, ורמות הלחץ והכעס ירדו לאורך כל הדרך עד לשנות ה-80 לחייהם. בהיבט של דאגה היה מדובר בדפוס אחר - בין גיל 20 ל-50 ה"קו הדמיוני" היה ישר. אך לאחר מכן זוהתה ירידה בתחושת הדאגה עד לשנות ה-80 לחייהם.
אחת התאוריות הייתה שאנשים מפסיקים להסתכל קדימה כשהם מזדקנים ומתחילים להעריך את מה שיש להם בחייהם. רבים מקבלים החלטות לגבי החיים שמטרתן למקסם את הההנאות בהווה.
יחד עם זאת, הממצאים, שמראים כי אנשים בשנות ה-70 וה-80 לחייהם מודאגים פחות ופחות לחוצים וכועסים מאנשים צעירים יותר, אינם עומדים בקנה אחד עם ממצאים ממחקרים קודמים שהדגישו את הקושי המתעורר כשאנשים קרובים מתים, בעיות רפואיות מתעוררות וקיים הצורך לטפל בבן או בבת הזוג.

תאריך:  18/05/2010   |   עודכן:  18/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב בורוביץ'
"אני מוכרח להטיל ספק בעצמי. אולי הוא הגדול ביותר מאז מייקל". הבלוג
עידן יוסף
הנשיא הסורי אמר כי קיבל את המסר מהנשיא הרוסי מדוודב, שביקר בשבוע שעבר בדמשק    לשכת פרס: הנשיא אמר לאסד שלא ניתן להעלות על הדעת אפשרות שהסורים גם מקבלים את הגולן וגם נשארים בקשר עם אירן
עופר וולפסון
הואנג גואנגיו, שנשר מבית הספר התיכון והקים חברה שהפכה לקמעונאית האלקטרוניקה הגדולה בסין, נשלח ל-14 שנות מאסר בגין מסחר במידע-פנים והאשמות שוחד
עופר וולפסון
המשקיע האגדי מכר כ-31.5 מיליון מניות של תאגיד המזון, בין השאר על-רקע ביקורתו בדבר תהליך המיזוג עם חברת קאדברי
מערכת PCאון
יוטיוב חוגגת השבוע 5 שנים להקמתה ומציינת נקודת ציון היסטורית נוספת - שיא במספר הצופים בסרטונים הזמינים אצלה    מה הוא? מה צופה לחברה העתיד?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il