X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
[צילום: יח"צ]
טיפולי שיניים חינם לילדים

"הממשלה דרסה את החוק"

העותרת נגד המממשלה מביעה סיפוק מהניצחון בבג"צ מתכוננת לתבוע כי מימון טיפולי השיניים לילדים יגיע מהסעיף המתאים בחוק ביטוח בריאות ממלכתי
▪  ▪  ▪

קרן דולב לצדק רפואי אינה מסתפקת באישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות למימון טיפולי השיניים לילדים שמקדמים שר הבריאות בנימין נתניהו וסגנו יעקב ליצמן, ותובעת כי יגיע מהרשויות המקומיות המחויבות בחוק לממן חינם את הטיפולים.
לטענת הקרן, מחובת משרד הבריאות לתקצב טיפולי שיניים לתלמידי בתי ספר כמתחייב מחוק ביטוח בריאות ממלכתי. בתגובתה המקדמית הודיעה המדינה כי בכוונתה להוסיף 20 מיליון שקלים על 10 מיליון השקלים שהיו מיועדים למימון שירותי בריאות השן ולחתור לכך שהרשויות המקומיות יספקו את השירות המלא לכלל שכבות הלימוד הרלוונטיות. הדיון בעניין זה נקבע לספטמבר 2010.
עו"ד גילעד רוגל, יו"ר הצוות המשפטי של הקרן אמר כי תחום שירותי בריאות שיניים לתלמידים אינו חדשני ואינו מהפכני כמו שמנסים להציגו. "הוא היה קיים עוד טרם חקיקתו של חוק ביטוח בריאות ממלכתי, ותוקצב שנים רבות – ועדיין - מתקציבי הרשויות ומתשלומי הורים". לכן - לדבריו - הטענה שיש למצוא עבורו מקור תקציב חדש, חסרת בסיס ומפוגגת גם את הרציונל עליו היא מושתתת שמצדיק נטילת 65 מיליון שקלים מסל התרופות.
רוגל אמר כי פסיקת בג"צ לפסול למעשה את החלטת הממשלה לגרוע 65 מיליון שקלים מסל התרופות לטובת טיפולי שיניים משמרים לילדים, היא ניצחון לציבור החולים, שעבורם הכסף המוחזר לסל התרופות הוא מהות חייהם. "אלה אנשים שאנחנו מלווים יום-יום וממתינים לתרופות שנמנעו מהם בניגוד מוחלט לחוק", אמר. "בג"צ הוכיח היום את תפקידו החברתי והציבורי החשוב ביותר - שמירה על הציבור מפני נבחריו ומפני ממשלתו. מישהו היה צריך לעצור ולרסן את העוצמה והכוח הממשלתי, ובג"צ במקרה הנוכחי היה המחסום האחרון שמנע את דריסת החוק ברגל גסה".
"אין אנו חולקים על החשיבות שבהענקת טיפולי שיניים עבור כלל הציבור לרבות ילדים מבוגרים וקשישים. הויכוח שלנו הוא על הדרך. אנו לא מוכנים שזה יבוא על-חשבון החולים ועל חשבון כספים שניתנו כפיצוי על הוצאת תרופות מצילות חיים מן הביטוחים המשלימים".
לשכת נתניהו: מהות הרפורמה בעינה
לשכת ראש הממשלה התייחסה להחלטת בג"צ לבטל העברת 65 מיליון שקלים לסבסוד טיפולי שיניים לילדים, ומסרה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יבחן את ההחלטה ואת משמעותה בסיוע גורמים מקצועיים: "בית המשפט העליון פסל את ההליך הפרוצדורלי שבו התקבלה ההחלטה, ולא את מהות הרפורמה. בכוונת ראש הממשלה למצוא דרך להמשיך במהפכת טיפולי השיניים לילדים כמעט בחינם בשל חשיבותה החברתית והבריאותית, כל זאת בהתאם לפסיקת בג"צ", נמסר בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו.
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "סגן שר הבריאות והנהלת המשרד רואים חשיבות מרכזית בהכללת טיפולי השיניים לילדים בסל, תוך עמידה בלוח הזמנים שנקבע. אנו בוחנים את המשמעויות של החלטת בג"צ. בג"צ מצא פגם טכני בהחלטת הממשלה והנחה כי הוספת תחום חדש לחוק צריכה להתבצע באישור ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת. במשרד הבריאות מקיימים דיונים במטרה לבחון כיצד ניתן לקדם את ההליך בלוח הזמנים שנקבע, לאור ההחלטה".

תאריך:  20/05/2010   |   עודכן:  20/05/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הממשלה דרסה את החוק"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נבחרי העם מוכרים אותנו לחרדים!
בוחר נבגד  |  21/05/10 01:35
2
חוצפה
אברהם אוהבי  |  21/05/10 16:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת הערעורים על החלטות אגף השיקום במשהב"ט, קיבלה את ערעורו של סטודנט החולה בתסמונת התשישות הכרונית, לפיו חלה בתסמונת במסגרת צלילותיו בנחל הקישון במסגרת שירותו הצבאי
אלעזר לוין
וילה באריאל - 1.5 מיליון שקל    5 חדרים באלקנה - 1.26 מיליון שקל    החברה מכרה בחודשיים 50 דירות ב-61 מיליון שקל    המחירים עלו ב-5%
מוטי פשכצקי
קשר נתניה ביקש 160 אלף ד' מהפועל פ"ת. הבעלים: "ככה, הסיכוי שיבוא אפסי"
מערכת אתר ערוץ הספורט
דיווחים: הקשר בדרך לדאבליסטית. מקור מצוטט: "לא יפתיע אם יחתום"
עופר וולפסון
משרדי הביטחון, הגנת הסביבה והתשתיות הגיעו להסכמה בנושא בתיווכו של מנכ"ל משרד רה"מ, אייל גבאי    הצעת הממשלה בעניין מטילה על משרד הביטחון לבצע במשך חמש שנים וחצי את תוכנית החיבור, בעלות מוערכת של 400 מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il